יבול שיא
הרפת והחלב
ממשיכים להדריך בזמן הקרונוה

הקורונה לא תעצור אותנו

2 דק' קריאה

שיתוף:

בתנועת "בני המושבים" לא מפסיקים להדריך חטיבת בני המושבים בנוער העובד והלומד החליטה להפוך את הלימונים ללימונדה – בעקבות האיסור להיפגש יצרו בחטיבה אופן פעילות חדשני דרך האינטרנט- מבצע צו השע"ה – הדרכה שומרת על הקהילה.

הקורונה לא תעצור אותנו: ההנחיות המחמירות סביב התפשטות נגיף הקורונה תפסו את כולנו בהפתעה ודורשות שינוי מקיף באורח החיים. בתחילת השבוע הוציא משרד החינוך הנחייה שאוסרת על תנועות הנוער כל סוג של מפגש פיזי. צמ"ר חטיבת בני המושבים התכנס לאור ההנחיות וקיבל החלטה- את התנועה לא מפסיקים. במהלך סוף שבוע אחד נהגה אופן הדרכה חדשני שעומד בכל ההנחיות של משרד החינוך – הדרכה מקוונת דרך האינטרנט.

"קודם כל חשוב להבהיר – הדבר הכי חשוב הוא לשמור על הבריאות של החניכים ושלנו, ולכן אנחנו ממלאים אחרי כל הנחיות משרדי החינוך והבריאות בצורה המחמירה ביותר." מספרת הדס כרם, ממרכז ההדרכה של חטיבת בני המושבים. "תנועת נוער מבוססת על מפגש פיזי, על קבוצה שיושבת במעגל, על טיולים, על משחק. לצד זה גם בעיתות חירום קודמות – מבצעים צבאיים למשל – שיגרת התנועה השתנתה אבל אף פעם לא הופסקה לגמרי. כך גם עכשיו. בתחילת השבוע כבר נפגשנו והכשרנו את כלל הרכזים והמדריכים לפעולה מקוונת – מבצע צו השע"ה – דרך מערכת ZOOM, והם כבר התחילו להיפגש עם החניכים. וככה בעצם המפגש ממשיך."

הקורונה לא תעצור אותנו

אז איך בעצם עושים את זה? מרכז ההדרכה של בני המושבים יצר מערך הדרכה מקוון עם שפע של פעילויות, תכנים והפעלות. גם למדריכים וגם למשפחות עצמן. כל התכנים נמצאים בפורטל מקוון באינטרנט שפתוח לכל ומתעדכן מדי יום בעוד חומרים. עמוד הפייסבוק של החטיבה הפך לעמוד עדכונים שוטף על כל ההנחיות ועל האמצעים החדשים שפותחו. בנוסף, תנועת הנוער העובד והלומד החלה להפעיל אולפן בשידור חי דרך האינטרנט שבכל יום בשעה 14:00 מארח את חניכי בני המושבים וחניכים נוספים מרחבי התנועה לשיחה, חידונים והפוגה קצת הומוריסטית. מדי יום מתכנס מטה הפעולה של התנועה, מסכם את מה שהיה ומתכנן את הצעדים הבאים.

"בהתחלה זה באמת מפתיע לראות את המדריכים בכיתה י' – שגם להם אין לימודים – פותחים את המחשב, מגיעים לחניכים דרך הwhatsapp ומתעקשים להמשיך להיפגש איתם בצורה מקוונת". מוסיפה הדס. "אבל כשחושבים על זה, זה דוקא הגיוני מאוד – המדריכים שלנו הם החבר'ה הכי טובים שיש שבוחרים להשקיע את הזמן האישי שלהם בחניכים, בקהילה שהם חלק ממנה, בליצור מקום טוב יותר. כשהתנאים משתנים הם פשוט בחרו לעשות את זה אחרת. ומגיע להם על זה כל הכבוד".

משבר מגפת הקורונה בכלכלה הקיבוצית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן