יבול שיא
הרפת והחלב
גניבות פרי ממטעי החקלאים

עליה של מאות אחוזים בגניבות פרי ממטעי החקלאים

2 דק' קריאה

שיתוף:

הסיבה לעליה: ההחמרה במצב הכלכלי של התושבים והעליה החדה במחירים. בין הגונבים: משווקים, בעלי ירקניות וסוחרים. במשטרה דורשים מבתי המשפט לגזור עונשי מאסר בפועל על הגנבים

מבצע "שומר חומות" הסתיים וההגבלות שהוטלו על הציבור בשל הקורונה הוסרו, אך ישנם תושבים שחזרו לגניבת תוצרת חקלאית מהחקלאים.

עם סיום סבב הלחימה האחרון נרשמה במשטרת ישראל נרשמה עליה של מאות אחוזים בשיעור הגניבות החקלאיות ממטעים, שדות וחממות.

הגנבים גונבים הכל, ובעיקר אבוקדו, נקטרינות, תפוזים ופרי הדר, לימונים, תפוחי אדמה, שום ואפילו עלי גפן.

גניבות פרי ממטעי החקלאים

בשבוע שעבר נתפש תושב הדרום במטע נקטרינות שליד קריית גת. החשוד הגיע עם מכוניתו והחל למלא ארגזים בנקטרינות, בשווי המוערך באלפי שקלים, תוך פגיעה בעצים.

סיכול גניבת תוצרת חקלאית
סיכול גניבת תוצרת חקלאית

החקלאי שהבחין בנעשה, צילם אותו והזעיק את לוחמי מג"ב דרום שעצרו את החשוד. "זה קצת, עזוב. קצת לילדים. יש לי שבעה ילדים, תסתכל," ניסה האזרח להסביר.

"זה מתסכל שאנשים גונבים לנו את הפרי שאנחנו מגדלים באהבה, וחושבים שמגיע להם בחינם ושנסלח להם," אומר החקלאי. "אז הם טועים. הם פוגעים לנו בפרנסה וגורמים נזק של מיליוני שקלים למטעים."

בשבועות האחרונים נעצרו עשרות אזרחים על ידי שוטרים ולוחמי מג"ב שנתפסו על חם, בעת שביצעו גניבות חקלאיות. נגד רובם הוגשו כתבי אישום.

באחד המקרים הגנבים, תושבי הנגב, קטפו 650 ק"ג תפוזים (כמעט טון) שגנבו מפרדס במושב סמוך לנתיבות.

בכמה מקרים נתפסו בעלי דוכנים בשווקים ובעלי חנויות, שהגיעו עם טנדרים גדולים כדי להעמיס כמה שיותר ירקות ופירות ולגזור קופון שמן על חשבון החקלאים.

קצין משטרה מסר: "אנחנו דורשים בבתי המשפט לגזור עונשי מאסר בפועל על הגנבים כי מעבר לגניבה של הפירות והירקות גם גורמים נזקים כבדים לשדות ולמטעים."

דורון שבתאי, חקלאי מאזור לכיש

דורון שבתאי, חקלאי בלכיש, שרק לפני חודשיים שרפו חממות שלו, אומר: "שנים גונבים מאתנו תוצרת, את כולם יודעים.

כל יום מגיעים אנשים לגנוב. המשטרה, מג"ב והשומר החדש עושים את עבודתם נאמנה. הבעיה היא שבתי משפט מעגלים פינות ולא מענישים את העבריינים בחומרה.

בארץ זה לא כמו בשיטה האמריקאית: פעם שלישית אתה נכנס לתקופה ארוכה לכלא. לצערי, רף הענישה הנמוך הוא לא רק בגניבות חקלאיות אלא גם בעבירות פליליות חמורות כמו אונס.

אני לא חושב שהעליה בגניבות קשורה למצב הכלכלי של התושבים או למחירי הפירות.

אנשים רבים בחל"ת, הם מקבלים כסף והוא בא לכאן, לחממות, למטעים בתור ציד, כבילוי. תפשתי המון חבר'ה כאן. לא מזמן סיימנו את הנקטרינה, אבל בלילה ישנו פה והגענו בשעות שהם יודעים שאנחנו במנוחה.

לרוב לא מדובר בעניים מרודים אלא באנשים שמנמנים, מחויטים וחלקם במכוניות פאר. אבל מה, אנשים מבינים שהסיכוי שיתפשו הוא נמוך וגם אם כן ייתפשו הענישה לא חמורה, אז למה לא? אם הם היו שומעים שבן אדם נכנס לשנה בגלל 20 ק"ג נקטרינה הם היו מתנהלים אחרת.

"משה ברונקטל, מנהל ענף פירות במועצת הצמחים: "אני בטוח שהמחירים הגבוהים הם מרכיב חשוב בשיקולי הגנבים."

"אם הוא קונה את זה ב-5 ₪ לק"ג בשביל זה הוא לא יתאמץ בלגנוב. אם המחיר 20 ₪/ק"ג זה חתך של כל מי שרוצה פירות, מהצרכן ועד בעלי הדוכנים."

"המטעים שלנו לא בנויים לשמירה הרמטית, אין גדר ואם יש היא לא חשמלית. משמר הגבול כשהוא נמצא בשטח עושה עבודה מצוינת אבל כשיש אירועים ביטחוניים ברחבי המדינה, כמו מהומות או חשש למהומות הם נעלמים והחקלאים חוטפים."

גניבות פרי ממטעי החקלאים | צילום: דוברות מגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן