יבול שיא
הרפת והחלב
בתים יפים לצילומי פרסומות

בתים יפים ואטרקטיביים במושבים הופכים להיות מקום לצילומי פרסומות שונים

8 דק' קריאה

שיתוף:

הטרנד בשנים האחרונות שבתים יפים ואטרקטיביים במושבים הופכים להיות מקום, לצילומי פרסומות שונים. ביתה רחב המידות והמיוחד של קרן מגן ממושב כפר הס, הוא אחד מאותם בתים. תוך כמה חודשים הפך הבית לאתר מבוקש לצילומי פרסומות, השקות, תוכניות טלוויזיה ועוד. באחרונה גלעד שליט ורעייתו ניצן הצטלמו במקום לפני החתונה. משפחת מגן היא משפחה שורשית המחוברת למושב ולאדמה

צפיתם בטלוויזיה, בקולנוע או בנייד בפרסומת בה נראית שחקנים אוכלים, לבושים בבגדים מפתים או עונדים תכשיטים מרהיבים? האם עבר בראשכם היכן הצילום צולם? יש לשער שלא ממש – לרוב, הצופה הממוצע מתמקד במוצר המתפרסם ופחות ברקע, אך יש סטייליסטים וצלמי לייף המתעניינים בבחירת אתרים ובתים המתאימים להם לצילומי הרקע למוצרים אותם הם רוצים לקדם. בעגה המקצועית מקומות אלו נקראים "לוקיישנים" –את הרשימה המלאה ללוקישנים של בתים תמצאו כאן

הבתים במושבים עם הגינות המטופחות, באווירה שקטה ורגועה, הם מסתבר אטרקציה די מבוקשת, וברובם אפשר למצוא: בריכת שחייה, פינות ישיבה והתפנקות בחוץ ובפנים, מטבח חיצוני ובר משקאות בגינה, פרגולות, מתקנים לילדים ועוד. כל אלו כמובן לצד הבית עצמו וחדריו, כולל סלון מושקע, מטבח ופינת אוכל רחבים ומאובזרים בכל טוב. כל בית סגנונו ועיצובו הייחודי. המהווים בסיס לתמונות רקע בפינות חמד יפות בבית ובגינה. ואם אתם כבר שואלים, אז כן – אפשר להתפרנס מזה.

קרן מגן (46) דור שלישי בכפר הס, למשפחה שורשית, היא אחת מבעלי הבתים הללו, שנקראים "לוקיישנים". הוריה אורי ושוש מגן בעלי משק במושב. מגן היא אם לשלושה ילדים: יניב (20) נדב (16) ונינה (14), פעילה חברתית ומתנדבת במושב, המחוברת למקום ולאווירה הכפרית. 

קרן, ספרי על עצמך

"לאחרונה אני משמשת כאחראית על צח"י (צוות חירום ישובי) במושב, הכולל אנשי צוות מקצועיים, כמו: רופאים, מילדות, צוותים המוכשרים לפי סוג הפניה – החל מפינוי עץ שנפל ועד עזרה למיילדת."

"כמי שנולדה וגדלה בכפר הס היה ברור לי שאת ביתי אבנה במושב וכאן אקים משפחה וחיים, ואכן את רב שנותיי עד כה הקדשתי למשפחה ולגידול הילדים."

"נישאתי לאיש עסקים ידוע, ירון ישראל בשנת 1999. בינואר האחרון החלטנו להיפרד ולהתגרש ונשארתי עם שלושת ילדי בבית במושב. 

צילומי חתונה גלעד שליט
צילומי חתונה גלעד שליט

"די מהר הבנתי שאני צריכה להמציא עצמי מחדש. מאז ומתמיד נמשכתי לתחומי העיצוב, האופנה, לייף סטייל ואמנות. במשך השנים למדתי בקורסים והשתלמויות במגוון תחומים. לכן חשבתי על מספר כיווני תעסוקה. במשך השנים קיבלנו המון תגובות מחממות לב על נראות הבית ועד כמה שהוא יפה ומיוחד. כשנודע לי על תחום ההפקות לפרסומות המחפשות בתים מיוחדים, אמרתי בליבי: 'נראה שזה יכול ממש להתאים לילדים ולי'."

"היו מספר כיוונים," היא משתפת. "גם הנושא של צילומים שונים במרחבי הבית והגינה עלו. רעיון זה נראה דיי טוב מאחר והנושא לא מצריך מאמץ מיוחד והכל נמצא במרחב שלי."

בתים יפים ואטרקטיביים במושבים לצילומי פרסומת

"שאלתי את ילדיי ובני המשפחה – כולם הסכימו שכדאי שאנסה. צילמתי את הבית מכיוונים וזוויות שונות, והעליתי לפייסבוק, לאינסטגרם ולערוצים המתאימים ואכן ההצעות לא איחרו להגיע."

"יש חברות שמתאים להם הבית עצמו ויש שמתאים להם רק הגינה והחצר. אך כמובן יש המעוניינות בהפקה בכל הבית ובחצר במלואה. מדובר בעצם על השכרת הבית או הגינה לפי שעה."

מגן מפרטת שמעבר לשיחה הראשונית בין החברות ובינה נקבע מועד לסיור בדיקת שטח של הצוות המקצועי, הכולל: במאי, צלם, ארט סטייל ומעצב.

הצוות בוחן את המקום פיזית, מעבר לתמונות שהגיעו אליהם. בסיור זה נקבעת ההחלטה המכרעת, האם מאשרים ולאיזה סוג של הפקה הלוקשיין מתאים ובמה בדיוק הדרישות בפרויקט המצולם. 

"לפיכך אני מכינה את המקום למרות שהבית תמיד נקי ומסודר והגינה מטופחת במסירות. מאחר והצוות המקצועי יודע באיזה סוג צילום מדובר, הם עצמם מכינים את אתר הצילום שנבחר."

לעיתים מדובר גם בהזזה של רהיטים וחפצים במידת הצורך. מגן כמובן עוזרת במה שמתבקש, כולל אירוח וכיבוד לצוות. הכול נעשה באווירה טובה, זורמת וכיפית: "בבית החלטנו שלא נאפשר צילום של סדרות, מאחר והצילומים עורכים מספר ימים. בכל מקרה, חשוב לנו שהצילומים לא יהיו אינטנסיביים מדיי ושאווירת הבית בפרטיות שלנו תהיה מאוזנת."

"ראיתי שהעסק מתגלגל יפה, שרווח בצידו מכובד והסיפוק מהתוצאה המצולמת אדיר – ראיתי כי טוב, ואני מרוצה. במיוחד מהעובדה שהתחלתי ממש לפני חודשים ספורים והמחמאות וההזמנות מגיעות בקצב."

"חברות מוכרות צילמו אצלנו, כמו 'טרה' חברה למוצרי חלב, 'עדיקה' חברה לביגוד, 'גליס' חברת תכשיטים ועוד. בנוסף צולם כאן אחד מהפרקים בתוכנית של חיים אתגר 'המתחזים' ואחרים."

"לפני שהצילומים משודרים לקהל היעד, אני מקבלת אותם לצפייה ובהחלט מתענגת מהתוצאה. ממש לאחרונה הציעו לי גם לנסות לערוך אירועי בוטיק מצומצמים עד 50 איש, בתנאים מיוחדים, ללא מוזיקה רועשת, בשטח הגינה."

"לצד כל אלו אני מטפחת את תחום הסטייל והאהבה לאמנות שבי. במרתף הבית אני בונה ומרכיבה קולקציה של חנות בוטיק אינטרנטית, כך שאני עסוקה ונהנית מכל מה שאני פעילה ופועלת."

מהבית הסוכנותי עד לאתר צילומים

קרן מגן: "הבית המצולם נבנה במקום בו התגוררו בעבר סבי וסבתי מצד אבי אורי, ששמם צבי ואולגה (מינץ) מגן ז"ל. הייתי מעורבת מאד בתכנון ובבניית הבית, עם האדריכל המופלא ומגשים החלומות עודד גרינברג."

"אנחנו חמולה משפחתית גדולה שאוהבים לארח בני משפחה וחברים, כך שהבית בנוי בצורת ח': בפאה השמאלית חדרי השינה של הילדים וההורים."

"בפאה ימנית, הסלון רחב הידיים, המטבח המעוצב וחדר המשפחה, כאשר באמצע הפטיו והיציאה לבריכה ולמתקני החוץ. חשוב היה לנו שהבית ישדר אנרגיה טובה זורמת, חמה, מזמינה, מפנקת ועוטפת."

המקום בו ממוקם כיום הבית, היא מספרת, היה בעבר משק עזר, מאחר והסב שימש בכפר כמנהל מכון התערובת במשך שנים רבות. "הייתה בעיה להכשיר את השטח לבנייה מאחר והבית הסוכנותי הישן היה מוקף בוסתן של מיני עצים מסוגים רבים. מאד ציער אותנו שנאלצנו לעקור את כל עצי הפרי שמשפחתי גדלה איתם ועם טעמם המתוק. כמו עצי הדר למיניהן, גויאבות, שסק, שזיפים, אפרסקים ועוד ועוד."

משפחת מגן
משפחת מגן

"הורי ואני עמדנו ובכינו, אך לא הייתה בררה. בכל זאת ביקשתי להשאיר משהו מהבוסתן. הוחלט שעץ השסק המסמל כל כך בשבילנו את הילדות יישאר. כשהבית כבר היה מוכן שתלנו עצי הדר חדשים לאורך שביל הכניסה לבית."

"לצער המשפחה ולצערי, בשנת 1989 איבדתי אחות בכורה ויקרה, הדר מגן ז"ל ,שנהרגה בתאונת דרכים, בעת שירותה הצבאי בנח"ל. הורי קראו לה הדר על שם עצי ההדר שפריחתם וריחם כה אהובים אליהם. היה לי חשוב להנציח את אחותי גם בדרך זאת."

"הבית כולו מעוצב בסגנון כפרי טוסקני המתאים להיותו ממוקם במושב. רובו מוצף אור באופן מאוזן עם חלוקה מתאימה בין החוץ והפנים. כמובן הרהיטים והאבזור לנוחיות בני הבית ופינוקם – כל אלו עושים את הבית מאד נוח, פתוח ומזמין."

"כמשפחה האוהבת לטייל בארץ ובחו"ל, כשהייתי נתקלת באיזה פריט אומנותי יפה וייחודי שנעשה כמלאכת יד – הייתי רוכשת אותו, כשבראשי כבר תכננתי באיזה מקום יוצב בבית. כך שהבית הוא גם סוג של גלריה מיוחדת ומעניינת. עכשיו, כשהוא פתוח גם לצילומים, פינות אלו מוסיפים למיוחדות הבית."

קרן מסבירה שכמשפחה האוהבת לארח, היה להם מאד חשוב שההשקעה תהיה גם מחוץ לבית, עם דגש על מרחבי האירוח.

פינות ישיבה ליד הבריכה, בר, ושולחן אוכל ארוך ורחב מימדים, עם כסאות מוכנים לישיבה לאורחים רבים, המשמשים לארוחות משפחתיות וחברתיות ברוב ימות השנה. וגם כשיושבים בפנים הבית, הבריכה המלבנית בצבעה הכחול שולטת בשטח, בתוספת הגינה המטופחת. כל אלו נפרשים כתמונת צילום יפה מאתר נופש, מזמנת ומרנינה כל עין. 

מה היו הצילומים שהכי ריגשו אותך/ אתכם?

"אין ספק שהאירוע שהתרחש וצולם ממש לפני שבוע הוא המרגש ביותר. וזאת מהעובדה שמתוך עשרות ואולי יותר אתרים, בני הזוג שליט בחרו להתארח אצלנו בבית ובגינה."

"גלעד שליט ורעייתו הטרייה ניצן ( שבת) חיפשו מקום רגוע, בו יוכלו להתארגן, להתאפר, להצטלם עם בני המשפחה, לנוח ולהתפנק לפני החתונה. מקום שקט ללא קהל סקרנים ומעריצים, הצובאים על המקום ומצלמים מכל עבר."

"הם הגיעו מהשעות המוקדמות של הבוקר עד השעה שש וחצי. זאת הייתה חוויה מיוחדת ומרגשת ברמות, לארח בביתנו את גלעד שליט, השבוי לשעבר שהסעיר בזמנו מדינה שלמה וחתונתו נערכת עשור מאז שוחרר."

"גולת הכותרת בשבילי היא כמובן המחשבה שבאלבום החתונה של בני הזוג שליט, הונצחו צילומי טרום חתונה מפינות יפות מבתינו, כולל החוויות והזיכרונות ממועד מיוחד ומרגש זה. אלו הן היתרונות שיש במושב שנבחר כלוקיישן משובח למי שמחפש דיסקרטיות. חלק מהתהליך המחייב במקרים כאלו, הוא  לחתום על מסמך סודיות."

נזכרת איזה צילום בבית הכי ריגש אותך?

"כמובן כמו בכל עניין, הפרויקט הראשון נשאר חרוט בזיכרון: מדובר בצילום פרסומת לגיימרים למחשב. החברה שכרה את הבית ליומיים. לעיתים יש חברות הפקה, שהצוות מתחיל לעבוד בשש בבוקר וזה יכול להסתיים גם עד חצות. כשנכנסים לעסק מסוג זה, צריכים להיות פתוחים לכל מה שנדרש.

"אירוע נוסף ומרגש שהגיע לכותרות היה צילום קולקציית תכשיטי אותיות מודולריים העשויות זהב ויהלומים, בו הופיעו פנינה רוזנבלום ובתה חן."

פנינה ובתה בצילומי פרסומת
פנינה ובתה בצילומי פרסומת

"הקולקציה בשותפות עם מותג 'צופיוף'. במעמד הצילומים שנערכו אצלנו בסלון ובחצר, הייתה לרוזנבלום פליטת פה שדובר בה רבות, בה ציינה על התזמון המושלם להשקת התכשיטים והפיכתה לסבתא."

"כל ההפקה עם העניין והסיפור המקצועי שלה. ואכן יש הפתעות תוך כדי הצילום. כמו נציגי חברת עדיקה שהתלהבו מאד מ'חוות התוכים' של המשפחה ולכן בחרו שמספר דוגמניות יצטלמו עם התוכים. כמי שחיה ומחוברת לכפר, התרגשתי שפרסומת להכנת מתכונים עם מוצרי 'טרה' ושף, צולמה אצלנו בפינת האוכל."

איך אתם רואים את עתיד החקלאות?

קרן: "כדור שלישי במושב אני עדה שהחקלאות ממש הצטמצמה והיא ממש במגמת ירידה. החקלאים המצליחים היו בדור הוותיק. מהדור שלי כמעט ואין בנים שחזרו למשקים."

"הבנים שממשיכים וימשיכו בעתיד חייבים למצוא פתרונות חדשים לחקלאות מתקדמת, כמו: גידולים באמצעים הידרופוניים, גידול קנביס ואחרים. כמו כן חייבים לאפשר לפתח חקלאות תיירותית."

"כל חיי גדלתי עם העסק שאבי הקים 'חוות התוכים', ראיתי את הקשיים וההצלחות. במציאות שלנו זהו פתרון משלים ומתבקש לצד החקלאות."

אורי מגן (73), אביה של קרן נולד בטבריה ממש לפני קום המדינה וגר בקיבוץ איילת השחר עם משפחתו. הוריו צבי ואולגה מינץ ז"ל עלו לארץ בשנת 1939. נולדו להם שלושה ילדים: חיים, נורית ואורי. 

"הורי עברתו את שם משפחתם בשנת 1963, לפי בקשתו של דוד בן גוריון ראש הממשלה באותה תקופה," מסביר אורי כיצד הפך ממינץ למגן. "הגעתי לכפר הס כילד בן ארבע שנים. כך שכל חיי עוברים עלי במושב. כילד היו לי תחביבים רבים והתחביב שהקדשתי לו את מירב זמני היה גידול וטיפול בבעלי חיים. כבר בגיל שמונה היה לי גן חיות קטן בחצר ביתנו. גידלתי: ארנבונים, שרקנים, תרנגולות, יונים, ברווזים, צבים ועוד. 

"יש לציין שההורי תמכו בתחביבי, עם כל מה שכרוך בו. מי חשב שיבוא יום ומהאהבה לתחביב זה יצמח עסק במשק. הגיעה תקופת הצבא. התנדבתי לשרת בצנחנים בגדוד 890, פלוגה ג'."

"בשנת 1968 בסיום השרות הצבאי, קיבלתי צ'ופר מהצבא, קורס חקלאות במדרשת רופין שנמשך שלושה חודשיים. הקורס היה מיועד לחברי מושבים וקיבוצים שסיימו שרות צבאי מלא, כהכנה לחיים האזרחיים."

לאחר היכרות עם שושנה כספי, בת מושב חרות, בני הזוג התחתנו ב-1969 והקימו משק חקלאי, שכלל: ירקות כעגבניות, פרחים, לולים ופרדסים. נולדו להם שלושה ילדים: הדר, קרן וגל. לצער המשפחה בשנת 1989, הדר נהרגה בתאונת דרכים במסגרת שירותה הצבאי בנח"ל.

חוות התוכים

אורי: "באותה שנה עשיתי מהפך והיסטוריה בארץ, בכך שהפכתי חלק מהמשק לאתר תיירות 'חוות התוכים', המוכרת במשך עשרות שנים בכפר הס. הייתי הראשון שהיזמות שלו במשק הוגדרה כמיזם חקלאי תיירותי."

"לא מעט מכשולים עברנו עם המנהל והמוסדות הנוגעים בנושא, עד שקיבלנו את כל הרישיונות להפעלתו. החווה ממשיכה לעבוד גם כעת. למרות שבתקופת הקורונה, לא קיבלנו קהל."

חוות התוכים
חוות התוכים

"בשנים האחרונות העברתי את הניהול בחווה לבני גל מגן ומאז אני הפועל שלו. גם חיים מגן אחי הבכור מתגורר עם משפחתו במושב וכן ילדיו. 

"כמי שנולד עם המדינה, כשאני סורק בראשי את כל שנות החקלאות המפוארות שעברנו בארץ ובמושב – אני מבין שצריך ללכת עם הקדמה והעתיד. עם כל הכאב שאנו עדים לסגירת משקים רבים ושהדור הצעיר בוחר ברובו לא להמשיך במשק ההורים והמשפחה".

"החקלאות היום הופכת למה שיש בארה"ב – היא כבר מזמן נעשתה קונצרן ענק הדוחק ורומס את החקלאי הבודד. ראינו את זה בתחום מגדלי ההודים כשבקונצרן שלהם מגדלים את כל הגידול: מאפרוחים, ייצור תערובת, גידול ושיווק."

"כך הופך החקלאי לתעשיין הגדל על חשבון החקלאי הקטן, כי אין לו את הכוח והאמצעים להילחם בעובדה זו. בכפר הס נשארו רק כשישה משקים חקלאים."

"ומהצד השני, אני רואה בארץ גם משקים אחדים שהחליטו להמשיך בחקלאות, התרחבו וגדלו בהבנה שבכדי לשרוד להתקיים ולהביא פרנסה, יש לאחד משקים או ליצור שותפויות – ולהפוך את החקלאות במשקים להייטק."

"לכן אני מאמין שהחקלאות בכל זאת תשרוד, אך תשנה אופייה בהתאם לקדמה ולמציאות. לכן, על המוסדות והרשויות לאחד כוחות ולפעול יחד לטובת הישרדות החקלאות והחקלאים, מאחר והחקלאות שלנו היא ערך חשוב ונדרש לביטחון אספקת המזון כחול לבן."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן