יבול שיא
הרפת והחלב
בית יגאל אלון

פרס יגאל אלון לשנה זו לחוקרת מכון וולקני ד"ר לנה פוברנוב

2 דק' קריאה

שיתוף:

עמותת יגאל אלון העניקה בטקס מרגש, שנערך בבית הפלמ"ח בת"א, את "פרס יגאל אלון" לשנה זו לחוקרת מכון וולקני ד"ר לנה פוברנוב

 

הפרס ניתן לד"ר לנה  פוברנוב על מחקר פורץ דרך בתחום האגרו-ננו טכנולוגיה ויישום פתרונות טכנולוגיים מתחום זה בחקלאות. את הפרס חולקת לנה עם פרופ' אלחנן בר-און, רופא ביה"ח שיבא-תל-השומר, מומחה ברפואת אסונות וחילוץ. פרס יגאל אלון הוענק על "מעשה מופתי חלוצי" בנוכחות תא"ל במיל, פרופ' ערן דולב, ראש וועדת השיפוט של הפרס ובנוכחות טלי ליפקין-שחק ותא"ל במיל, רני פלק, החברים בוועדה. עד כה הוענק הפרס בכל שנה לאנשים העומדים בראש ארגונים חברתיים והתיישבותיים מהשורה הראשונה במדינת ישראל.

ד"ר לנה פוברנוב, מהמכון לחקר תוצרת חקלאית ומזון בוולקני היא חוקרת צעירה ומבטיחה שפרסמה כ- 60 פרסומים מדעיים, עד כה, וביססה את תחום האגרו-ננו הישראלי בעולם המחקר. התחום זכה להוקרה רבה ובשנת 2018 בתמיכת מינהל המחקר החקלאי הוקם המרכז לאגרו-ננוטכנולוגיה הראשון שד"ר פוברנוב עומדת היום בראשו.

מהפיתוחים הבולטים שלה של ד"ר פוברנוב: ציפויים אכילים כגישה ירוקה ובראייה להארכת חיי מדף ושיפור איכות התוצרת הטרייה, מחזור פסולות חקלאיות להכנת אריזות מתכלות והפקת חומרים פעילים ומועילים מפסולת חקלאית, שחרור מושהה של חומרים נדיפים טבעיים, המגנים על תוצרת חקלאית יבשה באחסון ממושך ומערכות לטיפול עלוותי לצמח, כאלטרנטיבה יעילה וחסכונית לטיפולים דרך מערכת השקיה ושורשים.

מנימוקי הוועדה

"ד"ר ילנה פוברנוב הינה חוקרת בכירה במחלקה לחקר תוצרת חקלאית ומזון, במינהל המחקר החקלאי – מכון וולקני. המחקר שלה מתרכז במציאת פתרונות טכנולוגיים חדשניים לאתגרים בתחום החקלאות.

העשייה של ד"ר ילנה פוברנוב מוקדשת לפיתוח פתרונות יעילים למטרות אלה תוך שימוש בחומרים טבעיים, בטוחים לאדם ולסביבה. התרומה של ילנה לחקלאות הישראלית והעולמית באה לידי ביטוי ביצירת תחום מחקר חדש ופורץ דרך שמבוסס על גישות חדשניות מעולם הננו-טכנולוגיה ומימושן לטובת החקלאות במגוון תחומים, כגון מזון בריא ואיכותי, הגנה והזנת הצמח, אחסון בטוח של תוצרת חקלאית.

לאור ההצלחה של הפיתוחים, ראה לנכון מכון וולקני להקים מרכז אגרו-ננו טכנולוגיה, הראשון בישראל, שד"ר ילנה פוברנוב עומדת בראשו. ד"ר פוברנוב יזמה את המרכז הכולל עשרות חוקרים וחוקרות מדיסציפלינות שונות, בעלי התמחויות בכימיה, ביולוגיה, מדעי הצמח, מזון, הנדסה חקלאית, קרקע ומים, הגנת הצומח, שימור תוצרת לאחר קטיף ועוד. מטרת המרכז היא מציאת פתרונות לבעיות המאתגרות העומדות בפני החקלאות הישראלית והעולמית.

ד"ר ילנה פוברנוב הינה חוקרת מצטיינת בעלת שם עולמי. על אף גילה הצעיר (בת 41), היא פרסמה מעל 60 מאמרים בעיתונות המדעית הבין-לאומית ופרקים בספרים. היא קיבלה פרסים על תרומה למחקר החקלאי בארץ ובחו"ל. נוסף על כך, ד"ר פוברנוב רואה חשיבות רבה בחינוך ובהדרכה של סטודנטים אשר יהוו את הדור הבא לקידום החקלאות ולפיתוחה. בשל תרומתה הרבה בתחום החקלאות, אנו מוצאים את ד"ר ילנה פוברנוב ראויה לקבל את הפרס ע"ש יגאל אלון למעשה מופת חברתי חלוצי".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר: "ברכות לזוכים בפרס יגאל אלון. אני גאה מאוד בהצלחות של מכון וולקני שתורמות רבות להגדלת הפריון החקלאי ולאבטחת המזון של תושבי מדינת ישראל. הידע החקלאי הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל, ומתוך ההבנה הזו, אני ומנכ"ל המשרד פועלים מול משרד האוצר כדי להגדיל את תקציבי המו"

תמונה| יהודית גרעין-כל, מתוך אתר פיקיויקי

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן