יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 326070713

חקלאות עולמית – הבצורת בברזיל תייקר את מחיר הקפה

2 דק' קריאה

שיתוף:

יבול דל במיוחד אצל יצרנית הקפה הגדולה בעולם, מאיים לייקר את המחיר של ספל הקפה. חקלאים בברזיל מתמודדים עם ההשלכות של מזג האוויר המשוגע בשנה שעברה, כשהמטעים התמודדו עם בצורת ואחר כך עם קרה. יש שאומרים שהיבול של פולי קפה של הזן היוקרתי ערביקה יגיע לכמות פחותה במחצית מהכמות שיכול היה להגיע בשנה טובה.

חלק מהחדשות הרעות האלה כבר מתומחרות למשקיעים, חברות קפה ושותי המשקה המעורר. מזג האוויר הגרוע בברזיל עזר לדחוף את החוזים העתידיים של קפה לשיאים רב שנתיים ב-2021, אחת משרשרת של הפרעות לשוקי הסחורות של העולם.

ברזיל משפיעה על שוק הקפה העולמי מפני שהיא היצואנית הגדולה ביותר בעולם, בפער ניכר. ההפרעה חמורה יותר, מפני שייצור קפה ערביקה בברזיל קורה במחזורים של שנתיים ובשנים שמסתיימות במספר זוגי היבול גדול יותר. בינתיים מזג האוויר הקשה פגע בתעשיית הקפה גם בקולומביה השכנה, עוד יצרנית חשובה.

"מחירי הערביקה בעולם צפויים לעלות ברגע שההערכות לגבי היבול השנה בברזיל יושלמו" העריך תיאגו קזריני, סוחר בקפה, שעה שהחששות לגבי הכלכלה העולמית הכבידו לאחרונה על מחירי הקפה.

אנליסטים צפו בעבר שיבול הערביקה בברזיל ל-12 החודשים שהחלו בחודש יולי השנה, עשוי להיות דומה לשיא שנקבע שנתיים קודם לכן של 48.7 מיליון שקי קפה, כל אחד במשקל 60 קילוגרם. אבל הנתון הסופי יהיה כנראה הרבה יותר נמוך. תחזית רשמית מוקדמת בברזיל צופה יבול של 35.7 מיליון שקים בלבד.

"זה משבר גדול מבחינתנו" התבטא חוזה מרקוס מגלהס, חקלאי קפה ונשיא קואופרטיב הקפה MINASUL. יותר מ-9000 החברים בקואופרטיב מחויבים לספק כמות מסוימת של קפה בכל עונה, אבל השנה מרשה להם הגוף שהם קשורים אליו לספק מחצית מהכמות המובטחת.

אנליסטים מצביעים על סימנים אחרים לביקוש לקפה שעוקפים את ההיצע, מה שעשוי לייקר את המחירים עוד יותר. בארגון הקפה הבין לאומי אומרים שהצריכה העולמית תעקוף את הייצור, זו השנה השנייה ברצף, בזמן שבחברת פיץ' אמרו שהמאגרים במחסנים הם ברמה הנמוכה ביותר במאה הנוכחית. הירידה בהיצע והירידה במאגרי הקפה מצביעות על כך שהמחירים יהיו גבוהים יותר במחצית השנה הקרובה – אומר אולה האנסן, מבנק סקסו.

בפיץ' מביעים סקפטיות ולא מאמינים שהמחירים יעלו עוד, אבל אומרים שירידה בייצוא מברזיל, לצד היעדר מלאי במחסנים, ישמרו את המחירים גבוהים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן