יבול שיא
הרפת והחלב
ליאורה פרידמן יוגה

האגרונומית שהפכה למדריכת יוגה

3 דק' קריאה

שיתוף:

ליאורה פרידמן ממושב ניר-ישראל היא בעלת תואר אקדמי מהפקולטה לחקלאות ברחובות. במרוצת השנים עברה קורס למדריכי יוגה, שנמשך שמונה שנים ומצאה את עצמה מדריכת יוגה למעגל נרחב של אנשים – מתלמידי בית ספר ועד קשישים. על יתרונות היוגה וההישגים בהתמדה בה

האגרונומית שהפכה למדריכת יוגה: ליאורה פרידמן לבית קימל, דור רביעי במושב ניר-ישראל, נשואה לעמי, גם הוא בן הכפר. השניים הורים לארבעה בנים, ויש להם שלושה נכדים.
ליאורה למדה בבית ספר יסודי בקיבוץ ניצנים ותיכון בכפר-סילבר. היא בעלת תואר ראשון מטעם הפקולטה לחקלאות ברחובות. לאחר סיום לימודיה הייתה במשך כמה שנים מורה בחטיבת ביניים ובבית ספר תיכון.
תוך כדי עבודה זו, היא התאמנה בחוג יוגה. בשלב מסוים הציעה לה מורתה להכשיר אותה להוראת מקצוע זה. הקורס למדריכים ארך שמונה שנים, ולאחר מכן עברה ליאורה לעיסוק ביוגה בלבד.

יוגה בסוף קורונה בחוץ עם מסיכות
יוגה בסוף קורונה בחוץ עם מסיכות
גוף, תודעה, נשימה

מסתבר שהיוגה מתאימה לכל גיל. מספרת ליאורה: "התחלתי ללמד יוגה בבתי הספר גם יסודיים וגם תיכוניים. הכנסתי תוכנית מיוחדת לבתי הספר בסביבה: בניצנים, ביד מרדכי, בבאר גנים, בבאר טוביה, בכפר-סילבר ועוד.
השיעור התנהל בכיתה בנוכחות המחנך או המחנכת. התלמידים ביצעו את התרגילים בישיבה על כסאותיהם. לאחר כמה אימונים הכירו התלמידים והמורים את התרגילים, ויכלו לבצע אותם במשך השבוע, גם ללא נוכחותי.
"לשאלה למה נועדו התרגילים, עונה ליאורה: "התרגילים מיועדים לשפר את הריכוז, להרגיע, לחזק קצת את הגוף, ולייצב את הנשימה."
עם השנים היא החלה להקדיש חוגים גם לבני הגיל השלישי. יש לה מתאמנים גם בני 80 ו-90. אל הסטודיו שלה בניר-ישראל מגיעים אנשים מכל היישובים בסביבה, מושבים, קיבוצים, אשדוד ואשקלון. מובן שהעירוניים נהנים מאוד גם מהסביבה הירוקה במושב.

מה תורמת היוגה?

ליאורה: "יוגה היא שיטה שעוסקת גם בגוף, גם בתודעה וגם בנשימה. לכל אחד אפשר להתאים אימון. באימון ביוגה אין תחרותיות וכל אחד עובד בהתאם למאמץ המתאים לו ולכן, היא מתאימה לכל גיל ולכל מצב.
אני לומדת ומודעת ליכולותיו ומגבלותיו של כל תלמיד ומתאימה לו את התרגילים באופן אישי.
"היוגה עוסקת בהשקטת התודעה, ולשם כך יש לשים לב ולעבוד בכל המישורים: גם בגוף הפיזי, גם עם הנשימה וגם בהתבוננות במצב התודעה. ובכך משיגים רוגע ושקט. באמצעות היוגה אפשר להקל על כאבים, לחזק ולהגמיש את הגוף, לשפר את הנשימה ולהגיע, כאמור, לנינוחות ולרגיעה."

ליאורה מקבלת משוב חיובי ביותר מן האנשים שמשתתפים אצלה בחוגים: "אני שמחה לראות מתאמנים בגילאים שונים, גם מבוגרים מאוד, מיישמים, מפנימים ומשתמשים במה שהם לומדים.
הם מדווחים על הירדמות קלה יותר, שינה בריאה, שיפור בתנועות הגוף ויכולת להתמודד ביתר קלות עם כאבים. וכמובן – מצב רוח מרומם יותר."

מבוגרים בזום ליאורה למעלה משמאל
האגרונומית שהפכה למדריכת יוגה
בתקופת הקורונה

עם פרוץ מגפת הקורונה והאיסור להתקהל, הועברו השיעורים של ליאורה בזום. "זה היה מרגש", היא אומרת " לראות ציבור גדול של אנשים מבוגרים מאוד, שהצליחו להתחבר לטכנולוגיה ולהתאמן מול המסך בהנחייתי."

נראה שליאורה עבדה בתקופה זו מאוד קשה. כיוון שניתן למספר גדול של אנשים להתחבר לזום, היו כאלו מיישובים שונים שזכו לשני שיעורים בשבוע, במקום שיעור אחד.
רק בשבוע האחרון, עם ההקלות, החלו שיעורי יוגה בחוץ, בצל, עדיין עם מסכות. וזאת כדי לא להצטופף באולם סגור.

"שותפים למסע"

כמי שמגדירה עצמה אוטודידקטית ו"חרשנית" ליאורה קוראת ולומדת הרבה בנושאים הרלוונטיים למקצוע, משתלמת בקורסים ומשתתפת בסדנאות שונות. עכשיו היא משתתפת בתוכנית לימודים בשם "שותפים למסע". הקורס הוא בהדרכתו של ד"ר בועז עמיחי באוריינטציה בודהיסטית.

"שותפים למסע" היא תוכנית לליווי רוחני של אנשים חולים במחלות קשות ובמצבים קשים. הליווי נעשה בבתים ובקהילה. יש לציין שהעבודה היא ללא שכר ובהתנדבות, וליאורה, כמו חבריה, מבקשת לפרסם פעילות זו, כדי שאנשים הזקוקים לליווי יפנו וייעזרו בה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן