יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 03 02 142528

אין 100% – דרמה בתחום הפיקוח על חקלאות אורגנית  בלעדי!

2 דק' קריאה

שיתוף:

השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות הטילו פצצה, כשהחליטו להסיר מחברת "אגריאור" את ההסמכה לפקח על תוצרת חקלאית אורגנית. נודע כי ההחלטה ניתנה לאחר שימוע שנעשה לחברה והיא נכנסה לתוקף החודש, ב-14 בפברואר 2023.

ההחלטה היכתה בתדהמה את מירב העוסקים בתחום החקלאות האורגנית. חברת "אגריאור"היא הוותיקה ביותר בתחום.

נודע לנו כי בחודש ספטמבר 2022 ביצעה מנהלת תחום סטנדרטים בשירותים להגנת הצומח מירית עמרני, מבדק בחברה, וממנו עלה כי "אגריאור" לא קיימה מאה אחוזים מתוכנית העבודה השנתית שלה, בפיקוח על תוצרת אורגנית. הגברת עמרני שאלה את מנכ"ל "אגריאור" ד"ר יצחק סקלסקי מה בדעתו לעשות כדי להשלים את הפיקוח עד למאה אחוזים ובה בעת קבעה לחברה שימוע ליום 25 בדצמבר אשתקד. ערב השימוע נמסר טלפונית למנכ"ל החברה שלא יגיע לשימוע כי מנהלת השירותים להגנת הצומח, שלומית ציוני, שהייתה אמורה לבצע את השימוע – חלתה. נקבע תאריך אחר לשימוע ב-10 בינואר 2023, ולדברי מנכ"ל החברה הוא קיבל הודעה עוד לפני השימוע כי נשלל מהחברה שלו אישור הפיקוח על התוצרת החקלאית.

השימוע התבצע במועד החדש שנקבע וד"ר סקלסקי הבטיח לגייס עוד מפקחים כדי להשלים את תכנית העבודה השנתית שהוא אמור לבצע שנה אחר שנה.

חברת "אגריאור" מפקחת על תוצרת אורגנית בקרב 180 חקלאים ועוד 350 עוסקים אורגניים במפעלים המייצרים תוצרת אורגנית ובהם לחם, מצות, מיצים ועוד. החברה הוקמה בשנת 1999, בהמשך עברה לבעלות של מועצת הצמחים, ממנה רכש ד"ר יצחק סקלסקי את החברה בשנת 2011. החברה ממוקמת במושב ניר ישראל, סמוך לאשקלון. ד"ר סקלסקי אוחז תואר דוקטור לביולוגיה מולקולרית בחקר הסרטן.

בתחום הפיקוח על תוצרת אורגנית פעילות ארבע חברות: "אגריאור", "סקאל", "המכון לבקרה ואיכות – ,"IQC ו"דרך המעבדה" שהוסמכה בשנה האחרונה.

בתגובה להחלטת משרד החקלאות העביר אלינו ד"ר סקלסקי את התגובה הבאה: "בראשית דבריי אבהיר כי האישורים האורגניים  של "אגריאור" כולל הסמלים על המוצרים, הם בתוקף על פי החוק עד חודש ספטמבר 2023 –  עבור העוסקים. אנו מקווים לחדש את ההכרה כבר בזמן הקרוב כך שלא תיווצר שום בעיה עבור אף אחד מהלקוחות. בחודש ספטמבר 2022 נערך מבדק סדיר בחברה על ידי מנהלת ההסמכה במשרד החקלאות שהעירה במבדק כי על מנת לחדש את ההכרה של החברה בסוף השנה, על "אגריאור" להבטיח ביצוע של 100 אחוזים מעבודת הפיקוחים על פי הנדרש בחוק. היקפי הפיקוח הנוכחיים של "אגריאור" עם עליית הדרישה לתוצרת אורגנית חייבו שינוי מבני ובעיקר הגדלת מספר אנשי המקצוע, תהליך שהחברה מצויה בסיומו יחד עם הגשת בקשה להכרה מחדש".

בהודעה של השירותים להגנת הצומח ולביקורת נאמר עוד כי "בתקופה הקרובה נפנה לכל העוסקים המחזיקים בהיתרים של חברת "אגריאור" על מנת ליידע אותם בדבר אי חידוש אישורה של החברה, להסביר את המשך התנהלותם בתקופת ההיתר וכן את הצורך בהתקשרות עם גוף אישור ובקרה אחר, טרם פקיעת מועד ההיתר שברשותם. כלל העוסקים האורגניים המחזיקים בהיתר בתוקף מטעם חברת "אגריאור" רשאים להמשיך ולסמן את התוצרת האורגנית בהתאם לתנאי ההיתר שברשותם עד למועד פקיעתו.

ובתגובה להודעה הזו שיגר אלי ד"ר סקלסקי את התגובה הבאה:

"חברת "אגריאור" מודה למשרד החקלאות על ההבהרה כי היתרי החברה וסמליל "אגריאור" הנישא על מאות אלפי המוצרים הם בתוקף מלא עד סוף שנת 2023."אגריאור" מאשרת כי אישורה כגוף פיקוח תם ב-14 בפברואר 2023 והחברה פועלת במרץ לחדשו תוך הקצאת משאבי כוח אדם נוספים לפעילות החברה".

דנה יוסקוביץ', המנכ"לית החדשה של הארגון לחקלאות אורגנית, הודיעה כי "אנחנו מצרים על כך ומנסים לסייע לאגריאור לקבל מחדש את אישור ההסמכה. בנוסף, אנחנו בקשר עם משרד החקלאות וכן עם חברת אגריאור בכדי לוודא שהעוסקים המפוקחים על ידם לא ייפגעו מהמהלך".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן