יבול שיא
הרפת והחלב
זן המלפפון ריף

זן מלפפון חדש ואיכותי לעונת הקיץ

2 דק' קריאה

שיתוף:

מלפפון הוא אחד הירקות הנפוצים במטבח הישראלי. ועם זאת, מעטים יודעים שצמח המלפפון מתקשה להתמודד עם תנאי החום בישראל המשפיעים על איכות הפרי.

כמו כן, על החקלאי מגדל המלפפון מוטלת המשימה להתמודד עם מזיקים, וירוסים ומחלות שעלולים לשבש את תהליך הגידול לרבות: וירוס המוזאיקה של המלפפון(CMV) , וירוס ההצהבה של המלפפון(CVYV) , קימחון(Px) , גרב (Scab Ccu) , וירוס המוזאיקה של האבטיח(WMV) , וירוס צהבון הקישוא (ZYMV) ועוד.

"כיום", אומר אריאל קוזניץ, אחראי על קידום זני מלפפון חדשים בחברת הזרע, "ישנו ביקוש הולך וגובר מצד המגדלים לזנים מתאימים יותר לעונות המאתגרות מבחינת תנאי הגידול. בעונת הקיץ בתנאי חום המלפפונים נוטים להתקצר, דבר המשפיע על איכות הפרי ופוגע ביבול הראוי לשיווק.

לאורך מספר שנים צוותי טיפוח וקידום זנים מקומיים של חברת הזרע מבצעים ניסויי שדה רבים לאיתור זנים מתאימים לעונות הגידול החמות בישראל. כעת, לאחר מאמצי טיפוח רבים, אנו שמחים לבשר על השקת זן חדש ואיכותי לעונת הקיץ בשם ריף".

ריף, אשר הושק לאחרונה ביום פתוח חגיגי באחיטוב, מתאים לשתילה בין החודשים מאי לאוגוסט, והינו זן קיצי איכותי בעל צימוח מאוזן, חזק, פתוח ומאוורר. ריף מאופיין במיוחד בפירות איכותיים באורכם ובצורתם כבר מהקטיפים הראשונים.

לריף סל עמידויות רחב* הכולל עמידות גבוהה ל-Ccu ו- ZYMV, כמו גם עמידות בינונית אפקטיבית ל- Px, CMV, CVYV.

מנהל מחלקת קידום זנים בישראל, עוז דרורי, מספר כי הזן נולד באחיטוב לפני כ-4 שנים ע״י המטפחת ענבר מאיר ואחראי קידום הזנים חוסאם קוראבי. ״הזן התחיל שם את מסעו בניסיונות טיפוח בהיקף מצומצם והתקדם לשלב חצי מסחרי הכולל כמה מאות צמחים בכל ניסוי". עוז מוסיף: "לזן צופים גדולות כיוון שהוא מוכיח את עצמו כמתאים לתנאי השטח של אחיטוב, הוא חונט היטב בחום והוא ללא ספק יהיה יורש ראוי לזן רומי – הזן הקיצי הותיק של חברת הזרע״.

* הזנים כוללים את הגן/גנים העמידים, אולם רצפים עמידים עשויים להפגין סימפטומים מסוימים של מחלה או נזק במקרים של ריבוי גבוה של מזיקיםו/או תחת תנאים סביבתיים שליליים. אנא פנו להגדרה של המונח על ידי ISF באתר http://www.worldseed.org/isf/diseases_resistances.html

עותק של הגדרות המונחים המתארים תגובות של צמחים למזיקים עבור תעשיית זרעי הירקות ניתן להשיג במשרדי החברה.

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן