יבול שיא
הרפת והחלב
1

השקת זני עגבניות עם עמידות בינונית (IR) לוירוס ה-ToBRFV

2 דק' קריאה

שיתוף:

חברת "הזרע" גאה לבשר על השקת זנים עם עמידות IR לוירוס טובמו ToBRFV– האיזון האופטימלי בין עמידות ליבול – שמעניקים לחקלאים כלי יעיל להתמודדות עם הנגיף המדביק צמחי עגבניות ופירות ופוגע בחקלאים מכל רחבי העולם. נגיף הקמטים החומים של העגבנייה מהווה איום מתמיד על חקלאים מכל רחבי העולם. הוא גורם לירידה משמעותית ביבולים, פוגע באיכות הפרי וגם מדביק צמחים אחרים באופן שיטתי, שכן מדובר בנגיף מידבק מאוד שיכול להדביק דרך אדמה, כלים, מים או מגע עם אנשים.

מאז הופעתו של ה-ToBRFV צוות מו"פ של "הזרע" פועל ללא לאות במטרה למצוא זנים שיהיו מסוגלים להציע רמת עמידות טובה מפני ToBRFV מבלי להתפשר על היבול ואיכות הפרי, אותם השבחנו במשך שנים. במשך מספר שנים החוקרים והאגרונומים של "הזרע" השקיעו אינספור משאבים במטרה למצוא פתרונות שייתנו מענה לצורכי חקלאים מכל רחבי העולם. יתר על כן, לדברי אלחנדרו שכטמן, מנהל השיווק עבור הפורטפוליו של "הזרע", "המאמצים הללו כללו ניסויי עומק באתרים רבים ובמגוון תנאים שונים, בקנה מידה בינלאומי, על מנת לוודא שאנו מסוגלים לספק את הפתרונות המיטביים, עם האיזון הנכון בין ביצועי הצמח להגנה מפני ToBRFV".

הזרע" גאה לבשר על זמינות רחבה של זנים בעלי עמידות IR בפני ToBRFV בכל רחבי העולם, המאפשרת לנו להציע פתרון מותאם ומיטבי על-פי דרישות השוק, החל מאיטליה, יוון, ספרד, מקסיקו, תורכיה, ישראל וכן הלאה.

באמצעות מחקר משותף עם לימגריין, "הזרע" תרמה לרשת של תכניות מחקר שיתופיות חיצוניות ופנימיות על ToBRFV, תוך שימוש בגישות שונות. התוצאה היא שקבוצת לימגריין היא החברה הראשונה שהגישה ב-2017 בקשה לרישום פטנט על עגבניות עמידות בפני ToBRFV. בזמן השקה מסחרית של הדור הראשון של זני עגבניות עם עמידות בפני ToBRFV, תכניות המחקר ופיתוח של לימגריין ממשיכות לפעול במרץ במטרה להשיג עמידות נגד צורות אגרסיביות יותר של הווירוס הקטלני הזה שעלולות להופיע בעתיד.

"מאמצי המחקר והפיתוח שלנו לא הסתיימו, אנו עדיין משקיעים רבות על מנת להשיג רמת עמידות גבוהה יותר ולהרחיב את הפורטפוליו שלנו לטובת מגדלים מכל רחבי העולם", אמר שכטמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן