יבול שיא
הרפת והחלב
מאביק מכאני

עידית טכנולוגיות מדייקות לחקלאות

2 דק' קריאה

שיתוף:

בחרתי בחברה בגלל חזונה לספק פתרון לצורך בוער כבר כמה שנים של מחסור בדבורים מאביקות ותמותה הנגרמת מטפילים בכוורות, בגלל החדשנות והתעוזה ללכת בגדול על הפתרון, בגלל ההתמדה, הדבקות והחוכמה הרבה בהקמת החברה ובניווטה.

פגשתי מספר יזמים "סופר" מקצועיים עם התלהבות ושאיפה לפתח את המערכת הכי טובה להאבקה חכמה של גידולים חקלאיים בכלל ושל עצי פרי בפרט.

 

עידית טכנולוגיות
עידית טכנולוגיות

 

מספר קיבוצים מהגליל העליון שותפים בחברה שהציבה לה כיעד את שוק המטעים העולמי. מנכ"ל החברה ואחד המייסדים הוא עילם רן, ואיתו סמנכ"לית השיווק והפיתוח העסקי של קרן מימרן יחד עם נבחרת של אנשי טכנולוגיה צעירים מקיבוצים וממושבים.

"עידית" זכתה בפרס הראשון בתחרות הסטרטאפים המבטיחים בחקלאות שנערכה במרכז החדשנות "חולה וואלי" בחודש ינואר השנה.

חברת עידית הוקמה במאי 2016, על ידי ארבעה יזמים בעלי ניסיון חקלאי, הנדסי ועסקי רב, והתמקמה בבסמת טבעון, כפר בדואי בצפון. החברה מעסיקה 11 עובדים ובהם חוקרים בכירים, ומהנדסים. החברה מפתחת פתרון של האבקה מלאכותית לבעיות ההאבקה של גידולים חקלאיים המהוות איום משמעותי על הביטחון התזונתי העולמי. האבקה היא תהליך הגורם להפריה של צמחים ובלעדיה לא יגדלו פירות, ירקות, אגוזים, קפה ועוד. 75% מהגידולים החקלאיים תלויים בהאבקה של חרקים ובעיקר של דבורים, אבל אוכלוסיית החרקים העולמית והדבורים במיוחד, הולכת ופוחתת, חלקה אף נכחד לחלוטין. ההאבקה המלאכותית מבטיחה את ייצור היבול החקלאי וביכולתה גם לתרום להגדלתו.

עידית פיתחה פתרון האבקה מלאכותית מקצה לקצה, המהווה תחליף מלא או השלמה להאבקה חרקית. הפתרון כולל הפקת פולן, החלק הזכרי בצמח, מפרחים ויכולת לשמר את הפולן לתקופה של למעלה משנה. החברה מאביקה מטעי שקדים באמצעות פיזור פולן יבש בכמויות מזעריות במערכת נשלטת ומבוקרת, על ידי מאביקים מכניים שפיתחה, הטוענים את הפולן במטען אלקטרוסטטי המסייע להצמדתו לצלקת בראש עמוד העלי, שהוא חלק מהמערכת הנקבית בפרח. המאביקים המכאניים מבצעים היצמדות אוטונומית לנוף העץ תוך שימוש בטכנולוגית ליידר שמכווינה את תזוזת המאביקים בהתאם למבנה של כל עץ מואבק. החברה הוכיחה בניסויי שטח את יכולתה להפיק ולשמר פולן איכותי ולבצע האבקה של שקדים באמצעות אבי הטיפוס שפיתחה.

*הכותב רפי נבו הינו מנכ"ל תערוכת "אגריטך", מנכ"ל קרן "משתלת הקיבוצים" וראש אגף חדשנות וטכנולוגיה בתנועה הקיבוצית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן