יבול שיא
הרפת והחלב
אמא עושה שרירים

אלמוג סורין נרשמה לתוכנית האימונים "אמא עושה שרירים", ושרדה כדי לספר

4 דק' קריאה

שיתוף:

אמא עושה שרירים

בפעם הראשונה שפגשתי את אושרית שוורץ-רווה, מאמנת כושר ממושב רמת רזיאל, חשבתי שמדובר במאמנת חביבה ועדינה שתעביר שיעור אירובי קל ומחטב. אבל כשבית השחי שלי העלה אדים, והדופק עלה לגבהים חדשים – לא יכולתי שלא להרגיש שהיכולת שלי לזהות טיפוסים, פגומה.  

אושרית אינה תואמת בעדינות ובחביבות שהיא מקרינה לתבנית של מאמנת כושר קשוחה, אבל היא בהחלט לא וויתרה כשאני ויתרתי לעצמי, והיא עזרה לי לחזק את הגוף, לחטב אותו, להעלות מסת שריר ולמתוח אברים בתנוחות שלא יביישו לֵמוּר גמיש.  

אמא עושה שרירים זאת לא תוכנית של זבנג וגמרנו
אמא עושה שרירים זאת לא תוכנית של זבנג וגמרנו

באימוני כוח ששייכים לתוכנית "אמא עושה שרירים" דרשה ממני אושרית לאתגר את עצמי ואת גופי עם תרגילים שלפני עשור לא הייתי מעיזה לנסות. במהלך האימון למדתי כיצד לשאת יותר משקל, לעלות דופק לגבהים חדשים ולקפוץ בחבל בלי להרגיש שהמוח שלי מזדעזע, גם אם השיניים נוקשות מעט.  

"אמא עושה שרירים" היא תכנית שנועדה לחטב ולחזק את הגוף ובין היתר להרגיש שובע במהלך היום, מבלי לחשוב כל היום עם אוכל. רווה, מאמנת כושר משנת 1995: למדה לימודי תעודה במכון ווינגייט בקורסים של פילאטיס, חדר כושר, גיל הרך ולימודי תואר שני בתזונה בהדסה עין כרם.  

רווה (49) מתגוררת מזה 10 שנים במושב רמת רזיאל שבהרי ירושלים והיא אמא לארבעה ילדים בני 9, 12, 18 ו-20. היא נשואה ליובל, פסיכיאטר ילדים. במהלך הקריירה הספורטיבית שלה, חברה לדיאטן (מזה 25 שנה) איתי אהרונסון והשניים בנו תכנית אימונים לנשים שרוצות להתאמן בצורה מדויקת יותר.   

אושרית ואיתי מלווים נשים בדרך להשגת מטרות וירידה במשקל בתכנית של שלושה חודשים בלבד. המפגשים בעלות שיכולה להתאים לכל אחת, גם לעיתונאית דלפונית. רווה מעבירה את האימונים המתקיימים בסטודיו שלה ברמת רזיאל, בזמן שאיתי מעביר סדנאות תזונה בזום. 

90-60-90 

אימוני הכוח של אושרית מיועדים לנשים בכול הגילים. באימונים הרבים בהם השתתפתי יש נוכחות של נשים בנות גילי (40, למי שתהה) לצד נשים בגילאי ה-50 , 60 , 70 וה-80 שלהן, וכן אפילו 90! באימון בו אני משתתפת, נראות גם הנשים המבוגרות ביותר כאמזונות מדהימות וחזקות, המפגינות כושר גופני מדהים!  

כשאני משוחחת איתה על תכנית האימונים "אמא עושה שרירים" היא מסבירה לי מדוע החליטה לבנות תכנית לנשים שתשפר את הכושר הגופני ותסייע להגיע לתוצאות שאימונים אחרים או טריוויאליים בקרב נשים, לא מספקים: "שמתי לב שבחדר הכושר ובשיחות עם נשים הן אומרות לי 'אני משקיעה כל כך הרבה זמן באימוני כושר, ואני לא מרגישה שזה משפר לי את הכושר הגופני'. יש נשים ששואלות: 'למה זה קורה? מה אני כנראה עושה לא נכון?' אותן נשים מוצאות לעצמן אימון לפי טרנד ששמעו שעושה נפלאות! אבל רוב הסיכויים שהאימון לא מתאים בדיוק להן ולמטרות של כל אחת ואחת, אבל הוא כן מצטלם נהדר על דוגמנית שמקבלת המון כסף כדי לפרסם אותו." 

אז מה כן מתאים עבור מי שרוצה להתחזק ובד בבד להוריד במשקל? 

"אם את משקיעה המון זמן בפעילות אירובית כמו ריצה, אופניים, הליכה – רוב הסיכויים שלא תצליחי לעלות מסת שריר, ולהראות חזקה. לכן אני רוצה לפנות דווקא למי שמתאמנת דרך קבע: את משקיעה המון זמן, המון כסף, המון זיעה ואנרגיה, ובעצם לא מגיעה לתוצאה המדויקת שאת מחפשת. אם את רוצה לרדת במשקל, אימונים אירוביים בלבד לא יביאו אותך למטרה. תזונה מותאמת אישית ואימוני כוח הם מפתח חשוב בהרבה בהשגת מטרה זו. 

"אם עדיין לא מצאת את השילוב המנצח בין תזונה מותאמת אישית ואימון שיביא אותך לתוצאות טובות כמו להיות ולהראות חזקה, יציבה, ומעוצבת – תוכנית האימונים 'אמא עושה שרירים' היא בדיוק התוכנית בשבילך." 

מה מיוחד בתכנית "אמא עושה שרירים"? 

"חשוב לדעת שזאת לא עוד שיטת אימון שמנותקת ממה שבאמת צריך. זאת לא תכנית של 'זבנג וגמרנו', שבה בתוך 21 ימים יהיו לך קוביות בבטן, תרדי במשקל ותשתתפי ב'נינג'ה ישראל'. זוהי דרך חיים חדשה. דרך שבה תצליחי להתמיד לאורך זמן, תתאמני בצורה מתונה שמתאימה בדיוק לרמת הכושר שבה את נמצאת ותצליחי לשמור על תזונה שתתאים לאורח החיים היום יומי שלך. 

"האימון כולל תמיכה עם מפגשי זום קבוצתיים שעוסקים בנושאי תזונה מותאמת לפי מטרה. האימונים הם אימוני כוח בדופק גבוה שמתקיימים מספר פעמים בשבוע ומשלבים כוח מירבי, סיבולת לב-ריאה, שיחות טלפון אישיות בנושא תזונה וקבוצת וואטסאפ פעילה, שפועלת לאורך כל התכנית שלנו. אפשר לשתף, להתייעץ, ואפילו לספר בדיחות!" היא מסבירה.  

"פוזלת לעבר 10 קילו" 

באימוני הכוח של אושרית, אותם אני מתרגלת בכל תחילת שבוע במשך שעה, גיליתי אישה חדשה. חזקה. כזאת שיכולה להרים חמישה קילו ולפזול לעבר עשרה קילו שממתינים על מדף המשקולות. שמתי לב שבגיל 40 – גיל בו דמויות בספרי היסטוריה מתוארות ככאלה שנמצאות בשלבי רקבון מלווה בשחפת – אני דווקא מתחזקת ומרגישה יותר בכושר מזה שהייתי בו בגיל 30.  

מה שחשוב לי כאישה שכל ביקור בחדר הכושר דורש שכנועים ומשא ומתן שלא היה מבייש עסקאות שבויים, זה שהזמן יעבור ועדיף שעה אחת קודם! מה שקסם לי באימונים של אושרית הוא האימון האינטראקטיבי שעובר בין תחנות ומאפשר גיוון בעת חיטוב וחיזוק הגוף.  

בין קפיצה להרמת משקולות, אושרית מסבירה לנו מה מחזק את הגוף ומה לא, מה מעכב בריחת סידן או מונע כאבים. היא לא מוכרת "לוקשים" לגבי הורדת היקפים ללא שילוב של תזונה נכונה, ומסכמת את התועלות של כל תרגיל – מה שמדרבן אותי להמשיך.  

כל זה קורה כשאנחנו עוברות בין תחנות במרחב האימון שכוללות הרמה והנפת משקולות, סקוואטים, כפיפות בטן שנעשות בצורה נכונה, פלאנקים, קפיצות ושאר משימות. כך עוברת עלינו שעה של אימון אינטנסיבי מבלי שנרגיש בעייפות, או נסתכל כל דקה ודקה בשעון, אותו שעון ארור(!) שבאימונים רגילים נראה שאינו מתקדם, אלא להפך, חוזר לאחור.  

"התכנית שאנו מציעים תעשה אותך חזקה יותר, מחוטבת ושבעה במהלך היום ללא תחושה של רעב," מוסיפה אושרית. "בתכנית נלמד כל אישה כיצד להתאמן באופן מקצועי ואיכותי יותר ואיך לאכול בצורה מאוזנת ובריאה והכל בתכנית של שלושה חודשים עם ליווי צמוד."  

אז בואו נסכם, כמישהי שקפיצות כמו "ג'אמפינג ג'ק" גורמות לה לרצות "לקפוץ מהחלון", לא תיארתי לעצמי שאוכל להחזיק זמן בפלאנק או בשכיבות שמיכה – כולם תרגילים מאתגרים המעלים את הדופק ושורפים שומנים. בטח שלא תיארתי לעצמי שאצליח להחזיק מעמד בשעה שלמה של אימון כוח, כזה שגברים נכנסים ויוצאים ממנו מהר, כשהם מדדים החוצה בראש מורכן, כשגומיית אימון עדיין קשורה לקרסוליהם ומעניקה להם מראה ברווזי כשהם נמלטים. אותם גברים שמרימים משקולות של 20 קילו ויותר בחדר הכושר, לא תמיד יכולים להחזיק מעמד באינטנסיביות של אימון כמו "אמא עושה שרירים".  

אז נכון, אני עדיין לא אמא, אבל אני בהחלט עושה שרירים – בעיקר כשזה נוגע לשאלה של "אצל מי נהיה בחגים?" מול בעלי. בין היתר אני משתדלת לבחור אימונים שמתאימים לי, ואם זה נמצא במושב רמת רזיאל שכל כך קרוב לביתי, בוודאי שאמשיך להתאמן ולהתחזק.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן