יבול שיא
הרפת והחלב
כנס חקלאות מדייקת בזום

כנס חקלאות מדייקת במטרה לקדם שת"פ עסקי וטכנולוגי עם חברות אגריטק ישראליות

2 דק' קריאה

שיתוף:

מעל 100 חברות מניו-זילנד ישתתפו בכנס במטרה לקדם שת"פ עסקי וטכנולוגי עם חברות אגריטק ישראליות. הסמינר ייפתח היום (ג') במעמד שרי החקלאות של ניו זילנד, דמיאן אוקונור (Damian O’Connor)  ושר החקלאות הישראלי, עודד פורר.

כנס חקלאות מדייקת

נספחות משרד הכלכלה והתעשייה באוסטרליה (האמונה גם על ניו זילנד) יחד עם מכון היצוא יובילו סמינר עסקים ייחודי ממוקד בענף החקלאות המדייקת (אגריטק). כנס חקלאות מדייקת, שיחל היום (15.2 בזום) ויימשך שלושה ימים, יתקיים על גבי פלטפורמה וירטואלית ומטרתו ייסוד וחיזוק שיתופי פעולה עסקיים וטכנולוגיים בין סקטור האגריטק הישראלי ותעשיית החקלאות של ניו-זילנד.

באירוע הפתיחה של הסמינר ישתתפו שני שרי החקלאות של ניו זילנד וישראל ובין יתר הדוברים תרצה מ"מ המדענית הראשית של משרד החקלאות ד"ר מיכל לוי שתעביר סקירה על תעשיית האגריטק הישראלית מאפייניה, ייחודה ופעילותה בשווקים הגלובליים.

הסמינר מורכב מחמישה פאנלים עסקיים ויתקיים על פני יומיים מתוך שלושת ימי הפעילות. כל פאנל יעסוק בנושא שרלוונטי לאתגרים שתעשיית החקלאות של ניו-זילנד מתמודדות איתם וימשך כשעה. בכל פאנל עסקי ישתתפו דוברים מ 2-3 חברות אגריטק ישראליות רלוונטיות לנושא הפאנל, יחד עם חברות ניו-זילנדיות.

מנחי הפאנל ידונו בסוגיות ואתגרים קיימים שהתעשייה בניו-זילנד מתמודדת איתם ותידרש להם בשנים הקרובות, לרבות ההתמודדות עם השפעות ההתחממות הגלובלית, האתגרים והיתרונות של מערכות ניתוח נתוני דאטה מבוססות בינה מלאכותית והגברת התפוקה של ניהול החווה החקלאית באמצעות מערכות נתונים מדויקים וקבלת החלטות טכנולוגיות חדשניות. המשתתפים מצדם יעדכנו וישתפו מניסיונם כמו גם הפתרון הטכנולוגי של החברה אותה הם מייצגים.

במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה מציינים כי בין החברות הישראליות שנבחרו להשתתף הן: N-Drip, SaliCrop, Cropx, FruitSpec, BW Robotics, AgriTask ואחרות.

ביום השלישי לכנס, עם תום הסמינר העיוני, יתקיימו פגישות עסקיות בין החברות הישראליות לחברות הניו-זילנדיות, בארגון והובלה של נספחות משרד הכלכלה והתעשייה באוסטרליה ובשת"פ עם ארגון העסקים הניו-זילנדי: AgritechNZ.

שר החקלאות, עודד פורר

"ישראל, כמו ניו זילנד, מוכרת בזכות התוצרת החקלאית האיכותית שלה, אבל ההתחממות הגלובאלית מערערת את הבסיס של הקיום האנושי, ושוחקת את "ביטחון המזון" שלנו, את יכולות החקלאות להמשיך ולספק מזון טרי ובריא לבתי אב בכל רחבי העולם. זהו אתגר בקנה מידה עולמי, ואנו מבינים היום יותר מתמיד, כמה חשוב שנקדים את המשבר הבא וניערך אליו מראש. לכן, עם כניסתי לתפקיד, שמתי את ביטחון המזון בראש סדר העדיפות הלאומי, לקדם מחקר ופיתוח פורצי דרך שיביאו לשולחן פתרונות טכנולוגיים לאתגרי השעה, ומאידך לספק לחקלאים רשת ביטחון כלכלית ומקצועית שתבטיח את התעשייה החשובה הזו, ואת האנשים שעומדים בחזית המאבק לביטחון מזון".

שי זריבץ', הנספח הכלכלי וראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה באוסטרליה

"תעשיית החקלאות בניו זילנד היא תעשייה מודרנית ומתקדמת עם מובילות אזורית ועולמית. ככזו, היא שואפת לקיים שת"פ עם חברות טכנולוגיה עילית מענף החקלאות (אגריטק) הן עבור השוק המקומי המידי באוסטרליה וניו-זילנד, ולא פחות מכך לייצר שת"פ ו-JV בשווקים אחרים בהם היא פועלת ומייצאת את תוצרתה. חשוב לציין כי התעשייה הניו-זילנדית משקיעה ומנהלת פעילות חקלאית ענפה גם מחוץ לניו-זילנד. הנספחות הכלכלית מקיימת את האירוע במטרה לקדם שת"פ בסקטור החקלאות המדייקת לאור העניין הרב שקיים בניו זילנד ושאיפתה לייסד קשרים ומסגרות של שת"פ עם מרכזים ותעשיות בעלות מובילות טכנולוגית".

נספחות מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי באוסטרליה, האמונה גם על ניו זילנד, מסייעת לחברות ישראליות למצוא שת"פ עסקיים וטכנולוגיים ולמשוך השקעות זרות. 

הרשמה לסמינר ותיאום פגישות עסקיות בו באמצעות הלינק הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן