יבול שיא
הרפת והחלב
נזקי ההצתה ברפקור

שריפה רביעית בבית האריזה רפקור

2 דק' קריאה

שיתוף:

ארגזי פרי של בית האריזה 'רפקור', המשרת את חקלאי עמק החולה, הוצתו ע"י אלמונים. זוהי ההצתה הרביעית בבית האריזה

בבית האריזה רפקור לא יודעים מי ביצע את ההצתה: ארגזי פירות של בית האריזה 'רפקור' בראש פינה, המשרת את חקלאי עמק החולה, הוצתו ע"י אלמונים בפעם הרביעית. הפעם אירעה ההצתה בשטח המטעים העובדים עם ביא"ר רפקור והסמוכים לו.
מנהלי בית האריזה סובלים במשך שנים מהטרדות, פגיעות והצתות. באין מענה משטרתי, משקיע בית האריזה מאות אלפי שקלים בשנה על אבטחה, אך גם הפעם זה לא הספיק. כשהגיעו עובדי בית האריזה בבוקר, הם גילו מיכלים רבים שרופים ונזק כספי להם ולחקלאי האזור.

רק לפני שבועות מספר, ביקר מטה ההתיישבות והחקלאות של מפלגת כחול לבן בבית האריזה ונפגש עם מנהליו במסגרת סיור שעסק בנושא הפשיעה החקלאית. במסגרת הביקור הציג ח"כ אלון שוסטר, את טיוטת תכנית המפלגה למיגור הפשיעה החקלאית.

בעקבות ההצתה מסר שוסטר: "הפשיעה החקלאית משתוללת באין מפריע, וחקלאי ישראל סופגים הפסדים של מיליונים. בית האריזה 'רפקור' ששוב סבל מהצתה הלילה, משקיע מאות אלפי שקלים בשנה בביצור ובאבטחה בגלל אוזלת היד של רשויות האכיפה, ועדיין לא מצליח להגן על עצמו. לא מתקבל על הדעת שחקלאים יחיו תחת טרור או ייאלצו לשלם פרוטקשן כדי להימנע ממנו."

בבית האריזה רפקור לא יודעים מי ביצע את ההצתה

חביב אהרון, מנכ"ל בית האריזה רפקור, מסר ל"קו למושב", כי: "אנחנו לא יודעים מי מבצע את ההצתות הללו. כעיקרון, אנחנו לא משלמים דמי פרוטקשן לאף אחד, מה גם שלא פנו אלינו בדרישה לפרוטקשן. מלבד ההצתה במטעים שליד בית האריזה שברו גם חלונות במכוניות בראש פינה ושרפו מחסן של מפעל בקיבוץ גדות, כך שאני לא חושב שאנחנו שונים מאזורים אחרים.

"למזלנו, הפעם לא היו נזקים עצומים, כי מישהו הבחין בהצתה מבעוד מועד והיא כובתה במהירות, אבל בפעמים הקודמות נגרמו לנו נזקים במיליוני שקלים. יש כאן אוזלת יד של הרשויות, בעיקר הרשות השופטת. הייתי רוצה שהענישה בבתי המשפט תוחמר, שלא יהיה מצב שסוף סוף המשטרה לוכדת מישהו ובסוף סוגרים איתו איזה עסקת טיעון והוא מקבל חצי שנה על תנאי או שנה וחצי בכלא. יש להחמיר את הענישה על פשעים כאלה.

"שוב, אני לא יודע מי מבצע את הפשעים הללו, אין לי מושג. המשטרה באמת עושה את כל המאמצים כדי לחסל את התופעה אבל בינתיים כפי שאתה רואה ללא הצלחה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן