יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2022 10 20 152947

פתרון בעיית הקטשופ בעולם

2 דק' קריאה

שיתוף:

חברת הסטארט אפ החקלאית SALICROP פיתחה טכנולוגיה ייחודית המבוססת על טיפול בזרעים המקנה להם עמידות בפני עומס חום ומליחות הקרקע. הטכנולוגיה מאפשרת למגוון רחב של גידולים לצמוח בתנאים המאפיינים את שינוי האקלים.

הפתרון של סאליקרופ, שהוכח במגוון גידולים ברמת השדה, הינו פריצת דרך בצמצום נזק כלכלי עולמי של כ- 40 מיליארד דולר בשנה, המיוחס לאדמות הנגרעות מעיבוד חקלאי ועתיד לגרום למחסור חמור במזון ובמשאבים טבעיים בעולם.

משבר האקלים העולמי כבר כאן והוא נותן את אותותיו במגוון תחומי החיים. אוכלוסיית העולם גדלה, משאבי המים והקרקע הולכים ומתמעטים עד כדי חשש לאיום הביטחון התזונתי הגלובלי. שטחי קרקע שבעבר שימשו לחקלאות הופכים צחיחים (תופעה הנקראת "מדבור") ולא ראויים לחקלאות.

המומחים צופים שעד 2050 כ- 50% מכלל האדמות החקלאיות בעולם תהיינה מליחות. טיפול בנושא מליחות הקרקע והמים הינו בעדיפות לאומית גבוהה באזורים נרחבים בעולם.

סאליקרופ, חברת הסטארט-אפ חקלאית ישראלית, פיתחה טיפול המקנה לזרעים עמידות בפני עקות יובש, מליחות וחום, ללא שימוש בהנדסה גנטית. סאליקרופ עושה שימוש מושכל בפורמולות שפותחו על ידה, המשמשות כחומרי גירוי המשפיעים על אזורי הסטרס (עקה) בזרעים המאפשרים לצמחים להתמודד טוב יותר עם שינויי אקלים.

לדברי כרמית אורון, מנכ"לית חברת סאליקרופ: "שיתופי הפעולה הרבים שיצרנו בשנה האחרונה עם ארגוני מגדלים וחברות זרעים בישראל ובעולם, מוכיחים כי הפיתוח החדשני שלנו מביא תוספת כסף משמעותית לחקלאים המתבטאת בגידול ביבול בתנאים קיצוניים. זהו פתרון ישראלי מוצלח ופורץ דרך לבעיית שינוי האקלים".

בימים אלו הסתיים ניסוי שדה נרחב בעגבניות לתעשייה בעמק המעיינות בישראל בתמיכת משרד החקלאות בזנים שונים של עגבניות לתעשייה.

 בניסוי נצפה גידול ביבול עגבניות לתעשיה בזן 1015 של חברת היינץ (יבול שיא של 13 טון לדונם ביחס ל 9 טון לדונם בביקורת), המשקף עלייה של 40%. כמו כן בניסויים שנערכו בספרד נצפה גידול של 15% שמשקף תוספת של 1650 יורו להקטאר (10 דונם) לחקלאי.

הטכנולוגיה של סליקרופ הינה בשורה ופריצת דרך חשובה למגדלי העגבניות לתעשייה בעולם, המאפשר למגדלים לשפר את היבול ולשפר רווחיות בתנאים קיצוניים של חום, יובש ואדמות מליחות.

במונחים מסחריים, ענף עיבוד העגבניות הינו בין השחקנים העיקריים של תעשיית המזון העולמי. בשנת 2019, היצוא העולמי של רסק עגבניות הניב יותר מ-3.1 מיליארד דולר מתוך 6.4 מיליארד דולר שנוצרו מהסחר העולמי במוצרי עגבניות.

בימים אלו מתחילה החברה ניסוי בסנגל בשותפות קונגלומרט יפני בשם ,KAGOME ומתחילה את פעילותה בכניסה לשוק בקליפורניה שהוא השני בגודלו בעולם מבחינת תפוקת עגבניות לתעשייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן