יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 2185516863

שטח הפקר?

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מגבש מענה לסיוע לחקלאים בנושא פשיעה חקלאית, ומזמין חקלאים לשתף בתובנות מהשטח. המטרה: התאמת המענה לצרכים שיעלו מהשטח והקמת מוקד שיהיה זמין לחקלאים 24/7

משרד החקלאות ופיתוח הכפר קורא לציבור החקלאים והחקלאיות ובפרט אלה שהתמודדו עם תופעות של פשיעה חקלאית, לקחת חלק בתהליך שיתוף ציבור ייעודי העוסק בפשיעה חקלאית במטרה לשתף בתובנות מהשטח בנוגע לתופעה. המפגשים יתקיימו בשיתוף המשרד לביטחון פנים.

פשיעה חקלאית מחולקת למגוון עבירות מתחום המשפט המנהלי והפלילי. למרות שהסמכות לפעול בתחום  זה, נתונה בידי המשרד לביטחון פנים וגורמי האכיפה השונים, משרד החקלאות כרגולטור של החקלאות הישראלית ונותן השירות המרכזי לחקלאים בישראל, החל בגיבוש התכנית במטרה לתת מענה לצרכים מהשטח, וכצעד אופרטיבי ראשון שלה, יתקיים, כאמור, הליך שיתוף ציבור נרחב.

לפשיעה חקלאית השלכות שליליות רחבות היקף על תחושת הביטחון הלאומי של תושבי מדינת ישראל, אך החקלאים, בעלי החיים במשק והתוצרת החקלאית, הם הקורבנות המרכזיים שלה. פשיעה חקלאית יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון עבירות, לרבות של גניבה או השחתה של תוצרת חקלאית, בעלי חיים, ציוד חקלאי ואמצעי ייצור; הצתת שטחים חקלאיים; הסגת גבול וגביית דמי חסות במרחב הכפרי ועוד.

על מנת לגבש סל כלים אפשריים עבור החקלאים, לקדם שיתופי פעולה ולסייע להם להתמודד עם התופעות הללו בצורה מיטבית, משרד החקלאות מעוניין להבין לעומק את החוויה האישית של מי שעבר אירוע פשיעה כזו, וכך לגבש מדיניות ממשלתית נרחבת כמענה לתופעה, ולהתאים פתרונות, למידע שזורם מהשטח.

אירנה אטינגר-וויינשטיין, המשנה למנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "ראשית ברצוננו לשמוע את החקלאים, מה מפריע להם, מהו הסיוע שהם מבקשים ומה לדעתם הפתרונות האידיאליים לנושא. הכוונה שלנו בסוף התהליך  שמוקד השירות של משרד החקלאות ייתן מענה , בטלפון: 6016* למגוון הבעיות בתחום הפשיעה החקלאית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן