יבול שיא
הרפת והחלב
מיטל סולומון אגרו גדות 1

נשים בחקלאות

3 דק' קריאה

שיתוף:

מיטל סולומון, מנהלת תחום גן הבית ותברואה – חברת "גדות אגרו"

דרכי בעולם החקלאות החלה בשנת 2011, בחברת "זרעים גדרה – סינג'נטה", בתפקיד מתכננת ייצור ומתאמת שרשרת אספקה וייבוא של חומרי הדברה מאתרים ברחבי העולם. לפני כן, עסקתי בשיווק ומכירות בשוק התקשורת, אך משהתוודעתי לענף החקלאות, הבנתי שהגעתי ל"מקום הנכון". עולם החקלאות מאופיין בעיניי, בהון האנושי המייחד אותו, ביצירה החוזרת ונשנית של הטבע, ובעניין הרב שמספק המקצוע, בעקבות פיתוחים ושיפורים שנכנסו לתחום בשנים האחרונות, והקפיצו את הענף לרמה אגרוטכנית מרשימה ומוצלחת.

העבודה בחברות חקלאיות מובילות, חשפה בפני את העשייה המרובה שנעשית מאחורי הקלעים, עד להגעת תכשיר ההדברה אל החקלאי בשדה. מצד אחד קיים האתגר של מערכות הייצור העולמיות, לחקור ולפתח את הפורמולציה החדשנית הבאה, תחת הרגולציה העולמית והמקומית, אל מול הצורך העז של החקלאים להשתמש בתכשירים ופורמולות טובות ויעילות, אשר ישמרו ואף יגדילו את היבול, ובד בבד יהיו "רכות" לאדם ולסביבה.

לתפקידי הנוכחי ב"גדות אגרו" הגעתי עם ניסיון עשיר בשיווק ומכירות, לוגיסטיקה, והבנה של מערכות גדולות. הקמתה של מחלקת גן הבית ותברואה בחברת "גדות אגרו", היוותה עבורי אתגר מקצועי.

בתחום התברואה, התפקיד כלל פיתוח מוצרים לשוק ההדברה המקצועית. העבודה של "גדות אגרו" אל מול חברות בינלאומיות כללה בין היתר חשיפה למוצרים תברואיים, ומתוקף הידע והניסיון, בחרה החברה להשקיע ברישוי חומרים מקצועיים למדבירים, אל מול המשרד להגנת הסביבה. מעולם לא מצאנו טעם בהבאת חומרים אשר קיימים ומוכרים בשוק. המטרה הייתה רישוי חומרים איכותיים, יעילים וידידותיים, וזאת בשל הרגישות שהדברה מתרחשת בסביבה ביתית לצד בני אדם וחיות מחמד. דוגמא למוצר כזה, הינו חומר שאנו מְרשים כעת; חומר ביולוגי/אורגני לקטילת פשפשי מיטה. פשפש מיטה הינו מזיק אשר גדל משמעותית בשנים האחרונות ומצוי בעיקר במקומות הומי אדם כגון: בתי אבות, בתי סוהר ובתי מלון. החלופות בשוק דורשות שימוש בריסוס "רעלים קשים" ובכמות נרחבת, וההדברה מורכבת ובעייתית. החומר החדש שאנו מרשים הפתיע אותנו ביעילותו, בקלות היישום שלו והחשוב מכל, הוא אינו רעיל לסביבה.

הקו המנחה אותנו הוא רישוי חומרים אשר יעילים באקלים הישראלי, מהווים פתרון אמיתי לקטילת מזיקים ומפחיתים את גורם ההדברה "הקשה". כל זאת במטרה לאפשר לכולנו סביבה בריאה ובטוחה מבלי לפגוע באף גורם בשרשרת…לרבות בריאותו של המדביר. העבודה מול שוק התברואה לימדו אותי המון במרוץ השנים. מתוך רצון להתמקצע ולהבין את הדרישות, למדתי, נבחנתי וקיבלתי רישיון מדבירה רשמי מהמשרד לאיכות הסביבה.

בתחום גן הבית המשימה הייתה: הנגשת הידע והניסיון של גדות, והתאמת החומרים המקצועיים הקיימים אצלנו במגוון, לקהל הרחב. "מביאים את חקלאות השדה אליך הביתה" הינו הסלוגן שמלווה אותנו לכל אורך הדרך. המהלך דרש התאמה של התכשירים המקצועיים שנמכרים מדי יום לחקלאי מהערבה או הגליל העליון – לצרכן הפרטי. גודל האריזה, נוחות השימוש, התווית המפורטת ועוד, היו הבסיס להתאמת המוצרים לשוק הקמעונאי. כיום, יכולים כל חובב/ת גינון, ממטולה ועד אילת, לרכוש תכשירים בסטנדרט מקצועי, ובאריזה מותאמת לגינה ביתית, בדיוק כפי שרוכש כל חקלאי. גם בתחום הזה המטרה הייתה להתמקד בחומרים ידידותיים, להפחית את ההדברה הקונבנציונאלית ולהציע לשוק לפתרונות אורגניים וידידותיים לסביבה.

למעשה כל חומר שאנו מציבים על המדף, עבר את שרשרת הרישוי, הניסויים והבדיקות, והוכרז בעל רישיון ע"י משרד החקלאות – לממכר בתחום החקלאי והגינון הביתי. מוצרים אקולוגיים ותכשירים אורגניים הינם בעלי ערך רב בתחום הגינון הביתי. לא בכדי חלק ניכר מהמוצרים שלנו הינם אורגניים ומותאמים לצרכן הפרטי. אנו מבטיחים זאת החל מהזרע הראשון שאנו מוכרים בשקיות קטנות, ועד לשלב הדישון, הזנה, קוטלי מחלות, מזיקים ועוד תוספים ומוצרים משלימים בתחום, והכל ברמה חקלאית.

השוק הקמעונאי עבר תהפוכות בעשור האחרון, בעקבות השפעות אקולוגיות סביבתיות, מודעות יתרה, וכמובן השפעות הקורונה. רבים הפכו לצמאי ידע בתחום, והרצון ללמוד ולהתנסות בתחום "גידול ירקות DIY" ( Do It Yourself- עשה זאת בעצמך), גדל משמעותית. אינספור כתבות ופוסטים נרשמו בנושא. הידע "זורם בשפע" ברשתות החברתיות, והתחרות גדולה. אך הייחודיות וההצלחה של "גדות אגרו" מבוססת על חומרים וזרעים מקצועיים וידידותיים לסביבה, אשר נמכרים כבר שנים בחקלאות, ועכשיו מוצעים לכל צרכן – זו הנוסחה המנצחת שלנו.

לאחרונה הוספנו למגוון – תערובות שתילה איכותיות על בסיס כבול תוצרת KLASSMAN, שהינה מובילה עולמית בתחום. במקביל הוספנו למגוון – עציצי בד נושמים של חברת Root Pouch האמריקאית, המהווים את הדור הבא של גידול צמחים בעציצי בד, במקום בעציצי פלסטיק המזהמים את העולם. כל אלה מיועדים לשוק המקצועי בנפחים הגדולים, ולשוק הפרטי בנפחים קטנים.

ציון דרך נוסף שכבשנו לאחרונה, היא כניסה לאחת מרשתות השיווק הגדולות בארץ, בהם ניתן להשיג ערכת זריעה מקצועית ואיכותית הכוללת: זרעים, תערובת שתילה, עציץ בד ודשן אורגני; כל מה שנחוץ לגידול מיטבי של מגוון ירקות ותבלינים בכל בית וגינה, בקלות ובהצלחה.

"גדות אגרו" מבחינתי זה "הבית". אני נרגשת להיות חלק מצוות כ"כ מקצועי ואיכותי, וקמה מידי בוקר עם חדוות עשייה. אנו שמחים להרחיב את הענף למקומות חדשים ולקהלים נוספים. החתירה לחדשנות ומציאת פתרונות ידידותיים להפחתת רעלים מהסביבה, הן בתחום החקלאי/גינוני והן בתחום התברואה, עומדים בראש מעיינינו ו"גדות אגרו" חרטה זאת על דגלה. אנו מאמינים כי בעידן של היום, ככל שנלמד להעריך חקלאות ולעסוק בה, הרווח כולו שלנו, ואנו מחויבים לשמר את הענף ולטפח אותו, להמשך קיומנו.

אני בת 43, נשואה +3, מושבניקית מאזור השפלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן