יבול שיא
הרפת והחלב
הפגנת החקלאים בצומת הגומא כנגד הרפורמה ההרסנית בענף החקלאות צילום ענת זיסוביץ

הפגנת חקלאים ענקית בירושלים

2 דק' קריאה

שיתוף:

היום צפויים אלפי חקלאים לצאת בשיירה מלטרון לירושלים אלפי רכבים וטרקטורים ולהפגין מול ישיבת הממשלה "פוגעים במפעל ההתיישבות בשביל חקלאי ארדואן. טפלו בפערי התיווך"

מאבק החקלאים עולה לירושלים: היום בשעה 17:00 ייצאו שיירות של רכבים של חקלאים מלטרון לכיוון ירושלים להפגנה שתתקיים מול ישיבת הממשלה (מול בניין משרד החוץ) כנגד הרפורמה ההרסנית של משרד החקלאות והאוצר תחת חוק ההסדרים.

הפגנת חקלאים ענקית בירושלים תכלול טנדרים, משאיות, טרקטורים, משאיות קירור ואוטובוסים צהובים של המועצות האזוריות, הכל במטרה לעורר בשרי הממשלה מודעות לנושא החקלאות.

במרתון פגישות שקיימו ראשי ההנהגה החקלאית בשבוע שעבר הבטיחו ח"כים ושרים רבים כי לא יתנו לתכנית הרפורמה בחקלאות שיזמו שר האוצר, אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר, שמבטלת את המכסים על הירקות, הירקות והביצים, לעבור באמצעות חוק ההסדרים אלא לאחר דיון מעמיק בכנסת. עתה הזמן לראות כמה מהם אכן יעמדו במילתם.

ראשי ההנהגה החקלאית

בראש ההנהגה החקלאית עומדים שי חג׳ג', יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, דובי אמיתי, יו״ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים ואבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, המנהלים מו״מ אינטנסיבי עם האוצר והחקלאות, אך נכון לרגע זה, ללא כל הסכמות.

מראשי ההנהגה החקלאית נמסר: "אנו עולים מחר לירושלים למען החקלאות הישראלית ועבור עתיד מדינת ישראל. האם שווה להרוס את מפעל ההתיישבות ולפגוע אנושות בחקלאי עוטף עזה ורמת הגולן ומגדלי הביצים בגבול הלבנון וכל זה בשביל לחזק את חקלאי ארדואן וחלילה לא לגעת בטייקוני רשתות השיווק, האחראיים האמיתיים על יוקר המחייה?

"אנחנו בעד תחרות, ואנחנו לא חוששים מתחרות- תוצרת הארץ היא מהטעימות והאיכותיות בעולם. יחד עם זאת, אנחנו דורשים תנאי פתיחה שווים והסכם משותף הוגן ולא הנחתה בחוק ההסדרים. אנחנו בשבר ערכי, כשראשי המדינה יתעוררו זה יהיה כבר מאוחר. יישארו פה יבואנים ופקידים- חקלאות והתיישבות לא תהיה פה."

בהפגנה שהתקיימה בעין יהב אמר ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, מאיר צור כי: "המאבק הוא מאבק קצר משום שביום ראשון יש החלטת ממשלה. ואם זה עובר ביום ראשון בהחלטת ממשלה – אי אפשר לתקן יותר! בכנסת אני לא רואה אף חבר כנסת שמפיל את הממשלה."

שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי

שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי, ממובילי המחאה, אמר בהפגנה בצומת גילת: "אנחנו צריכים אתכם ערוכים לפחות לשבוע הקרוב עדיף לנו להפסיד שבוע בחיים מאשר להפסיד את החקלאות ואת העתיד בשבוע."

ביום חמישי האחרון האשים משרד החקלאות את מגדלי המטילות (ביצים) בתכנית ליצירת מחסור מכוון בביצים במהלך חגי תשרי. אי לכך הודיע משרד החקלאות כי אישר מכסת יבוא חדשה ויפתח מכסות יבוא נוספות ככל שיידרש. מי שמכיר את הענף יודע כי מידי שנה קיים מחסור בביצים בישראל בתקופת חגי תשרי ומידי שנה מאשר משרד החקלאות יבוא של ביצים מחו"ל בתקופה הנ"ל. למעשה, המכסה עליה הודיע משרד החקלאות כבר נפתחה לפני מספר שבועות.

ההתכנסות בשעה 16:00 בלטרון. היציאה לירושלים תחל בשעה 17:00 וההפגנה צפויה להתחיל בשעה 19:00

הפגנת חקלאים ענקית בירושלים | צילום ענת זיסוביץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן