יבול שיא
הרפת והחלב
ערבה תיכונה מערכת מים

אזור הערבה התיכונה יחובר למערכת המים הארצית

2 דק' קריאה

שיתוף:

בהשקעה של כ 50- מיליון שקל הושלמה הנחת קו מים (30 ק"מ) שיחבר את יישובי הערבה למערכת המים הארצית

חברת מקורות השלימה בימים האחרונים חיבור ראשון מסוגו של אזור הערבה התיכונה למערכת הולכת המים הארצית.
מדובר בפרויקט שאושר ברשות המים והוקם בתוך פחות משנה עם חיבור קו מים באורך של כ 30- ק"מ שיחבר בין אזור דימונה דרומה לאזור הערבה, בעלות של כ 50- מיליון שקל.


אזור הערבה התבסס בעבר על אספקת מים מקידוחים מקומיים שכללו גם מים מליחים. הביקוש למים באזור גדל בקצב גבוה ומתמיד ביחס להיצע המקורות באזור. מצוקת המים הובילה לאישור תוכנית אב על ידי הרשות, שעיקרה הזרמת מים מהמערכת הארצית דרומה לערבה.

ב 2018- הושלם השלב הראשון של התוכנית ע"י שח"מ מקורות – הנחת קו מים מבריכות צפית ועד נווה זוהר וכיכר סדום. השלמת החלק הראשון אפשרה הזרמה של עד 4 מיליון קוב מים בשנה לחקלאות ולשימוש בתי המלון הצמודים לים המלח.

ביום חמישי הושלם החלק השני של התכנית תוך פחות מעשרה חודשים. הפרויקט החדש כולל הנחת קו הולכת מים בקוטר 20 צול ובאורך כ 30- ק"מ, מדימונה דרומה לערבה – ובכך לראשונה בתולדות המדינה חוברה הערבה התיכונה למערכת המים הארצית. הפעלת קו המים החדש תאפשר הגדלת כמויות המים לאזור עד ל 8- מיליון מ"ק בשנה ובמקביל תשפר איכות המים המסופקים לחקלאות האזור.

יו"ר דירקטוריון מקורות, יצחק אהרונוביץ', ציין כי "בעתיד יוצב במקום מתפיל מים חדש, כזה שיגדיל עוד יותר את היצע המים
שמשקי הבית וחקלאי האזור ייהנו ממנו."

מנהל רשות המים, גיורא שחם: "מאמץ משותף של רשות המים וחברת מקורות הביא מבצע הנדסי מורכב זה לכלל סיום. אספקת מים זו תגביר מאד את הרווחה של מתיישבי חבל ארץ חשוב זה."
מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה, ברך ב'שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה' ואמר: "לפני 60 שנה הגיעו המתיישבים הראשונים לערבה התיכונה כשהם נחושים ליישב את חבל הארץ הדרומי, ובעזרת מדינת ישראל שהאמינה ופיתחה תשתיות וקידוחי מים, הקימו ענף חקלאות וקהילה לתפארת.
"כעת נרשמת נקודת ציון היסטורית נוספת עם השלמת חיבורה של הערבה התיכונה למערכת המים הארצית, שתענה על הצורך הממשי לתוספת מים לאזור, עקב הגידול בשטחי החקלאות ובאוכלוסייה בערבה. המים האיכותיים יביאו
לאפשרויות נוספות לגידולי חקלאות, כמות יבול ואיכות גבוהה ולשיפור איכות לתושבי הערבה לעשרות השנים הבאות." צור הודה לכל הגורמים שעסקו במלאכה החשובה והביאו להשלמת הפרויקט בזמן קצר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן