יבול שיא
הרפת והחלב
Picture1

רשמים מתערוכת EIMA" 2022" – בולוניה-איטליה

2 דק' קריאה

שיתוף:

התערוכה העולמית של מכונות חקלאיות ופתרונות מיכון לחקלאות שהתקיימה השנה בפעם ה-45, במתחם התערוכות הגדול בבולוניה, איטליה, קצרה הצלחה. יעיד על כך מס' המבקרים – 327,000. 57,000 איש מקרב המבקרים היו מחו"ל שהגיעו מכל היבשות. מספר מבקרים זה מהווה את השיא אי פעם בתערוכה זו (בשנת 2018 ביקרו בה 317,000), ומבסס אותה בתור תערוכה מובילה ורבת חשיבות למיכון חקלאי ברחבי העולם.

התערוכה הצטיינה במגוון החידושים והפתרונות השונים שהוצגו במהלכה. על פי המארגנים: מהדורת 2022 של EIMA international הגיעה לתוצאה הגבוהה ביותר אי פעם, שאורגנה על ידי Feder-Unacoma .

"הצלחתה של EIMA מאשרת את העניין הגובר בטכנולוגיות חקלאיות מהדור החדש כדי לענות על צורכי המזון של אוכלוסייה גלובלית שתגדל בכמעט מיליארד נפש בעשר השנים הקרובות – הכריז נשיא "פדר-אונאקומה", אלסנדרו מאלבולטי, ולמעשה זה מאשר כיצד בכל אזור ברחבי העולם, נעשית עבודה לחידוש שיטות טיפוח, תוך ניסיון לעשות שימוש מדעי ובר-קיימא במשאבי המים ובפוריות הקרקע. בנקודת מבט זו לתערוכת סחר כמו EIMA יש משימה חשובה בהחלט גם לשנים הבאות".

ביום שלפני פתיחת התערוכה (8 בנובמבר 2022), התקיים באולם הקונגרס הגדול מפגש היכרות עם עיתונאים ואנשי תקשורת מכל רחבי העולם שהגיעו על מנת לסקר את התערוכה. בכנס המרתק והמעניין הוצגה תמונת מצב אופטימית אודות מערך הייצור החקלאי כיום בעולם, הדגשים הנוגעים לייצור חקלאי, אל מול מגמות ההיצע והביקוש וההכרח הבלתי נמנע בשינויים דינמיים וחידושים טכנולוגיים משמעותיים בתחום המיכון החקלאי לסוגיו (מגמה שפועלת היטב כבר כיום והשוק האיטלקי בנגזרות החקלאיות, הטכנולוגיות והפיננסיות שלו מודע אליה).

Picture2

על פי נתוני החתך שהוצגו:

אוכלוסיית העולם שהייתה 7.8 מיליארד בני אדם בשנת 2021, תגיע ב-2031 ל-8.6 מיליארד איש. באופן גורף המשמעות היא שהייצור החקלאי יגדל בהערכה בעוד 17%. כך בתחום הדגנים, הבשר, והמספוא. אחד הנושאים המורכבים הוא כמובן נושא צריכת המים והשאיפה להגיע לתוצאות שימנעו בזבוז מיותר ויאפשרו חיסכון והפחתת פחת כתוצאה משימוש במים.

כך גם היחס והקשר שבין מכונות חקלאיות, דשנים כימיים ופתרונות של טכנולוגיות מתקדמות וביו-טכנולוגיות בתחום החקלאי. על פי הדוברים בכנס, כיום מידת ההתקדמות של הטכנולוגיה החקלאית משפיעה בפרט על השוק החקלאי באירופה, כאשר הנתונים מצביעים על גידול של 13% בתחום המיכון החקלאי במדינות כמו הודו וטורקיה ובחלק ממדינות אירופה.

 ככלל, קיימת עדיין בעיה כלל עולמית בתחום שרשרת האספקה העולמית וחלה ירידה של 8% בתחום הטרקטורים בעיקר, בעוד שבמדינות כמו הונגריה, סרביה וקרואטיה יש גידול בתחום מכירת טרקטורים.

בטווח הבא, הדאגה העיקרית היא מפני עליית מחירי חומרי הגלם, עליית עלויות הדישון לסוגיו, ועלויות העבודה. כל אלו התאזנו איכשהו תודות לעלייה מסוימת של מחירי המזון ומאידך קיימת דאגה מצמיחה שלילית בתחום.

למרות זאת, ובאופן כללי, השוק החקלאי העולמי שומר על יציבות ונע באופן די ברור לכיוון האקולוגי.

מתחמי התערוכה עצמה כללו בין השאר: ציוד כבד מסורתי (טרקטורים, קומביינים, מכונות איסוף וליקוט גדולות, מערכות שינוע) ובצידם תצוגות של מתקני השקיה, פתרונות השקיה חקלאיים, אזוריים ועירוניים, פתרונות היי טק לחקלאות, ביו טכנולוגיה, מיכון ופתרונות דיגיטליים, יצרני ומשווקי חומרי גלם, יועצים כלכליים-חקלאיים, יבואנים ומשווקים ועוד.

התערוכה הבאה של EIMA International כבר נקבעה ל-6 עד 10 בנובמבר 2024, אך אירוע מרכזי למכונות חקלאיות יתקיים גם בשנה הבאה (2023), עם חזרתה של Agrilevante של EIMA, התערוכה המוקדשת למיכון גידולים באזור הים התיכון, שתתקיים במרכז הירידים בעיר בארי בדרום איטליה בין התאריכים 5 עד 8 באוקטובר 2023.

*הכותב הינו עורך, עיתונאי ובעלים של אתר התרבות והחברה "בכיוון הרוח"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן