יבול שיא
הרפת והחלב
גלעד ורשבסקי ועומרי ירשולמי

אהוי מציגה: AGVERTISING

5 דק' קריאה

שיתוף:

ודאי שמתם לב בשנים האחרונות לשינויים במיתוג ובפרסומות של הרבה חברות חקלאיות * מתברר שמאחורי כל אילו עומד משרד הפרסום "אהוי קריאייטיב" המתמחה בפרסום ובקידום חברות מענף החקלאות ועובד עם כמה מהשמות הגדולים בתחום * נפגשנו עם בעלי המשרד – גלעד ורשבסקי ועמרי ירושלמי – ומצאנו משרד פרסום לא סטנדרטי שמצליח להביא בשורה חדשה לעולם ה-B2B החקלאי

יש מעט מאוד משרדי פרסום שמתמחים בענף אחד בלבד ובטח אין משרד פרסום שמתמחה בעיקר בחקלאות. אז כמי שמסקר את נושא החקלאות כבר שנים רבות – לפגוש את גלעד ועמרי, בעלי משרד הפרסום "אהוי קריאייטיב" המתמחה בענף החקלאות היה משב רוח מרענן עבורי. 

הם אמנם יושבים בתל אביב כמרבית משרדי הפרסום המצליחים בארץ, אך לא נראים כאנשי פרסום רגילים – שני חבר'ה בטי-שירט ומכנסיים קצרים, בלי פוזה ודוו'ינים, לרגע חשבתי שאני מראיין חקלאים…. 

"אנחנו" אומר גלעד, "יודעים לספק מגוון גדול של פתרונות ללקוחות שלנו. יש לנו סטודיו שבו אנחנו עושים מיתוג, מעיצוב אריזות וקטלוגים ועד ביתנים ל IPM ולFruit Logistica; יש לנו מחלקת social (רשתות חברתיות), איתה אנחנו כותבים ומעלים תכנים מקצועיים ומנהלים קהילות בפייסבוק, בלינקדין ובאינסטגרם –בארץ ובחו"ל. 

בנוסף פועלת מחלקת דיגיטל ומדיה שאחראית על קמפיינים במדיה הקלאסית (כמו רדיו ועיתונים) לצד פרסום ממומן באינטרנט בפלטפורמות כמו גוגל, פייסבוק, טבולה, טוויטר, טיקטוק. 
וכמובן מחלקת הקריאייטיב שעומדת מאחורי הרעיונות ומביאה את היצירתיות בפרסום, במיתוג ובתכנים שאנו יוצרים. בזכות העובדה שיש לנו קשת מאוד רחבה של שירותים אנחנו יודעים להתאים לכל לקוח את מה שהוא צריך." 

הכניסה לחקלאות 

החדירה של "אהוי קריאייטיב" לענף החקלאות אירעה לפני כעשור, כשהחלו לעבוד עם חישתיל – חברת השתלנות המובילה בישראל.. 

גלעד: "חישתיל היתה החברה הראשונה שסמכה עלינו ונתנה לנו להביא את היצירתיות שלנו אל תוך העולם שלהם ושיתוף הפעולה בינינו הלך וגדל. התחלנו בקונספט ללוח שנה וכיום אנחנו נהנים ליצור עבורם קטלוגים חדשניים, לנהל עבורם את התכנים ברשתות החברתיות ולהעניק להם תמיכה של שירותי סטודיו וקריאייטיב מלאים." 

עמרי: "משם לאורך הדרך הכרנו עוד ועוד חברות חקלאיות וגילינו עולם שלם ומרתק שהוא סופר מפותח ברמת התוצרת, העשייה, החדשנות והידע המקצועיים, אבל מפגר לפחות בעשור אחרי מגמות של מיתוג, פרסום ושיווק, הקיימות בעולם ובארץ. בעצם מצאנו שחברות חקלאיות בישראל יכולות להכפיל את היקף המכירות שלהן והן פשוט לא עושות את זה." 

גלעד: "חלק מהחברות שפגשנו לא הבינו בהתחלה את הפוטנציאל שקיים בשינוי תפיסת השיווק הישנה, ומצאנו את עצמנו מסבירים למה פרסום בגוגל או בפייסבוק לא פחות חשוב ממפגש ביום פתוח ערבה. העולם הדיגיטלי היום, לא פונה רק לצרכן הפרטי הסופי (מה שנקרא B2C) אלא מאפשר גם לחברות שעובדות מול חקלאים להגיע ישירות אליהם (B2B).  

"כיום, כולם צרכנים – בין אם זה הקניין בחו"ל, איש לוגיסטיקה או מנהל משתלה – כולם סוג של לקוח שאפשר להגיע אליו, לעניין אותו בשירות או המוצר שלנו ואף למכור לו." 

עמרי: "גם המסרים שבהם משתמשים בענף החקלאות לרוב מיושנים, שמרניים ומאוד שכלתניים וכך אין בידול אמיתי. 

"זה לא שאנחנו חושבים שלהיפגש פנים אל פנים זה רע – להיפך, זה מעולה, אבל בשביל להצליח יותר אתה רוצה ליצור כמה שיותר מפגשים בין הקהל לבין המותג או השירות שלך."  

גלעד: "בתקופה האחרונה אנחנו רואים שמתחיל לקום בענף דור חדש ורענן. מדובר בדור המשך במשקים של המגדלים עצמם או מנהלים חדשים בחברות הבינוניות והגדולות. הדור הזה פתוח יותר לחידושים ולשבירת מוסכמות. הם מבינים שהם יכולים לפתוח פער מול המתחרים ולהגדיל משמעותית את המכירות שלהם בכלים האלה."

Yellow Smile
Yellow Smile – מיתוג חדשני בסגנון קומיקס לבננות ממשק של "חקלאי גרנות"

איך זה עובד בשטח? 

"הבסיס להצלחות שלנו הוא אמון. ברגע שהלקוח סומך עלינו ומאפשר לנו לממש את היכולות הקריאייטיביות שלנו הוא נהנה משיפור התדמית שלו, מחשיפה רחבה יותר לקהלי היעד שלו ובסופו של דבר להגדלה במכירות. " 

עמרי: "למשל, באמצעות קמפיין דיגיטלי מקומי הצלחנו לאתר ל'חקלאי גרנות' חקלאים שרוצים להצטרף לקבוצה כמגדלים וספקים. בהתחלה החברים בגרנות היו קצת סקפטיים, כי אוכלוסיית החקלאים בארץ די מצומצמת, אבל הצלחנו לפצח את האתגר באמצעות שימוש בטכניקת פרסום שפיתחנו בגוגל ובאמצעותה הבאנו להם עשרות לידים רלוונטיים."  

גלעד: "גם כשאנחנו פועלים בחו"ל יש לנו דרכים ליצור טראפיק איכותי ללקוחות שלנו. למשל תכננו והקמנו קמפיין בינלאומי עבור משתלות חסקלברג – המשתלה הגדולה בישראל לעצי פרי ובעלת מגוון כנות האבוקדו הגדול בעולם. החבר'ה בחסקלברג פיתחו את CANACADO. מדובר בפיתוח מבריק שמאפשר להם ליצור באמצעות הרכבה בלבד, סדרת כנות המותאמות לכל סוג מטע, קרקע ותנאי גידול. 

"אחרי שמיתגנו את מוצרי הכנות, הפקנו אתר בינלאומי שבו מגדלי אבוקדו מכל העולם יכולים לסמן אונליין את סממני הקרקע והאקלים שיש להם בחלקה – ללחוץ על כפתור – ולקבל במקום המלצות על סוג כנות ה CANACADO המתאימות בדיוק להם. כשמגדל מקבל במקום פתרון לצורך שלו, הנכונות שלו לפנות ולרכוש מוצרים הרבה יותר גבוהה וכך הצלחנו להפנות למשתלה עשרות פניות של מגדלים רציניים מכל העולם." 

עמרי: "המנגנון הזה שיצרנו הוא פורץ דרך ברמה עולמית! סיפרו לנו שאפילו ב'westfalia' ,משווקי האבוקדו מהגדולים בעולם, התלהבו מאוד מהפעילות.  

"אנחנו עושים שימוש בכלים הקיימים בעולם הדיגיטלי כדי לייצר פעילויות שיווקיות שהן מעבר למודעות ולשלטי חוצות.  כך הקמנו מערך שיווק אונליין שעונה על צורך ספציפי של החקלאיכשקידמנו את חומר ההדברה 'נימיץ' של 'אדמה מכתשים'. יחד איתם יצרנו מחשבון אונליין המאפשר לחקלאים להכניס נתונים על נתוני החלקה שלהם וגודל הפתיחה לדונם – ואז לקבל פירוט מלא על כמות ה'נימיץ' שהם צריכים, כולל התזמון והיקף השטיפות הספציפית לחלקה שלהם. לאחר מכן שלחנו לכל מי שנרשם תזכורות אוטומטיות בזמן אמת באמצעות מסרונים ומיילים. התזכורות כללו הנחיות וסרטוני וידאו של האגרונום של אדמה מכתשים, שמסביר על השימוש ב'נימיץ' בכל שלב בתהליך ההדברה." 

גלעד:  "חשוב לי להדגיש ששיתוף הפעולה שלנו עם האגרונומים הוא מרכיב מרכזי בכל קמפיין. "גם עם 'זרעים גדרה סינג'נטה', 'אדמה מכתשים' וכיל דשנים ((ICL אנחנו עובדים מול האגרונומים בשיתוף פעולה הדוק. לאגרונום בשטח שמציל לחקלאי את החממה – אין לזה תחליף. אנחנו עובדים איתם בשביל לכתוב תכנים מקצועיים ולהנגיש אותם לחקלאים. בשיתוף פעולה כזה יש חשיפה יותר גדולה למוצרים, היענות של החקלאים ועליה במכירות. 

"במקביל, לאורך השנים הבנו שלווידיאו יש כוח אדיר במיתוג של חברות בתחום. דוגמה מצוינת לכך היא בפעילות שיצרנו עבור 'זרעים גדרה סינג'נטה'. המטרה שלנו הייתה לבסס את המעמד המוביל של זני העגבניות והפלפלים שלהם בקרב מגדלי עגבניות ופלפלים בארץ. הפקנו צילומי וידאו איכותיים של ראיונות שטח מקצועיים עם מגדלים שהתנסו במוצר ושילבנו את הסרטונים שערכנו בקמפיין פייסבוק, גוגל, יוטיוב ואאוטבריין."  

מיתוג כמנוע צמיחה 

"מה שמדהים הוא לראות איך מיתוג ועיצוב יכולים לשפר מכירות. הסטודיו שלנו יודע לקחת מוצרים ולהעניק להם נראות חדשנית ומיוחדת שבולטת בשטח. לא כולם פתוחים לשינויים בנראות שלהם אבל כש'אסא בצלי פרחים' למשל, חברה מדהימה שמייצרת ומשווקת גיאופיטים, פנו אלינו  – עברנו תהליך מיתוג ועיצוב אריזות עם תוצר סופי שאנחנו מאוד גאים בו והוביל להצלחה גדולה." 

עמרי: "יש לנו שיטת עבודה מוכחת מאחורי הפרוייקטים שלנו. אנחנו מתבססים על מחקר שוק, בו אנחנו מזהים משהו שאנחנו קוראים לו 'תבניות'. בעצם, גילינו שבכל תחום נוצרות אותן הפרדיגמות של שפה, צבעוניות ומסרים.  

כשביצענו את עבודת המחקר לקראת פרויקט מיתוג האריזות של 'אסא בצלי פרחים', מצאנו שכל המתחרים שלהם מציגים על אריזות ירוקות שדות פרחים אז החלטנו לעשות בדיוק הפוך -להציג פרח בודד עם רקעים בצבעים חזקים המשתנים לכל פרח. זה הצליח בגדול. 

בזכות העיצוב החדשני, המוצר בלט מאוד במשתלות וכל המוצרים נחטפו מהמדף. כיום אנחנו עובדים על תוצרים נוספים בסדרה. יש למה לצפות.   

"שיטת העבודה זו עבדה לנו גם כשמיתגנו עבור חקלאי גרנות ארגז בננות שיראה כמו קומיקס ורוד עם בדיחות בננה  – לשווקים הסיטונאיים. המהלך הזה הוביל להעדפת המוצר שלנו על ידי הסוחרים למרות שמדובר באותה הבננה, התפיסה של הסוחרים היתה שהמוצר שלנו איכותי יותר."  

עם הפנים לחו"ל 

גלעד: "באחרונה התחלנו לבצע פעילות ל'Granot Fresh" מקבוצת גרנות, האחראית על הייצוא של הפרי. הפקנו סרט תדמית ואנחנו מנהלים להם את הלינקדין מתוך כוונה להגיע לקניינים של סופרים בחו"ל. אנחנו כותבים את כל התכנים ומנהלים אותם בעצמנו, כמובן שאנחנו לומדים כל הזמן מהלקוחות, כי מאוד חשוב לנו להבין במה אנחנו עוסקים ולא רק להיות מגניבים. 

"באופן כללי אני חושב שאנחנו מתחברים לעולם החקלאי כי זה מאוד מזכיר אותנו. שנינו ירושלמים וכמו שאתה רואה – אם לא היינו ירושלמים יש סיכוי גדול שהיינו חקלאים מהקיבוץ. זה באופי שלנו." 

עמרי: "אנחנו אנשים של מילה ובחקלאות כשאתה לוחץ למישהו את היד אתה מרגיש את לחיצת היד וזה עם משמעות, אתה יודע שזה כמו חתימה." 

גלעד: "תראה, עולם הפרסום הוא עולם עם המון פוזה מסביב. אנחנו מודעים לכך ואנחנו לא כאלה. זה לא הסגנון שלנו ואני חושב שזה מה שיצר חיבור מאוד חזק ביננו לבין החברות החקלאיות. הרי רוב החברות החקלאיות – חקלאי הקים אותן – הן לא קמו יש מאין – ואנחנו מתחברים לעולם הזה, כי חקלאות זה אנשים טובים, זה לדבר בגובה העיניים, זה ציונות, ערכיות ואהבת הארץ, שזה מבחינתנו הדבר החשוב ביותר" 

ahoy-creative.com 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן