יבול שיא
הרפת והחלב
ניר בר אל צילום באדיבות DJS DO GOOD

המיזם החברתי שיעשה לכם שמח! 

5 דק' קריאה

שיתוף:

ניר בר-אל מהר חלוץ הקים מיזם חברתי בשם DJs Do Good: מיזם של DJs (תקליטנים) למען הקהילה * זה מיזם של שמחה שהוקם בשביל לשמח כמה שיותר אנשים, מכל הסוגים והאוכלוסיות * חברי המיזם הם D.Js ערבים ויהודים שמופיעים בהתנדבות בפני קשישים, נוער בסיכון, בעלי צרכים מיוחדים ואוכלוסיות מוחלשות

DJs Do Good הוא מיזם מוזיקאלי חברתי שמעלה את מצב הרוח. דווקא עכשיו בתקופה כל כך קשה ומאיימת, אין כמו מוסיקה כדי להרגיע את הנפש ולהזרים את רמות הסרוטונין והדופמין בגוף, הדרושים להחלמה ובריאות.  

המיזם הוקם בשנת 2022 על ידי ניר בר-אל שמספר ל"קו למושב" על משבר גיל המעבר, על אהבה למוזיקה ורצון לעשות טוב: "גדלתי במושב ניר ישראל בדרום וכיום אני מתגורר בישוב קהילתי בשם הר חלוץ ליד כרמיאל. ההורים שלי מגדלים זיתים במושב ניר ישראל, אבל אחותי ניגנה בחליל צד בתזמורות ואולי יש משהו מוזיקלי בגנים שלנו. כאשר גדלנו במושב היינו חלק מתנועות הנוער ולקחנו חלק בהתנדבויות. יש מעין תרבות של התנדבות במושבים. בין היתר תמיד חזרנו לעשות מסיק זיתים עם הוריי לכן אני גם מחובר לאדמה. 

"אף פעם לא עלה בדעתי שאפשר להיות DJ בתור מקצוע, זה לא משהו שעולה בראש של פולנים ו/או הילדים שלהם. מה כן עולה בראש של פולנים? הדברים הרגילים – תואר בטכניון, עבודה בהייטק, בית, משפחה – עשינו וי על הכול, אבל עדיין משהו לא הסתדר ואז הגיע משבר גיל הארבעים – אצלי הוא התחיל בגיל 32 ונגמר בגיל 50. בגיל 40 קניתי שולחן סנוקר, הפסקתי לעשן והתחלתי לרוץ." 

אז איך הגעת לתקלט בגיל 50? 

"כנראה שהחיבור בין לארגן מסיבות ובין הרוח ההתנדבותית החזירו אותי לעסוק בזה בגיל 50. בגיל 50 השתתפתי בקורס DJ וחיפשתי מה לעשות עם זה מלבד "סתם" קורס למילוי הזמן. הבנתי שלהיות DJ וגם להתנדב זה פתרון להתנהלות מטיבה בחיים. אני מרגיש שהתנדבות זה פתרון מעולה למי שמתמודד עם משבר: זה יותר נוח מכל אמצעי אחר להתמודדות עם תחושות קשות, וזה אחלה פתרון להתמודד עם גיל המעבר, כי אין כמו לבוא ולשמח אחרים.  

"למעשה, מהיום שאני זוכר את עצמי רציתי להיות DJ. אפשר לומר שאת דרכי המוזיקלית התחלתי כבר בגיל 15 במושב, עם טייפ דאבל קאסט במסיבות 'ענק' של 13 משתתפים. בהמשך הופעתי, בהתנדבות כמובן, במסיבות הישוב הר חלוץ, בו אני מתגורר. כאן כבר השתדרגתי למכשיר CD ביתי ולפטופ מהעבודה, שיא השכלול ללא כל ספק. 

"בגיל 50 נרשמתי קורס D.J. במכללת BPM בתל אביב, במשך 4 חודשים התייצבתי מדי שבוע ללמוד את רזי המקצוע, בהפסקות בין השיעורים עליתי עם כל החברה, שרובם רק השתחררו מהצבא, להתאוורר על הגג. הם עישנו סיגריות מגולגלות בלי פילטר, ואני הרגשתי חלק מהסצנה. אחרי הקורס הייתי צריך להתחיל לחפש עבודה בתקלוט, אתגר לא פשוט למי שעובד במשרה מלאה בהייטק ובעוד חצי משרה בסטארט אפ בתחום המלחמה בסרטן, ויש גם ילדים, בית, וגם החלטה ללמוד גלישת גלים (עדיין סימפטומים של המשבר). 

"הפתרון היה לתקלט בהתנדבות – קניתי לעצמי ליומולדת את כל הציוד הדרוש, והתחלתי להתקשר למקומות שאפשר להתנדב בהם. ואז הגיעה הקורונה, תקופה קשה לכולם ובמיוחד לבתי האבות. לשמחתי היו כמה הפוגות בהם הצלחתי לבוא להופיע. בפעמים האלו ההשפעה של המוזיקה על הדיירים והפידבקים שקיבלתי היו מדהימים. 

"לצופה מהצד זה אולי יראה מוזר, להופיע לקהל שרובו בכיסאות גלגלים, וחלקו בקושי מגיב, אבל ניר מסביר שרק להזיז את הידיים ולחייך – זה כבר עושה טוב, גם לו וגם למי שמאזין: בשבילי מספיקה תנועת ידיים לפי הקצב, וחצי חיוך כדי להרגיש על גג העולם. אני חייב להודות שהתמכרתי לשימוח, ולא רק של קשישים, ״כנפיים של קרמבו״, כפר הילדים בכרמיאל, או מתנ״ס דורות בקריית ים – כל המרבה הרי זה משובח." 

רוקדים ונהנים גם בעפולה ״באדיבות איל״ן עפולה״
רוקדים ונהנים גם בעפולה. הצילום באדיבות איל״ן עפולה 

D.J למען הקהילה 

כדי להתחיל ביוזמה, ניר איגד סביבו כמה תקליטנים המגיעים עם כל הציוד אל בתי אבות, אל קשישים, אל בתי חולים ואנשים עם צרכים מיוחדים. יחד הם הופכים כל מקום לשמח ומאושר, גם אם לכמה רגעים. לאחר ארבע שנים של התנדבות לבד, החליט ניר להפוך את השמחה לדבר רשמי ולהקים את מיזם D.Js Do Good:  

"החלטתי להקים את המיזם D.Js Do Good כדי שנוכל לשמח הרבה יותר אנשים בחברה היהודית ובחברה הערבית. אנחנו רק יכולים להציע את הדרך שלנו להתמודד איתו – מיזם שמלמד תקליטנות ואיך להיות DJ. במיזם אנו עוזרים לתלמידים למצוא מוזיקה, מארגנים עבורכם מקומות שתוכלו להופיע בהם, דואגים לציוד ההגברה, וכמובן מלווים אותם באירועים הראשונים. 

מיזם זה אולי זה לא יהפוך כל אחד ל-DJ מקצועי שמופיע לפני אלפי אנשים, אבל מי שילמד יזכה להופיע בפני אנשים שממש זקוקים לשמחה. בכל מקרה הפתרון שלנו הוא זול הרבה יותר מניתוח פלסטי או קניית אופנוע, מסוכן פחות מסקטבורד, צניחה חופשית או גלישת גלים, הרבה פחות מסובך מגירושים, והציוד תופס פחות מקום משולחן סנוקר. 

"המיזם בא בהמשך לאחר פעילות שעשיתי לבד בהתנדבות בבתי חולים, בתי אבות ועוד. בעקבות משבר גיל 40 החלטתי לקחת קורס DJ – אני וכל הילדים שהשתחררו מהצבא. כשסיימתי רציתי להמשיך את הפעילות. עבדתי בהייטק ובסטארט אפ בתחום הסרטן, והרגשתי שאני רוצה להיות DJ בהתנדבות. היום אני מלמד אנשים שרוצים לתקלט ואנחנו מגיעים יחד ומשמחים אנשים." 

עושה טוב על הלב באדיבות לי ולך בית אבות סיעודי בקיבוץ יסעור
עושה טוב על הלב – באדיבות "לי ולך", בית אבות סיעודי בקיבוץ יסעור 

איך פונים אליכם?  

"בנינו הכשרת .D.J שמותאמת במיוחד בשבילכם. את ההכשרה מעביר אבי מרן, מלמד ומעביר סדנאות וקורסי דיג'י למתחילים ולמתקדמים למעלה מ-10 שנים. ההכשרה בנויה משתי פגישות – הפגישה הראשונה היא סדנת היכרות של שעתיים, בפגישה הזו תלמדו להכיר את עולם ה-DJ. תלמדו על סגנונות מוזיקה, מקצבים ואיך מחברים בין שירים. 

"מה שחשוב לי לומר זה שמי שרוצה להיות תקליטן, יכול לבוא אלינו. גם מי שכבר מתקלט ואפילו סתם מי שרוצה לעשות שמח – יכול לבוא לשמח איתנו אנשים. לא חסר איפה להתנדב, אנחנו עובדים עם כל מיני עמותות, ומזמינים אנשים ללמוד את המקצוע ולשמח אחרים."  

וניר מסכם וקורא לכל אחת ואחד: "בואו להתנדב אצלינו ואיתנו. אנחנו מציעים לכם לקחת חלק בפרויקט חברתי שכל מהותו ריבוי שמחה בעולם. אנחנו מתכוונים גם לעשות מסיבות רחוב בשכונות מצוקה ובבתי חולים, ולשמח מה שיותר אנשים באמצעות המוזיקה שלנו. אנחנו גם מכירים מקומות להתנדב בהם ומחפשים מתנדבים שיעזרו גם בארגון וגם בהקפה ותקלוט. אפשר ליצור עימי קשר ויש באתר שלנו אזור של 'בואו לשמוח איתנו' וזה דף שאפשר ליצור קשר ואפשר לשלוח לנו הודעות באינסטגרם." 

רוקדים בכפר הילדים ״באדיבות כפר הילדים כרמיאל״
ואתם רוקדים. הצילום באדיבות כפר הילדים, כרמיאל 

בואו לשמוח איתנו 

Djs Do Good מזמין אתכם לקחת חלק בפרויקט חברתי שכל מהותו הגברת שמחה בעולם. אנחנו מחפשים דיג׳ייאים ואנשים שרוצים ללמוד להיות דיג׳ייאים. אנחנו מחפשים אנשים שאוהבים לשמוח שיבואו איתנו לאירועים, לרקוד, לשמוח וגם לצלם. אנחנו מחפשים אנשים שיכולים לעזור לנו לארגן אירועים ולרכז מתנדבים או לעזור לנו בניהול האתר, דף הפייסבוק והרשתות החברתיות. 

אפשר ליצור איתנו קשר בטלפון 054-2330946  

או דרך האתר www.djsdogood.com 

או באינסטגרם @djsdogood 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן