יבול שיא
הרפת והחלב
הזוכים בחידון התנך של המינהל לחינוך התיישבותי

הוכתרו הזוכים בחידון התנ"ך של המינהל לחינוך התיישבותי

2 דק' קריאה

שיתוף:

כלת התנ"ך – רחלי אליחי, ממושב שבי דרום וחתן התנ"ך – אליסף יעקב, מאילון, העפילו לחידון התנ"ך הארצי

בשבוע שעבר התקיים בכפר הנוער 'נוה הדסה' חידון התנ"ך המחוזי של המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער לשנת תשפ"ב. החידון נערך בסימן ממגפה לרפואה  ברוח הפסוק "אני ה' רופאך". זאת, כביטוי לתקופה הנוכחית בה החברה הישראלית מתמודדת בגבורה עם מגפת הקורונה. בחידון השתתפו 32 תלמידים שהעפילו לשלב זה מבין 226 תלמידים מעשרות בתי ספר של החינוך ההתיישבותי מכל הארץ.

ענת זמל, מפקחת על חינוך ערכי-חברתי ומארגנת החידון במינהל מציינת כי מדובר בעליה של כ-30% במספר התלמידים המשתתפים השנה בחידון לעומת אשתקד (176), וזאת חרף התמשכות הקורונה.

בתום החידון הוכתרו חתן וכלה ושני סגנים מכל זרם חינוך – ממלכתי וממלכתי דתי. ככלת התנ"ך של המינהל לחינוך התיישבותי בזרם הממלכתי, הוכתרה רחלי אליחי (י"א), ממושב שבי דרום, תלמידת בית ספר בנימין רוטמן בכפר הנוער אשל הנשיא – בית ספר מיוחד לתלמידים עם אוטיזם בתפקוד בינוני-גבוה במועצה אזורית מרחבים. כסגנה נבחר יונתן דוחובני, מקיבוץ מגידו, תלמיד תיכון אזורי מגידו בעמק יזרעאל.

כחתן התנ"ך המחוזי של המינהל לחינוך התיישבותי בזרם הממלכתי דתי, הוכתר אליסף יעקב, תלמיד ישיבת שעלבים ותושב נוף איילון במועצה האזורית גזר. אליסף הוכתר כחתן תנ"ך זו השנה השניה ברציפות. כסגנו נבחר עוז הרשקוביץ, תלמיד ישיבת בני עקיבא נחלים ותושב עץ אפריים בשומרון. כלת וחתן התנ"ך, רחלי ואליסף העפילו לחידון התנ"ך הארצי שיתקיים בחודש מרץ וייצגו בו את המינהל לחינוך התיישבותי. בחידון הארצי ייבחרו הנציגים שייצגו את מדינת ישראל בחידון התנ"ך העולמי ביום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל. יצוין, כי ארבעת הזוכים וכל המתמודדים בחידון זכאים לציון 100 בבגרות בתנ"ך ביחידות הבסיס (2 יחידות לימוד).

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך בירכה את הזוכים ואמרה: "התנ"ך הוא יסוד המורשת שלנו, חוט מקשר בסיפור הלאומי שמאפשר קריאה ערכית ואקטואלית בכל דור. בצל מגפת הקורונה, לנגד עינינו ציווי התנ"ך לקדושת החיים, כבוד האדם וערבות הדדית. למערכת החינוך תפקיד חשוב בהנחלת התנ"ך לתלמידים תוך שימוש בשיטות למידה והוראה חדשניות שיעמיקו את העניין והחיבור שלהם לספר הספרים. המתמודדים והזוכים בחידון משלבים אהבת תנ"ך לצד חריצות ושקידה שהובילו אותם להישגים מרשימים."

בתוך כך, הוסיפה נולמן, כי: "הזכיה של רחלי מרגשת ומעוררת השראה. היא מהווה דוגמא לכך שמערכת החינוך מאפשרת לכל תלמיד ותלמידה להתמודד באופן שוויוני עם כל אתגר ולהצליח." 

"אני מודה לכל מי שליווה אותי בתהליך שהוביל לרגע המשמעותי והמשמח הזה," אמרה רחלי, כלת התנ"ך, "גאה לזכות הן כנערה והן כאוטיסטית, מבחינתי זו לא מגבלה אלא יתרון, וזה המסר שלי – כל אחד יכול למצוא את החוזקות והכוחות המיוחדים שבו. תודה למשפחה, לבית הספר המדהים שזכיתי ללמוד בו למחנכים נדב ואורית שמלווים אותי בדרך ורואים את הטוב שבי ולחברים בכיתה שתומכים ומפרגנים."

"זו השנה הרביעית שאני משתתף בחידון, לומד ומשתפר כל הזמן, ושמח על הזכיה בתואר המכובד," אמר אליסף, "אני מקווה להתקדם השנה עוד שלב ולהעפיל לחידון התנ"ך העולמי ביום העצמאות. תודה למשפחה, לישיבה ולחברים על התמיכה והפירגון לאורך הדרך."

בחבר השופטים בחידון המחוזי כיהנו: רות כהן, כלת התנ"ך העולמי לשנת תש"פ ובוגרת אולפנת בהר"ן שבפיקוח החינוך ההתיישבותי, ד"ר יחיאל שילה, לשעבר מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, והמפקח בגמלאות, אשר דרורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן