יבול שיא
הרפת והחלב
שרן שלייזנגר מנכל גרנות

חברת טכנולגית ההשקיה NDrip, השלימה גיוס של 20 מיליון דולר

2 דק' קריאה

שיתוף:

חברת טכנולוגיות ההשקיה החכמות NDrip, השלימה בשבוע שעבר סבב גיוס שני, בהיקף של 20 מיליון דולר  ההשקעות של קבוצת גרנות הן מרווחי התאגיד, והן יוצרות הזדמנויות עסקיות מתוך תקווה וכוונה להגדיל את הרווחים העתידיים

בידיעה שהופיעה ב"כלכליסט" נכתב כי את הסבב הובילה תשלובת גרנות בע"מ, התאגיד האזורי של הקיבוצים והמושבים השיתופיים בשרון ובמישור החוף. 

שרון שלזינגר (להבות חביבה), מנכ"ל גרנות בע"מ, מאשר את הידיעה. לדבריו, בשנים האחרונות גרנות משקיעה בחדשנות בתחום החקלאות, שהיא ליבת האסטרטגיה שלה.

"בשביל זה הקמנו את קרן שדות, ביחד עם משקי הדרום ומשקי עמק יזרעאל" מציין שלזינגר "וגם ניגשנו למכרז של הרשות לחדשנות בנושא חממות טכנולוגיות. בנוסף, גייסנו את אורן סקוט מגן שמואל, לניהול הפיתוח העסקי והחדשנות בגרנות".

מה הסיבה שבחרתם להשקיע ב-NDrip? 

"NDrip מפתחת פתרון חדשני ופורץ דרך בתחום ההשקיה, ובגלל שהחקלאות היא ליבת העסקים שלנו, החלטנו שנכון להשקיע בפריצת דרך כזאת. מעבר לכך, לדעתנו ייתכנו שיתופי פעולה של החברה הזו עם חברות נוספות בתוך גרנות."

"אנחנו מחזיקים בחברת אגרוסטאדיס שמביאה משתלמים בחקלאות ממדינות אפריקה ומזרח אסיה, וראינו פה אפשרות חיבור אחת. אנחנו מחזיקים גם בחברת רימון שיש לה פרויקטים בינלאומיים בתחום המים המושבים, וראינו פה אפשרות חיבור שנייה".

שלזינגר מוסיף כי ההשקעות של קבוצת גרנות הן מרווחי התאגיד, והן יוצרות הזדמנויות עסקיות מתוך תקווה וכוונה להגדיל את הרווחים העתידיים שחלקם יחולקו ל-43 הקיבוצים והמושבים השיתופיים בעלי גרנות.

"בהתאם למדיניות הזו השקיעה גרנות בשנים האחרונות, בחברה שמפתחת את הרפת של המחר, בחברה שעוסקת בתחליפי חלבון מהחי, ונשקיע במיזמים נוספים באמצעות קרן שדות והחממה הטכנולוגית".

עד היום גייסה חברת טכנולגית ההשקיה NDrip

40 מיליון דולר. בין המשקיעים שלה בסבב הראשון נמצאים מנהלי קרן ההשקעות טנא, אריאל הלפרין ורן בן אור, קרן האימפקט ברידג'ס ישראל, חברת RDC, קיבוץ עין חרוד איחוד וקבוצת משקיעים אמריקאים בהובלת סת' סיגל, המכהן כסמנכ"ל הקיימות בחברה.

כספי הגיוס ישמשו להרחבת תשתית החברה בארה"ב, הרחבת הפעילות בהודו, וחיזוק מערכי המו"פ, הנדסה וייצור, שיווק ומכירות בחברה.

בפברואר האחרון פתחה החברה בהכנות להנפקה בבורסה בת"א לפי שווי של 250־300 מיליון שקל ובניסיון לגייס 50־60 מיליון שקל. החברה אף בחרה את דיסקונט חיתום כחתם שיוביל את ההנפקה, אבל היא לא יצאה לפועל מסיבות שונות, ועשויה לקרות בשנים הקרובות. 

חיישן חכם – חברת טכנולגית ההשקיה NDrip

NDrip הוקמה ב־2015 על ידי פרופ' אורי שני, ראש רשות המים לשעבר, במטרה לפתח דור חדש של טפטפות, שיהיה זול משמעותית מהדור הראשון שפיתחה חברת נטפים, ויאפשר השקיית שדות המושקים כיום בשיטת ההצפה, הנהוגה ב־85% משטחי החקלאות בעולם.

החברה פיתחה חיישן בשם אן־דריפ קונקט, שעוקב אחר הגידול ותנאי הקרקע ומעניק לחקלאי המלצות השקיה והוראות מתי להשקות ולדשן בזמן אמת דרך הסמארטפון.

את החברה מנהל ערן פולק, לשעבר המשנה לראש אגף התקציבים באוצר. בהנהלה חברות גם מנהלת התפעול תמי שור, לשעבר סגנית מנהל רשות המים, וסמנכ"לית הכספים, רו"ח עינב טבק. החברה מעסיקה 55 עובדים. 

המערכת של NDrip פועלת ב־17 מדינות, בהן ארה"ב, אוסטרליה, וייטנאם וניגריה. היא צורכת פחות מים, והגדילה את היבולים באותם מקומות ב־30%. עם פרוץ הקורונה עברה החברה לייצר מערכות גם לחוות קטנות.

ב־2018 הקימה החברה בהשקעה של כמיליון דולר מפעל לייצור תעשייתי של המוצר והחלה במכירות. היא הקימה שתי חברות שיווק, בארה"ב ובאוסטרליה, ורשמה פטנטים בכמה שווקים חשובים, בהם הודו וסין.

לאחרונה זכתה NDrip במענק של 2.5 מיליון דולר מטעם משרד החקלאות האמריקאי להטמעת המערכות שלה בקרב חקלאים בארה"ב. זאת במטרה לחסוך יותר מ־10 מיליון מ"ק של מים מדי שנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן