יבול שיא
הרפת והחלב
אדוארד קוברסקי

הסאגה הבלתי נגמרת של אדוארד קוברסקי

2 דק' קריאה

שיתוף:

בכל תחום בחיים צריך לעיתים טיפ-טיפת מזל. איתרע מזלו של החקלאי אדוארד קוברסקי כאשר לפני חמש שנים שלושה מהעובדים הזרים שלו נטשו את שטחי גידול המלפפון-בייבי ומכיוון שהיה בשיא הקטיף, נעזר בחקלאי אחר שהעמיד לרשותו שלושה זרים אחרים.

ממש באותם ימים פקדו את השטח מפקחי רשות האוכלוסין וההגירה שרשמו לאדוארד דו"ח על העסקת עובדים שלא כדין.

מכאן ואילך החל מסע משפטי ארוך טווח כשגורמי החוק מפליאים את העונש בחקלאי הבודד והוא מצידו יצא למלחמת יחיד ברשות הממשלתית (מעת לעת סיפרנו את סיפורו המתמשך בעיתוננו זה).

קוברסקי מגדל על שטח של 18 דונם מלפפון מיני על מצע מנותק בישוב אבשלום בעוטף עזה.

רשות האוכלוסין וההגירה לא קבלה את הסבריו לבריחתם של שלושת התאילנדים שאחז ברישיון להעסיק אותם.

הם פנו לבית המשפט האזורי לעבודה בבאר שבע ושכנעו בדבריהם כדי להרשיע את החקלאי ולהטיל עליו קנס כספי של 5000 שקלים על כל ראש תאילנדי שלא אותר בשטח הגידול בעת הביקורת.

אדוארד קוברסקי שהגן על עצמו כי לא היה לו כסף להעסיק עורך דין, ערער על ההרשעה. הרשות הממשלתית דרשה שבית המשפט יחמיר בעונש והשופט העלה את סכום הקנס ל-13,000 שקלים על כל ראש עובד זר.

אדוארד לא ויתר גם הפעם והמשיך לטעון כי לא פעל במזיד בהעסקת עובדים שאינם רשומים אצלו כחוק.

ב-24 בחודש מאי 2020 פסק בית המשפט עונש שונה לחלוטין. הוא קבע שאדוארד קוברסקי יבצע עונש שירות של 100 שעות לתועלת הציבור.

בית המשפט הורה לאדוארד להתייצב למשמרות של 8 שעות בפארק אשכול שבעוטף עזה ויבצע ריקון של מיכלי האשפה שמתמלאים על ידי מבקרי הפארק הנוהגים לסעוד שם בעיקר בשבתות.

ההחלטה ניתנה כאמור לפני עשרה חודשים אך גורמי המשפט לא טרחו להעביר אותה לידיו של החקלאי, שהמתין חודשים על חודשים בלא להבין מדוע משתהה בית המשפט במתן החלטה בעניינו.

רק ב-3 בינואר השנה התברר לקוברסקי ממקורות אחרים שהוטלו עליו עבודות לשירות הציבור. ומכיוון שהוא חקלאי שעובד בכל ימות השבוע, הוא הודיע לקצינת מבחן שהוצמדה אליו לביצוע העבודות, שיוכל להיות זמין רק בשבתות.

בשבת 20 בפברואר התייצב אדוארד קוברסקי ב-8 בבוקר בפארק אשכול וקיבל לידיו עשרות שקיות אשפה שנועדו לרוקן את מיכלי האשפה המוצבים בפארק.

"דווקא בשבת הראשונה לעבודה שלי בפארק הגיעו לפארק 1200 בני משפחות שבאו ליהנות ממזג אויר נפלא בחיק הטבע"  תיאר אדוארד את משימת הבכורה של העונש שהוטל עליו.

אדוארד עבד 8 שעות ברציפות, רוקן את מיכלי האשפה פעמים לא מעטות, ורשם בדף העבודה אצל קצינת המבחן את שמונה שעות העונש הראשונות.

"זו הייתה עבודה קשה מאד. כי מי שהיה באותה שבת בפארק לא תמיד הקפיד להעביר שאריות מזון למיכלי האשפה. נאלצתי לאסוף בידיים את הלכלוך שנשאר בשטח".

אחרי השבת הראשונה אדוארד הודיע למפעילתו, שהוא יבוא שבת אחרי שבת עד שישלים את שעות העונש כולן.

בהחלטת בית המשפט שכאמור לא נמסרה אישית לחקלאי נאמר כי עליו לסיים את השירות לתועלת הציבור ב-24 במאי 2021.

ואם לא יספיק עד אז? "אם לא אעמוד בתנאים, אדרש להופיע שוב בבית המשפט ויהיה לי דיון חדש" דברי קוברסקי.

"אתה יודע – אמר לי אדוארד – צדקתי שהחלטתי לא לשלם קנס כספי. לא בכוונה נהגתי בעניין העובדים הזרים, והרשות הממשלתית לא הייתה צריכה לנהוג כל כך בקשיחות נגדי ולהטיל עליי קנסות כאלה כבדים.

אני חקלאי שמתפרנס ממכירת המלפפון לרשת שיווק ובהחלט צריך להתחשב בי".

לכל כתבות יבול שיא לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן