יבול שיא
הרפת והחלב
הפגנת חקלאים בכל הארץ

אלפי חקלאים יפגינו מחר בשמונה צמתים מרכזיים ברחבי הארץ!

3 דק' קריאה

שיתוף:

הפגנת חקלאים בכל הארץ: אלפי חקלאים צפויים להפגין מחר, יום חמישי, בכל רחבי המדינה כנגד הרפורמה ההרסנית בענף החקלאות במסגרת חוק ההסדרים אותה מקדמים שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר. 

החקלאות הישראלית

החקלאים צפויים להגיע מחר, יום חמישי, ה-29.7.21 לצמתים השונים להתארגנות כבר בשעה 07:00 בבוקר ובשעה 08:00 יתחילו ההפגנות בכל רחבי הארץ.

אתמול פירסם מטה המאבק פקודת מבצעבשם "מגן חקלאות" בו פורטו פעולות המחאה שמתוכננות השבוע מבחינה פוליטית, תקשורתית ועוד.

במישור הפוליטי, אתמול ניהלו ראשי התנועות המתיישבות והחקלאים, יחד עם שי חג'ג', יו"ר השלטון האזורי וכ-30 ראשי מועצות אזוריות מרתון של פגישות עם ח"כים ושרים בכנסת, במטרה לשכנע אותם להוריד את הפורמה מחוק ההסדרים ולדון בה בכובד ראש מול משרדי האוצר והחקלאות.

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח בישיבת הסיעה של מפלגת העבודה: "אנחנו נמצאים במלחמה על הבית, על החקלאות הישראלית ועל הביטחון המזון של אזרחי ישראל. הרפורמה שמוצעת על ידי משרד האוצר ומשרד החקלאות עלולה לחסל את החקלאות הישראלית ותפגע בביטחון המזון, ותייצר בסופו של דבר מצב שבו מדינת ישראל תישאר ללא היכולת לספק לעצמה את התוצרת החקלאית.

אנחנו הגשנו תכנית מסודרת למשרד האוצר ולמשרד החקלאות, תכנית רצינית שמייצרת חלופות, שמייצרת תרחישים שבאמת נותנת מענה למשולש של ביטחון המזון של החקלאות הישראלית ושל הצרכן הישראלי.

אנחנו מתנגדים להעביר רפורמה משמעותית כזו במסגרת חוק ההסדרים! זאת לא הדרך לטפל בחקלאות וזו לא הדרך להעביר רפורמות. אני מודה למפלגת העבודה ולעומדת בראשה, מירב מיכאלי על התמיכה בנו ועל הכוונה להוציא את רפורמת החקלאות מחוק ההסדרים ולקיים אותה באמצעות הידברות."

כאמור, החקלאים יגיעו לצמתים עם טרקטורים, כלים חקלאיים ותוצרת חקלאית – פירות וירקות. צפויים להתקיים שיבושי תנועה במהלך ההפגנות.

במישור המשפטי תוכן פניה ליועץ ה משפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבר חוקיות ביטול מכסות הביצים והמכסים באופן חד צדדי. בשבוע הבא מתוכננת הפגנת לולנים נגד ביטול המכסות והמכסים, אך לזאת תצא פקודת מבצע חדשה. טרם נקבע תאריך ושעה. כמו כן, מתוכננת שיירת טרקטורים ואוטובוסים צהובים לירושלים, ביום ישיבת הממשלה על חוק ההסדרים, וגם לכך לא נקבע תאריך פשוט משום שהממשלה טרם קבעה תאריך לדיון.

הצמתים בהם יתקיימו הפגנות מחר הם

בצפון

צומת הגומא: בשעה 08:00 עולים על כביש 90 לנסיעה איטית מצומת גומא אל צומת אגמון החולה.

צומת מגידו: 08:00-08:30- עומדים בצומת כולל הטרקטורים. משעה 08:30-09:00- תהלוכות חקלאיות ינועו על הכביש על כל ציריו והפגנת חקלאים. 

צומת כברי: 08:00- טרקטורים יוצבו בכל צידי הצומת יחד עם סחורה חקלאית. 

צומת חפר: בשעה 07:30 תחל תהלוכה מצומת העוגן מדרום ומצומת הראה מצפון ובשעה 08:00 תחל ההפגנה בצומת חפר.

מרכז הארץ

צומת ביל״ו: תתקיים תהלוכה שתצא ב-07:00 בבוקר מצומת קסטינה לצומת בילו לכיוון רמלה. וב-08:00 תתקיים הפגנה בצומת ביל״ו.

בדרום:

צומת גילת: בשעה 08:00 תתקיים ההפגנה עם טרקטורים וכלים חקלאיים

צומת עין יהב: בשעה 7:30 יגיעו טרקטורים וכלים חקלאיים ויתמקמו משני צידי כביש 90. ב-08:00 תחל ההפגנה. 

בקעת הירדן

צומת פצאל: החל משעה 08:00 הפגנה בשני צידי הצומת.

את מטה מאבק החקלאים מנהלים ראשי ההנהגה החקלאית – יו״ר נשיאות המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, דובי אמיתי, יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח, יו״ר מרכז השלטון האזורי, שי חג׳ג׳, מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן ומזכ״ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר.

מראשי ההנהגה החקלאית נמסר: ״מדובר ביריית הפתיחה- השטח בוער. מה שבלוני התבערה, החמאס והחיזבאללה לא הצליחו לעשות עד היום, מנסים לעשות לנו בתוך הבית. מהלך חד צדדי ברפורמה בחקלאות בחוק ההסדרים, ללא הסכם – יחזיר את ישראל 70 שנה אחורה, יערער את חוסנה וביטחונה ויתלה את יכולתה להאכיל את אזרחי ישראל במזון טרי ואיכותי בחסדיו של ארדואן. אנחנו בעד רפורמה אבל לא חד צדדית ולא במסגרת חוק ההסדרים אלא תוך כדי הידברות לכדי הסכמות."

הפגנת החקלאים ביום ראשון בערבה (צילום: תום אלדר)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן