יבול שיא
הרפת והחלב
דר איל ורדי ושר החקלאות

תכנית להזנקת ענף הזרעים בישראל

2 דק' קריאה

שיתוף:

חטיבת הזרעים באיגוד לשכות המסחר הציגו לשר החקלאות דיכטר תוכנית כלכלית להזנקת ענף הזרעים בישראל ולהכפלת היקף הייצור. ענף הזרעים בישראל מגלגל כמיליארד ₪ בשנה, מתוכם 80% מיועדים לייצוא

בכירי חטיבת הזרעים באיגוד לשכות המסחר אירחו (יום ה', 11.5) את שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר; מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, ובכירים נוספים במשרד החקלאות, לסיור במטה ומרכז הפיתוח של חברת "הזרע סידס", בחוות ברורים. בחטיבת הזרעים חברות 20 חברות זרעים הפועלות בישראל.

במסגרת הסיור, יו"ר חטיבת הזרעים שבאיגוד לשכות המסחר, ד"ר אייל ורדי, וחברי הנהלת החטיבה המחזיקים בתפקידי מפתח בחברות מרכזיות בענף, הציגו לשר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר ובכירי משרדו, את מאפייני הענף, תרומתו לכלכלה, לתוצר וליעדים לאומיים וכמובן את עיקרי תוכנית החומש שהכינו בחטיבת הזרעים.

ד"ר אייל ורדי, מנכ"ל ומייסד של חברת אוריג'ין זרעים, וחברי הנהלת חטיבת הזרעים, הציגו תכנית להזנקת ענף הזרעים בישראל והגדלה באופן משמעותי, ואף הכפלה של היקף היצור, היצוא והתעסוקה בענף תוך שנים בודדות.

כדי לעשות כן יש למצב את הענף כחלק מרכזי ואינטגרלי ממגזר החקלאות בישראל, להביא למודעות קובעי המדיניות את חשיבות הענף וטיפוחו המתמשך בכדי להביא למימוש הפוטנציאל הרב הטמון בו.

תעשיית הזרעים הינה ייחודית ומשמעותית לחקלאות הישראלית, כאשר במקביל להיותה בסיס איתן ליצוא של תוצרת חקלאית, טרייה ומעובדת, תעשייה זו משמשת גם כמנוע צמיחה לקידום היצוא של טכנולוגיות חקלאיות רבות ומגוונות, מאופיינת בהשקעות כבדות (כ-10 עד 20 אחוזים מהמחזור) במו"פ, אחוז גבוה של עובדים אקדמאיים, בינלאומיות ומתחרה ישירות עם החברות הגדולות בעולם.

ענף הזרעים מייצר תועלות רבות למשק, לרבות פיתוח טכנולוגיות ויכולות מדעיות, חקלאיות ותעשייתיות מתקדמות התורמות להתמודדות עם שינוי האקלים וההתחממות הגלובלית, מאפשרות ניצול יעיל של משאבי קרקע, מים וכיו"ב ונותנות ערך מוסף לתשומות החקלאיות ביחס לתמורות המקבילות המתקבלות מגידול התוצרת הסופית לצריכה ישירה.

ח"כ אבי דיכטר, שר החקלאות ופיתוח הכפר:

"אנחנו עובדים עם החקלאים בשביל החקלאות. בשבילי זה מפגש ראשון ומסקרן על קצה קוצו של המזלג. אבל מדובר בעולם ומלואו ופוטנציאל היצוא בענף לפי הנתונים שהוצגו לי הוא אדיר ומרשים מאוד. התוכנית של הגדלת היקף היצוא במיליארד ₪ תוך חמש שנים נראית לי אפילו צנועה יחסית לפוטנציאל שהוצג בפגישה, אבל אני מבין שצריך להתחיל איפשהו".

השר עדכן את המשתתפים בארבעת היעדים העיקריים שקבע לעצמו משרד החקלאות בתקופה זו: 1. חיזוק השילוב והרחבת היקף העסקת העובדים הזרים בתחום; 2. הורדת נטל התשלום של טיהור המים המוטל על החקלאים; 3. שמירה על הקרקע החקלאית; 4. חיזוק החדשנות הטכנולוגית בחקלאות.

בנוסף לכך, הוסיף השר דיכטר כי יש צורך להתאים את חוק ההתיישבות ולהתאים אותו לצרכי ענף הזרעים.

יו"ר חטיבת הזרעים, ד"ר אייל ורדי:

"אני רואה פוטנציאל גדול מאוד להמשך התפתחות תחום השבחת הזרעים בישראל, המהווה רכיב בסיסי ומרכזי בשרשרת הייצור של מגזר החקלאות הצמחית. ענף הזרעים הינו חולייה בהתמודדות עם משבר האקלים ועם ביטחון המזון בארץ ובעולם כולו, לכן הכרה בענף הזרעים כחלק בלתי נפרד מהחקלאות בישראל תשביח הן את ערך החקלאות, הן את הכלכלה והן את החברה בישראל".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן