יבול שיא
הרפת והחלב
מכונה לפריטת רימונים

פיתוח חדשני לפריטת רימונים

2 דק' קריאה

שיתוף:

הרחק מאור זרקורים, באזור תעשייתי לא בולט בעיר ראשון לציון וללא שלט חיצוני שיעיד על הנעשה מאחורי השערים, מייצרת חברת "יוּרן" פיתוחים מתקדמים לחקלאות ולתעשיית המזון בעולם הגדול.

פיתוח חדשני לפריטת רימונים

עד היום רשמה החברה הפרטית, שמציינת 55 שנים להיווסדה, שישה פטנטים בין לאומיים על המצאות וחידושים בטיפול ברימון וליצ'י.

אבנר גלילי, המנכ"ל שנולד בקיבוץ רביבים, ומתגורר ביהוד, רואה בהחלט ברכה בעמל כפיו לאורך השנים. החברה הוקמה בידי משפחת יוּרן בקיבוץ תל יוסף בגלבוע והיום מנהל אותה הדור השני במשפחה.

אבנר גלילי

באנו אל קו הייצור של החברה לראות מקרוב בפיתוח החדשני שלה: מערכת מתקדמת לפריטת רימונים בדרך ייחודית: אין חיתוך של הרימון כדי לחלץ ממנו את הגרגרים. חורצים את הקליפה ומפרידים את הגרגרים באמצעות מים ואויר.

בעבר הלא רחוק ראינו פיתוח דומה במכון להנדסה חקלאית במרכז וולקני בבית דגן. הפיתוח ההוא הושלם בסיוע המומחים של חברת יוּרן.

הפעם זה מכשור מבית היוצר של החברה שמייצאת ממוצריה "לכל העולם" כדברי אבנר גלילי, דמות השטח המרכזית של החברה, שחש גאווה גדולה ללוות אותי באולמות הייצור ולהסביר לי כיצד עוברת המערכת החדשה.

אבנר גלילי מנכל יורן
אבנר גלילי מנכל יורן

למערכת החדשה ארבעה גדלים של פריטת רימונים: עשרה פירות לדקה עד חמישים ושישה פירות לדקה. בעת ביקורנו במקום, המערכת החדשה על גדליה השונים עשתה את דרכה לפורטוגל ולא יהיה זה היעד היחיד שמערכת כזו תצא מגבולות ישראל.

יורן משווקת לשורה ארוכה מאד של מדינות והנה על קצה המזלג כמה מהיעדים שאליהם משגרת החברה את מוצריה הייחודיים: אוסטרליה, סין, הודו, ארצות הברית, תורכיה, פורטוגל, ספרד, איטליה, יוון, הולנד, גרמניה, אנגליה, פרו, צ'ילי, דרום אפריקה וגם ישראל. השוק הגדול בעולם לפריטת רימונים למאכל ממוקם בקליפורניה.

המערכת החדשה עשויה נירוסטה. היא נמכרת במגוון מחירים – מ-140 אלף דולר ועד מיליון וחצי דולר למערך. בין פיתוחיה – מסועים שונים, ותחום נפרד נועד לטיפול פני שטח של מתכות.

גלילי מבקש להאיר את עינינו על פיתוח מאד מיוחד של החברה לטיפול בפרי הליצ'י. "אתה קוטף ליצ'י שצבעו המקורי אדום ולאחר ימים אחדים הופך לצבע חום. מסתבר שבעולם מי שקונה את הפרי מבקש שהוא יישאר אדום גם אחרי כמה ימים".

אפשר לשנות צבע פרי?

"אתה יכול לשנות אם אתה עושה שימוש בגופרית, אבל אז יש חשש לפגיעה בפרי. אנחנו פיתחנו תהליך מקביל בלי שימוש בגופרית אלא בחומצות מאושרות למזון והשוק העולמי רוכש את המערכים שלנו לטיפול בליצ'י. אנחנו מייצאים לאוסטרליה, סין, וייטנאם, מוזמביק וגם בישראל".

פרויקט ליצי בויטנאם
פרויקט ליצי בויטנאם

בחברת יוּרן מועסקים שלושים עובדים. בסיור באולמות הייצור יכולת לחוש בידידות שנוצרה בין השנים בין עובדי השטח, המנכ"ל והנהלת החברה.

כל מה שנקשר בכחול לבן – הרי זה משובח וראוי לציון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן