יבול שיא
הרפת והחלב
ירון בלסן מנכל ארגון מגדלי הפירות וצחי הנגבי שר החקלאות

וועידת ארגון מגדלי הפירות 2020 משפיעים על העתיד קוטפים את הפירות

2 דק' קריאה

שיתוף:

 מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל ירון בלחסן לשר החקלאות צחי הנגבי: בכל שנה פוחת ב- 1,000 מספר החקלאים הישראלים המשכיות לענף החקלאות הינה אינטרס לאומי אסטרטגי. השר ישתתף בוועידה החקלאית של ארגון מגדלי הפירות.

וועידת ארגון מגדלי הפירות 2020
וועידת ארגון מגדלי הפירות 2020

וועידת ארגון מגדלי הפירות 2020 במפגש עם שר החקלאות צחי הנגבי, קרא ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, למשרד החקלאות לפעול בדחיפות להסדרת כלל הנושאים לטובת ענף החקלאות והחקלאים, המיישבים את גבולות המדינה, שומרים ומעבדים את אדמות הלאום.

"מדינת ישראל מסבסדת חקלאות בצורה עקיפה ובשיעור נמוך בהרבה מהנהוג בארצות בהן אנחנו מתחרים בשווקי המזון. כתוצאה מכך נוצר אי-שוויון הזדמנויות הפוגע ביכולת התחרות והקיום של החקלאים. כאשר מייבאים תוצרת זולה מעזה וטורקיה פוגעים בחקלאי הישראלי ואף בצרכן המקבל סחורה שאינו יודע מה מוצאה.

וועידת ארגון מגדלי הפירות 2020

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במהלך חמש השנים האחרונות מספר החקלאים הישראלים יורד בשיעור של 1,000 חקלאים בשנה. בכל יום יוצאים עוד ועוד חקלאים ממעגלי היצור בשל הקשיים וחוסר הביטחון הכלכלי בענף. סגירת משקים חקלאיים ונטישת קרקעות הם בכיה לדורות שכן עלינו לזכור, כי משק חקלאי שנסגר לא ייפתח עוד.

בארגון מגדלי הפירות הציבו בראש סדר העדיפויות שלנו את סוגיית המשכיות החקלאות בישראל ושילוב הדור הצעיר בענף באמצעות מחקר, חדשנות, טכנולוגיות מתקדמות ושיתופי פעולה עם חברות סטארט אפ ופוּד-טק ישראליות להצעדת הענף לעבר העתיד", אמר ירון בלחסן והוסיף: "אסור לממשלת ישראל לשכוח כי עלינו להיות מסוגלים לייצר תוצרת חקלאית ומזון הן בשגרה והן בחירום, זאת ללא תלות בחסדי מדינות אחרות בזמן מלחמה, מגפה או אמברגו. ביטחון המזון הנו הכרח קיומי ואינטרס לאומי אסטרטגי ולכן יש להבטיח המשך חקלאות ותעשייה חקלאית בת-קיימא בישראל".

מפגש בין ירון בלחסו לשר צחי הנגבי 

המפגש בין בלחסן להנגבי התקיים במסגרת סיור מקצועי שערך שר החקלאות במועצה אזורית מרום הגליל. בלחסן הדגיש בפני השר את תרומתה החשובה של מועצת הצמחים המשמשת כגוף מקצועי המייצג את טובתם של החקלאים וענף הפירות בכלל. הנגבי חיזק את הדברים באומרו, כי אין כל כוונה לשנות מדיניות המשרד בעניינה של מועצת הצמחים.

הגדלת מכסות העובדים הזרים

נושאים נוספים שנידונו במהלך שיחתם המשותפת היו: הגדלת מכסות העובדים הזרים ונחיצותם לענף החקלאות, בחינת עלויות וטיפול בעיוותים בתחשיבי הקצאות במספר גידולים בענף, השפעת עצירת ייצוא התוצרת החקלאית הישראלית לעזה והגדה על המגדלים הישראלים במסגרת מלחמת הסחר של המדינה ברשות הפלסטינית ועוד.

לדברי בלחסן, השר גילה רגישות רבה, אכפתיות ורצון לסייע, למרות קוצר הזמן הנותר לכהונת הממשלה. בסיום הפגישה הזמין בלחסן את שר החקלאות לוועידת ארגון מגדלי הפירות 2020 שתתקיים ב- 23 במרץ במרכז מירב בחוף הכרמל, בשיתוף "יוזמה לאומית" של אראל מרגלית וראשי ארגוני המגדלים, נציגי קהילת הפוד טק בישראל, חקלאים וחוקרים מרחבי הארץ ועוד רבים אחרים.

במסגרת הוועידה, המתקיימת מדי ארבע שנים, יוצגו החידושים בענף ויעסקו בנושאים הקריטיים הנמצאים בראש סדר היום של ענף הפירות בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן