יבול שיא
הרפת והחלב
1 כניסה לרמת צבי

פרויקט הרוח בעמק חרוד לקראת הקמה

2 דק' קריאה

שיתוף:

פרויקטים לייצור חשמל נקי מאנרגיית הרוח בעמק חרוד, קבלו אור ירוק מצוות המעקב המקצועי ומוועדת הערר המחוזית, וצפויים לצאת לדרך כבר בתחילת שנת 2023.

אנרגיה נקיה מהרוח בעמק חרוד מתקרבת. בעקבות אישור התכניות לטורבינות רוח בשטחי עין חרוד, כפר יחזקאל, בית אלפא וחפצי-בה על-ידי מוסדות התכנון, הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מינתה ועדת מעקב מקצועית לפיקוח אחר עמידת התכניות בתנאים הסביבתיים שהוגדרו, הן בשלבי התכנון והן בשלבי ההקמה והתפעול השוטף. בוועדת המעקב חברים נציגים מקצועיים מגופים שונים לרבות מנהל התכנון, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, משרד האנרגיה ורשות הטבע והגנים. לאחרונה, ועדת המעקב המקצועית אישרה את התנאים להיתר בניה, הכוללים תכניות ניטור (אקוסטיקה, ריצוד, בעלי כנף) ומיקומים סופיים של טורבינות הרוח.

כמו כן, בחודש מאי האחרון אושרו תשריטי החלוקה של ארבעת פרויקטי טורבינות הרוח, אגב ביקורת של ועדת ערר על הוועדה המקומית בנוגע לפרויקטים, תוך ציון שמדובר בפרויקטים שהתהליך התכנוני לגביהם הושלם וכעת נדרש להוציאם אל הפועל.

הוועדה המקומית גלבוע דחתה אמנם בחודש יוני את הבקשות להיתרי בניה של הפרויקטים, אולם לדברי היזמים מדובר בהחלטה לא חוקית, שצפויה להיות מבוטלת במסגרת הערר שהוגש בעניינה לוועדת הערר המחוזית, ונערכים לתחילת הקמת הפרויקטים כבר בתחילת שנת 2023. יש לציין כי תהליך הקצאת המקרקעין מול רשות מקרקעי ישראל מתקדם ביתר שאת, ופעולות הנדסיות מקדימות כבר מתבצעות בשטחי הפרויקטים לרבות בדיקות קרקע, איתור עתיקות ועוד.

מבט מרמת צבי
מבט מרמת צבי

אנרגיה נקיה מהרוח בעמק חרוד

החברות EDF ובלו סקיי אנרג'י הקימו שותפויות עם קיבוץ עין חרוד, מושב כפר יחזקאל, קיבוץ בית אלפא וקיבוץ חפצי-בה, וביחד יזמו פרויקטים להקמת 16 טורבינות רוח בהספק של כ-70 מגה וואט בשטחים החקלאיים של היישובים. הפרויקטים צפויים לממש לבדם כ-9% מההספק שהוקצה לפרויקטים בתחום אנרגיית רוח בישראל בשלב זה. ההתרחשויות באירופה בחודשים האחרונים יחד עם הימשכות משבר האקלים העולמי וההתקדמות האיטית בשילוב אנרגיות מתחדשות ועמידה ביעדי הממשלה, רק חיזקו את הצורך הברור לחזק את פיתוח מקורות אנרגיה ירוקים ומגוונים למשק. זאת, בנוסף למחסור ההולך וגובר בחשמל שיענה על הביקוש הגובר בישראל. מעבר לתרומה בהפחתת פליטות, במהלך החורף האחרון נמנעה עלטה באזורים רבים בארץ בשל השימוש בפרויקטי רוח שחוברו לאחרונה לרשת.

פרויקטים לייצור חשמל נקי מאנרגיית הרוח בעמק חרוד צפויים לתרום רבות לאזור מההיבט הכלכלי – היישובים השותפים צפויים לזכות לתמורה משמעותית עבור השימוש בקרקע לטווח ארוך ולהכנסות מהפרויקט. ברמה האזורית, הפרויקטים צפויים לייצר מקומות עבודה בתקופת ההקמה והתפעול השוטף שלהם, לפתח כלכלת תיירות ירוקה המותאמת למאפייני העמק תוך יצירת תעסוקה חדשה גם בתחום זה.

תחילת עבודות קידוחי הניסיון באתר
תחילת עבודות קידוחי הניסיון באתר

שקיפות, בטיחות ומקצועיות כערכים מובילים

החברות השותפות מדגישות את החשיבות שהן רואות בשיתוף הפעולה עם הקהילות ביישובים השותפים והשכנים. מתוך תפיסת שליחות ואמונה בתרומת פרויקטי הרוח לעמק חרוד ולסביבה, EDF ובלו סקיי אנרג'י שואפות לפעול במשך כל תהליך הקמת הפרויקטים ואף במהלך התפעול השוטף, באופן שקוף לציבור ולספק את המענה המקצועי המיטבי לחששות תושבים. הפרויקטים מקודמים תחת סטנדרטים מקצועיים ובטיחותיים מחמירים.

לצורך כך ניתן גם  להתרשם ולהתעדכן באתר האינטרנט הייעודי שהחברות הקימו לשם הנגשת המידע אודות פרויקט אנרגיית הרוח בעמק חרוד לציבור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן