יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 1903518133

מכרז מעורר תהיות

2 דק' קריאה

שיתוף:

אין יום ללא הפתעות במשרד החקלאות. החודש פרסמה נציבות שירות המדינה מכרז לתפקיד שלא היה כמוהו מעולם במשרד החקלאות: ראש מינהל ביטחון המזון.

מעיון בפרטי המכרז החדש שהגיעו לידי עולה כי המשרה תהיה בדרגה 43-45 בדירוג הממשלתי, הזהה למעמד של משנה למנכ"ל במשרד ממשלתי.

בכירים במשרד החקלאות במעמד של סמנכ"ל ומנהלי יחידות שונות הופתעו לקבל לידיהם את מפרט המכרז, שכן מי שיזכה או תזכה בו יהיו במעמד גבוה משל כל סמנכ"ל בכיר במשרד.

בתיאור התפקיד נאמר שמי שיזכה בו יהיה אחראי על יחידות המשרד הנוגעות לתחום גורמי הייצור והמזון של המשרד ובכלל זה חטיבת ביטחון המזון, אחריות על הנחיה מקצועית לחטיבות השונות הנוגעות לתחום המזון, גיבוש אסטרטגיית ביטחון מזון במדינת ישראל, אחריות על איסוף מידע וקביעת עמדת המשרד אל מול משרדי הממשלה ובהם משרדי הבריאות והכלכלה, בסוגיות הנוגעות לביטחון המזון כגון אספקה סדירה, תיאום צרכנים מול הממשלה, התנהלות סדירה מול המגדלים, מכסות ייצוא ויבוא ומלאי חירום.

עוד קובע המכרז כי ראש מינהל ביטחון המזון ייצג את השר/המנכ"ל/ית והנהלת המשרד בנושא ביטחון המזון וכן ביצוע מטלות בהתאם לצורך ועל פי הנחיות המנהל/ת הכללי/ת של המשרד.

בסעיף ההשכלה נאמר ניסיון מקצועי של שבע שנים בתחומי ליבת המשרד לפחות בשני תחומים: מחקר ופיתוח חקלאות, קידום תהליכי עידוד והגברת תחרותיות בתחום החקלאות, פיתוח כלי מימון וביסוס בתחום החקלאות ופיתוח פעילות כלכלית ושיתופי פעולה חקלאית ומסחרית ברמה הבין לאומית.

מתוך כלל שנות הניסיון חייב בעל התפקיד בתחום ניהול בהובלה וניהול שינויים משמעותיים כחלק מהפעילות השוטפת, ניהול ממשקי עבודה מול שישה גורמים לפחות בעלי עניין, ניהול תקציבי של חמישה מיליון שקלים, ניהול עובדים בהיקף של חמישה עובדים לפחות ולבעלי תואר שני תופחת שנת ניסיון אחת בניסיון הניהולי והמקצועי הנדרש.

כישורים נוספים רצויים: תואר אקדמי במדעי המדינה/מדעי החקלאות/כלכלה/משפטים/מינהל ציבורי/מינהל עסקים. כושר ביטוי בכתב ובעל פה בשפה העברית ברמה גבוהה, יכולת ניהול משא ומתן וניהול משברים, חשיבה יצירתית וחדשנית, יכולת ניהול תקציב והיכרות עם מערכת השלטון, החברה והמשק בישראל.

בכירים במשרד החקלאות עימם שוחחתי הביעו תדהמה מעצם פרסום המכרז. לדבריהם וולקני עוסק בחמישים אחוז בביטחון המזון ומדוע יש צורך במשרד במשרה שתסתכם בשכר של כ-40 אלף שקלים בחודש.

פסקה מעניינת במפרט המכרז מציינת שמי שיגיש מועמדות לתפקיד חייב שתהיה לו/לה "היכרות עם מפת התקשורת בישראל". כמו כן נדרשת מוכנות לעבודה בשעות לא שגרתיות ומעבר לשעות התקן ומוכנות לנסיעות רבות ברחבי הארץ.

המכרז פורסם ביום טו' בתמוז, תשפ"ב 14 ביולי 2022 והיום האחרון להגשת בקשות למכרז הוא כז' בתמוז, תשפ"ב, 26 ביולי 2022.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן