יבול שיא
הרפת והחלב
עומר צור הממונה על חוק ההתיישבות

הממונה על חוק ההתיישבות במשרד החקלאות

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

תנועת המושבים אירחה את הממונה על חוק ההתיישבות במשרד החקלאות, עומר צור

במהלך הפגישה סקר עומר צור את פעילות יחידת חוק ההתיישבות במשרד החקלאות. כזכור, חוק ההתיישבות נחקק בשנת 1967 ונחשב לחוק משמעותי למרחב הכפרי כולו. החוק מגן על תושבי המושבים ומטרתו להבטיח את השימוש של החקלאי באמצעי הייצור, ובכך לשמור על משטר הנחלות לאורך זמן, בעיקר לאור המציאות המשתנה בה יש פחות חקלאים המשתמשים בקרקע.

מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח סקר בפני צור את פעילות התנועה ובמהלך הישיבה סוכם, כי תנועת המושבים תעביר את מדיניות וחשיבות החוק לאגודות במושבים – וכי נמשיך  לקיים ישיבות עבודה מקצועיות בכדי לבנות עבור החקלאים את סוגי ההתקשרות המתאימים על מנת להבטיח את רציפות העיבוד לאורך זמן במשבצות המושבים.

עו״ד יפרח: "המציאות המשתנה בחקלאות היא משהו שדורש חשיבה מתמדת ויש להתאים כל הזמן את המדיניות החקלאית למציאות המשתנה. היתרון של משטר הנחלות שהוא מבטיח את רציפות העיבוד לאורך זמן ומאפשר חילופי דורות במשקים. למדינה אין שום כלי או אמצעי יותר טוב להחזיק היקף קרקעות כזה מאשר משטר הנחלות. אנחנו נמשיך לפעול לייצר חדשנות בתחום החקלאות ולחזק את המשק החקלאי הקטן זאת לצד פעילות לא חקלאית אשר נשענת על ההווי החקלאי של הכפר."

הממונה על חוק ההתיישבות במשרד החקלאות, עומר צור: "אני מודה על שיתוף הפעולה ושמח להיות כאן. גם בזמן שהמרחב הכפרי מצוי בתהליך שינוי, עליו לעמוד באתגרים ולהמשיך להיות מרחב חקלאי במלוא מובן המילה כמתחייב על פי חוק ההתיישבות החקלאית."

ראיון עם ניר מאיר, מזכיר התנועה הקיבוצית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן