יבול שיא
הרפת והחלב
תמיר בסון

תצוגת זנים של זרעים גדרה-סינג'נטה

2 דק' קריאה

שיתוף:

בקצה חלקה ובה מגוון של גידולי שדה, הציגה חברת "זרעים גדרה-סינג'נטה" זנים מסחריים לצד זנים חדשים

"באנו להציג ולחשוף בפני המגדלים שלנו ובפני רשתות המזון המשווקות את התוצרת שלנו, את זני הירקות הגדלים בשטח פתוח" ציין בפניי מנהל השיווק הארצי של החברה, תמיר בסון.

"לנגד עיניך אתה רואה מקבץ של זנים מסחריים קיימים: כרובית במגוון צבעים – כרוב אדום וכרוב ירוק, ולצידם זנים חדשים של קולורבי ומיני חסות, מתאימים לעונות גידול שונות, ועונים על צרכים שונים של מגדלים".

תמןנה 1

בסון קבע שהנראות של הזנים היא מיטבית. "אנחנו אולי מזוהים עם פלפל, עגבניות ואבטיח, אבל המבחר שלנו רחב בהרבה. לכן האירוע נועד להציג עוצמה של החברה שמפתחת זנים חדשים ומחפשת דרכים להעניק ערך מוסף למגדלי הירקות".

בסיור בשטח בחנו במראה עיניים כרובית ירוקה, לבנה ואדומה, כרוב אדום ו"רגיל" ירוק, זני קישוא שונים, חסה וקולורבי. שטח הגידול הוא בבעלות משפחת אלגבי, ממושב חצב, הנחשבים מגדלים מובילים בגידול כרובית בישראל.

תמיר בסון מציין שאלה זנים ביבול גבוה,  במשקל פרי גבוה, בעלי עמידויות לחיי מדף ארוכים ואטרקטיביים. מסתבר שהחברה מבצעת ארבעה משתלים בתקופות גידול שונות של שבוע-שבועיים פער בין גידול אחד לשני, כך שבארבעה שבועות החלקה מציגה מגוון מרתק של זנים בגידולי שדה.

עמוד 2

החברה רואה במפגש המקצועי עם המגדלים שלה נדבך חשוב. במהלך יום הפעילות ובעת הגעה של מגדלים מרחבי המדינה לשטח התצוגה, "זרעים גדרה – סינג'נטה" המתינה עם אנשי המקצוע שלה ללוות את החקלאים לשורות הגידול ולהסביר להם על חשיבות הגידולים, תכונותיהם והערך המוסף שלהם.

החברה הציבה אוהל שהגן מפני השמש הקופחת, דאגה להשקות את אורחיה ולהעניק להם ארוחת צהריים דשנה. תצוגת הזנים התרחשה בשטח אדמה קרוב לבית הספר "נופים" ב-כנות ובמבט כללי נראה לנו שהכול יצאו מרוצים.

קבוצת אורחים לא שגרתית התייצבה באוהל התצוגה. היו אלה ארבעה-עשר מגדלי ירקות מהערים הפלשתיניות שכם, טול כרם וג'נין. מסתבר שהם מקיימים יחסי סחר מצוינים עם החברה המארחת. בואם התאפשר בסיועו של הלל אדירי, שהיה בשנות התשעים קצין מטה חקלאות ומים במינהל האזרחי ואחרי פרישתו לגימלאות היה ליועץ חקלאי לגוף שסימן הזיהוי שלו הן האותיות ,ECF ממייסדי תכנית אוסלו, במסגרת פרוייקט בתמיכת האיחוד האירופי.

עמוד 5

"החקלאים שהבאתי נמנים עם אגודה חקלאית בטול כרם וכן מגדלי ירקות בשכם ומגדל מג'נין, המשווק דרך קבע שנה אחר שנה ירקות למפעלי תעשייה בישראל".

אדירי ציין כי השיג את האישורים הנדרשים ובתוך פרק זמן קצר חצתה הקבוצה את מעבר שער אפרים ועשתה דרכה לאירוע ליד כנות.

את סיפורם של אורחינו הפלשתינים תוכלו לקרוא בכתבה נפרדת בהמשך גיליון זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן