יבול שיא
הרפת והחלב
בית ספר לחינוך מיוחד

בקטנה: הרובטריקים ממגידו, חינוך במרחבים, מועצה ירוקה וחינוך בסן דייאגו

6 דק' קריאה

שיתוף:

הרובוטריקים ממגידו
הרובוטריקים ממגידו שהביאו כבוד גדול צילום זיו ברק
הרובוטריקים ממגידו שהביאו כבוד גדול צילום זיו ברק

הרובטריקים ממגידו: הישג עולמי לנבחרת תיכון מועצה אזורית מגידו: מקום שני ומדליית כסף באולימפיאדת הרובוטיקה הבינלאומית של FIRST (אליפות העולם ברובוטיקה), בהשתתפות נבחרות בני נוער מ-191 מדינות.
קבוצת תלמידי תיכון של Israel FIRST מתיכון אזורי מגידו קיבלה אישור ביטחוני מיוחד לייצג את ישראל ולהשתתף באולימפיאדת הרובוטיקה שהתקיימה בדובאי. הקבוצה זכתה במקום הראשון בקטגוריית הדירוג הגבוה ביותר מבין 191 מדינות, כמשלחת היחידה עם מאזן ניצחונות מושלם.
המשלחת, הפועלת בחסות הטכניון, זכתה במדליית כסף באולימפיאדה העולמית Global Challenge FIRST. המשלחת הישראלית המורכבת מחמישה תלמידי תיכון אזורי מגידו, העפילה לשלב הגמר כראש הברית, הכוללת משלחות מאיטליה, אוגנדה ואוסטרליה. בסך הכל זכתה נבחרת ישראל ב-4 מדליות. חברי הנבחרת: נעה דומן, יובל פרי ורון פרי מרמות מנשה, איתי זיו ממרחביה ועומר ברעם מיקנעם-עילית, לוו על ידי המנטורים אסנת דומן וניסים לוי ובאבטחה אישית צמודה כדי להבטיח את שלומם בדובאי.
איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "ההשתתפות באולימפיאדה מרשימה מאד והדרוג במקום השני (מתוך 191 נבחרות) הוא הישג מדהים ונפלא לנבחרת המצוינת של תיכון 'מגידו'  ומועצה אזורית מגידו שייצגה את ישראל. עצם קיום האולימפיאדה בדובאי מרגש במיוחד." תחום הרובוטיקה בתיכון מגידו זוכה לסיוע וקידום מהמועצה וממפעל "תמה" השותף למימון הפרויקט, מנטורים מלווים מהמפעל ותמיכה מרשימה של משפחות התלמידים, הרובטריקים ממגידו.

חינוך מיוחד במרחבים
בית ספר לחינוך מיוחד
בית ספר לחינוך מיוחד

החלה בניית בית הספר לתלמידים עם לקויות תקשורת (על הרצף האוטיסטי) לכיתות ז'-יב' בכפר החינוכי "אשל הנשיא", במועצה האזורית מרחבים. המבנה החדש, יכלול כיתות לימוד, חדרי טיפול ועוד. בכל כיתה לומדים בין 5-8 תלמידים. בית- הספר מעניק מענה חינוכי, טיפולי וריגשי לתלמידים.
"תלמידי בית הספר "רוטמן" נוטלים חלק בפעילויות הכפר ומשתלבים בכפר באופן מלא" מספר מנהל הכפר ד"ר עוזי תפוחי, "כולל בעבודות החקלאיות, התרבות ובחדר האוכל. בית- הספר נבנה במרכז הכפר מתוך אמירה ברורה של שותפות. אשל הנשיא רואה בהקמת בית- הספר אפשרות לתת מענה אזורי לאוכלוסייה ייחודית בעלת צרכים מיוחדים ולהביא לידי ביטוי עשייה חינוכית וחברתית מקרבת אוכלוסיות."

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג' בירך: "בשעה טובה הכלים הכבדים בשטח. חשוב לנו כרשות להעניק את השירותים הטובים ביותר לכל האוכלוסיות. בית הספר כבר פועל, זו השנה השלישית, במבנים הקיימים בכפר. לומדים בו תלמידי מרחבים והנגב המערבי, וכעת החלו בבניית המבנים" עלות הפרויקט 10 מיליון ש"ח. חג׳ג׳ ותפוחי ביקשו להודות למשרד החינוך והחינוך ההתיישבותי, לקרן אלומות אור ולכל השותפים.

מועצה בוורוד
מועצה בוורוד צילום גיא שמואלי
מועצה בוורוד  צילום גיא שמואלי

לרגל חודש המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד – מדי ערב במהלך השבוע האחרון של אוקטובר מואר בניין המועצה האזורית עמק חפר באורות ורודים. מדי שנה בחודש אוקטובר, מציינים את חודש המודעות, במסגרתו בניינים רבים ברחבי הארץ מוארים בוורוד. השנה ביוזמתה הגיע התאורה הוורודה גם לעמק חפר. לפי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, כיום חיות בישראל 23,969 נשים שאובחנו עם סרטן השד, יש עלייה בגילוי המוקדם – 64% מכלל החולות החדשות, אובחנו עם מחלה בשלב מוקדם בשנת 2016, לעומת 58% בשנת 2005, כאשר 78% מהחולות החדשות בשנת 2016 היו מעל גיל 50. ישראל נמצאת במקום ה-26 במספר המאובחנות החדשות לשנה, אך במקום ה-64, מבחינת שיעורי התמותה, כנראה עדות לאבחון מוקדם וטיפול עדכני יעיל. בנוסף במבואת הכניסה לבניין המועצה הוצבו שולחנות ועלוני הסברה לגבי סרטן השד.

חינוך בסן דייאגו
משלחת החינוך
משלחת החינוך

 

השבוע חזרה משלחת של שבעה מורים ומנהלים מבתי ספר ברחבי המועצה האזורית עמק יזרעאל מסן דייגו, שם הם התארחו בבתי הספר של רשת "הייטק היי". המשלחת יצאה כחלק מהתפיסה החינוכית של אגף החינוך, המעודדת את בתי הספר ליצור תהליך מתמיד של שינוי וגיוון דרכי הוראה, באופן שבו התלמיד הוא במרכז. הביקור ברשת מאפשר לחברי המשלחת לחוות חוויה מעוררת השראה, שיביאו עמם בשובם, לבתי הספר שלהם.

חלק מהנושאים אותם הם חוו העלו שאלות כגון: איך מייצרים תחושת שייכות לבית ספר? אחד הדברים שתפסו את תשומת ליבם היו חיזוק תחושת השייכות של התלמידים והמורים לבית הספר. למשל, מורי בית הספר מנהלים ביקורי בית בבית התלמידים בכדי להכיר את התלמיד לאורך היום ומנקודות מבט שונות. קיים שינוי בתפיסת הקשר עם התלמיד- 'אני לא עושה עבורו אני עושה יחד איתו'.
ענבל מור סמו, מנהלת מחלקת בתי"ס יסודיים: "חזרנו ממסע מעורר השראה עם תרמיל מלא ברעיונות, תובנות ושאלות. כעת על כתפינו מוטלת המשימה להפיץ את הרוח, את שוויון ההזדמנויות האקדמי, את הפרסונליות, את העבודה האותנטית ואת המעורבות. אם רק נתחיל לשאול שאלות פתוחות ולא רק שאלות שאנחנו לא פוחדים מהתשובה עליהן כבר יתחיל השינוי."

זכו בתחרות "בנייה ירוקה"

את שנת הלימודים פתחו בבית הספר ניצני אשכול בקבלת ידיעה משמחת – בית הספר שבמועצה האזורית אשכול זכה בפרס בתחרות "בנייה ירוקה" עליה עבדו במשך כל שנת הלימודים הקודמת (מתוך למעלה ממאה בתי ספר שהחלו את התחרות). התחרות התרכזה בתהליך ארוך בבית הספר אותו הובילו תלמידי המועצה הירוקה ולקחו בו חלק גם תלמידי שכבות ד'-ו' ותלמידי המצוינות בבית הספר.
נדב רות, מורה בביה"ס, סיפר כי: "חלק חשוב בתחרות היה שילוב הקהילה ובאמת מיד לאחר שפרסמנו את התחרות התגייסו מספר אנשים מתוך קהילת אשכול ונתנו לנו עזרה רבה לאורך כל הדרך- ועל כך תודה.
"כמיטב המסורת- שכבה ו' יצאה בתחילת השנה לסיור לילה בנחל חווארים ושם קיבלו התלמידים את אמנת הבוגר ואת המחויבות להיות שכבה מובילה בבית הספר. השכבות הצעירות (א',ב',ג') הספיקו כבר לצאת למספר סיורים, כגון: חילופי עונות, מסיק זיתים ולחלמוניות בחורבת יתיר. שכבות ד'-ה' יוצאות בקרוב לסיורי טבע ואקולוגיה. ועד שהגשם יגיע במלואו – שכבה ג' כבר סיימה להכין את ערוגות הגינה ולשתול צמחי חורף, אותם אנו מקבלים כמו תמיד ממשתלת 'שורשים'."

תחבורה לעמק חפר
גלית שאול קרן טרנר ושגיא בן יואב
גלית שאול קרן טרנר ושגיא בן יואב

בהמשך לשיחות עם משרד התחבורה על המציאות הבלתי נסבלת שיצר פרויקט נתיב פלוס לתושבי עמק חפר, נערכה פגישה בין ראשת המועצה, ד"ר גלית שאול, מנכ"ל המועצה עמית בן צבי וסמנכ"ל פיתוח עסקי בכלכלית עמק חפר ומנהל מנהלת העסקים שגיא בן יואב למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, במהלכה הצטרף טלפונית גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.
לאור דרישת המועצה לפתרונות מיידים – שאטלים והסעה ישירה לתחנות הרכבת ולתל אביב – עדכנה מנכ"לית משרד התחבורה, כי המשרד נמצא כעת בתהליכי אישור לתוכנית תחבורתית לתושבי עמק חפר, שנדונה בשיחות קודמות עם המועצה, שתכלול הפעלת מערכת הסעות אינטנסיבית ע"י שאטלים מהמוקדים הבאים: בת חפר (כולל עצירה בצומת בארותיים וצומת חניאל) – שאטל לתחנת הרכבת בנתניה; גבעת חיים איחוד – שאטל לתחנת הרכבת בחדרה; מתחם אלונית משמר השרון (דרך יישובי גוש חי"ה ובית יצחק) – שאטל ישיר לתל אביב ושאטל לרכבת בנתניה.
הקווים יופעלו חצי שנה ללא עלות וככל שיהיה ביקוש יהפכו לקווים סדירים קבועים, בתיאום עם המועצה. בנוסף יבוצע תגבור משמעותי של אוטובוסים העוצרים בתחנת נעורים, כך שבתחנה יעצור אוטובוס בתדירות גבוהה של לפחות כל 10-15 דקות. כמו כן, גשר נעורים והדרכים אליו יוסדרו בצורה בטיחותית ונגישה להולכי הרגל. בכל המוקדים הללו יוסדרו מקומות חנייה לרכבים, שיאפשרו גם חניה מוסדרת לבעלי רכבים הנוסעים בקארפול.
בתגובה לטענות המועצה אמר השר סמוטריץ', כי אין בכוונתו לבטל את פרויקט נתיב פלוס, אך כי ייעשה כל אשר על ידו כדי להקל על מצוקת התושבים בהקדם האפשרי.

לראשונה בחוף אשקלון
אגף הבינוי מבקר בחוף אשקלון
אגף הבינוי מבקר בחוף אשקלון

ביום שלישי האחרון נערך סיור מיוחד במועצה האזורית חוף אשקלון, סיור שהתקיים לראשונה, בו לקחו חלק נציגי אגף הבינוי במשרד החינוך בהובלת אילנית שושני, שעמדו מקרוב את העשייה החינוכית ואת תהליכי הפיתוח והבינוי של מוסדות החינוך הממוגנים במועצה.

הביקור נפתח בשיחה שערך ראש המועצה, איתמר רביבו, וצוות מנהל החינוך עם נציגי האגף. ראש המועצה בירך את נציגי המשרד על שיתופי הפעולה והדרך המשותפת. בהמשך סיירו המשתתפים בנתיב העשרה, שם קיבלו תדריך מקב"ט המועצה, אמנון זיו, אודות המצב הביטחוני באזור הדורש התייחסות מיוחדת. לאחר מכן, המשיכו אל בתיה"ס "חופים" ו"שקמה-דרכא" והתרשמו מהתקדמות מבני החינוך החדשים ומיגונם. הסיור נחתם בדיון שהתקיים במועצה עם כל מנהלי המחלקות ובסיומו העבירו נציגי האגף מסר, כי יתגייסו לנפק אישור דחוף לבניית 9 גנים נוספים ביישובי חוף אשקלון.
איתמר רביבו: "נמשיך לפעול באופן נמרץ לבניית גני ילדים נוספים, השלמת הבינוי בבתיה"ס 'שקמא-דרכא' ו'חופים' וכן העברת ישיבת 'בני יששכר' למבני חינוך קבועים." בשבועות הקרובים יתקבלו תשובות סופיות עבור הקולות הקוראים שהוגשו על ידי מינהל החינוך במועצה, להקמת ספרייה חדשנית בביה"ס "מורשה" שבמושב ברכיה, חדרי הכלה ומרחבי M-21 ביישובי המועצה.

עושים שירה
ערב יוצרים מקומיים חוף הכרמל
ערב יוצרים מקומיים חוף הכרמל

כחלק מהתרבות השוקקת במועצת חוף הכרמל ממשיכה המועצה בערבי 'סופרים אותנו – יצירה מקומית' בספרית 'כותר כרמל' – הספרייה הציבורית של המועצה שבהיכל התרבות מוזה. השנה זוהי השנה השנייה בה יתקיים ערב, שנותן במה ליוצרים המוכשרים תושבי המועצה.
השנה הערב נקרא 'עושים שירה', בו יובאו לקדמת הבמה משוררים שפרסמו ספרי שירה ומשוררים שכותבים למגרה. בערב יקריאו וחלקם אף ישירו את שיריהם: מיכל אייל ויצחק גוילי מקיסריה, עפרי גורן בראון מכרם מהרל, אלחנן לואיס מצרופה, הדר מרקו ודוד שילוח מעופר, איתי נהורן ואיריס רילוב מבית חנניה, אביב סבג ממגדים ולילך תבור מעתלית. בערב תשתתף גם הנבלנית דניאלה רועי מעין הוד, קבוצת המחול 'נעות בציר הזמן' בקטע מחול קצר בהשראת כתביו של ז'ורז פרק. את הערב תנחה זהרה כהן, תושבת עופר.
אילת גוטיארז, מנהלת הספרייה, מוסרת כי הספרייה משמשת כמקום מפגש איכותי ונעים וכסלון תרבותי לתושבי חוף הכרמל: "הכי מחמם את הלב אלו האירועים שבהם התושבים עצמם מיצרים את התוכן, כמו ערב השירה המתקרב ואירוע חנוכה, בו ילדי המועצה יוצרים בסדנאות יצירה פרי מחשבתם וכפיהם."

כנס החינוך של התנועה הקיבוצית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תקראו לזה "חילופי מהלומות" או מלחמה, את הלילה העבירה אביבית במקלט תת קרקעי השבוע הייתה פריצת מים ליד הברז שלי. בהתחלה חשבתי שיש טפטוף מהצינור, רק אחר כך הבנתי, אבל קיוויתי שלא. יש לנו
2 דק' קריאה
נדב לוי בן קיבוץ מעגן, אלוף ישראל ואלוף אירופה בענף הבוצ'ה, צפוי לייצג את המדינה במשחקים הפראלימפיים בפריז תמונה ראשית: אלוף הארץ ואלוף אירופה נדב לוי. ייבא את ענף הבוצ'ה לארץ. צילום: לילך וייס
3 דק' קריאה
למה כוח המשיכה כל כך חשוב, איך הגוף מנקה את עצמו ומהי תרומתו של הדי בן עמר להתפתחות המדע. טור למאמינים אנשים שלא הצליחו להתחמק מלפגוש אותי לאחרונה, שמו לב שעל פרק כף היד
4 דק' קריאה
האחיות מיכל מגן ויעל רז לחייני נולדו בנחל עוז, התגוררו זו לצד זו עם משפחותיהן בשכונה החדשה של הקיבוץ ויחד חוו פחד מוות בשבת של 7 באוקטובר. עתה הן חלק מצוות המוביל את קהילתן
8 דק' קריאה
המוזיקאית שנולדה במשק גשר נסחפה אל החיים הציבוריים, נשאה בתפקידים מרכזייםבתנועה הקיבוצית והפכה לחברת כנסת, הלכה לעולמה בגיל 94 יממה לאחר שהלכה לעולמה בגיל 94 התבשרה תמי, אחותה של עדנה סולודר, מפי שר החינוך
3 דק' קריאה
צעדה בסימן "יציאת מצרים" נערכה במועצה האזורית אשכול במחאה על ש-133 חטופות וחטופים יציינו את חג החירות בשבי חמאס. בניר עוז ערכו "שולחן סדר פסח" בחדר האוכל הנטוש צעדה בסימן "יציאת מצרים" נערכה בשבוע
2 דק' קריאה

כתבות נוספות

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן