יבול שיא
הרפת והחלב
משה גרין יור צומת

"הקמנו את 'צומת' – מפלגת החקלאים ופתאום כולם נזכרו בחקלאות"

3 דק' קריאה

שיתוף:

הקמנו את צומת מפלגת החקלאים: אומר משה גרין, יו"ר מפלגת "צומת" ומסביר למה אין סיבה להצביע בעד המפלגות הגדולות ומדוע החקלאים צריכים לשים ז"ץ (זמן צדק) בקלפיות * "צומת" ממשיכה להתחזק ולערוך כנסים בכל רחבי הארץ, בהם משתתפים בין 40 ל-400 אנשים

"עד הקמת מפלגת החקלאים – מפלגת 'צומת' – אף אחד לא דיבר על החקלאות או על החקלאים," אומר משה גרין, יו"ר מפלגת "צומת" – הקמנו את צומת מפלגת החקלאים, המפלגה היחידה בארץ שכל מטרותיה הן למען אנשי המושבים, הקיבוצים והחקלאים, שתפעל לביטול הגזירות שהוטלו עליהם בשנים האחרונות. את העליה הדרמטית בשיח הציבורי על החקלאות מסביר גרין בכך, ש "ראו שהתחזקנו, ראו שאלפי חקלאים בוחרים במפלגה אותנטית שמייצגת את האינטרסים שלהם ופתאום כולם נזכרו בחקלאות – החל בכחול-לבן, דרך מפלגת העבודה-גשר וכלה בסרטון האחרון של ביבי, שמודיע כי החליט לשהות את תיקון 116 לחוק הבניה ומספר כמה שאכפת לו מהחקלאים ומהחקלאות בישראל."

מה מייחד את "צומת" משאר המפלגות?

"'צומת' קמה מתוך זעקה אמיתית ומתוך ייאוש בשטח! לכן החלטתי עם חברי יחד לקחת מנהיגות ולהוביל סדר יום ציבורי חדש, שמזמן היה צריך להיות בכנסת –שמייצג את האינטרסים הישירים של החקלאים. לראיה, אנחנו רואים שבכל המפלגות בלי יוצא מן הכלל, הן הליכוד, הן כחול-לבן והן העבודה עוסקים בדבר אחד – נושא החקלאות, אבל אף אחד מהם לא יכול לייצג אותנו נאמנה. רק אנחנו החקלאים נוכל לייצג את עצמנו, אנחנו, שבכל בוקר קמים עם הכאב והזעקה וחוסר האונים ויוצאים מעבדות לחירות – אנחנו מובילים ומנהיגים סדר יום חדש."

למה חקלאים צריכים להצביע רק "צומת"?

"קח למשל את 'כחול-לבן' עם כל הכבוד ויש שם באמת אנשים טובים – הם לא יכולים לייצג את האינטרסים שלנו מסיבות מאוד פשוטות – יאיר לפיד כיהן כשר האוצר אצל ביבי ולא עשה דבר או חצי דבר לטובת החקלאות, נהפוך הוא, הוא עשה רק נזקים. "בוגי יעלון, שהוא באמת בן אדם איכותי שראוי לשבחים, לא עמד לפני שלוש שנים לצד החקלאים, ב-2015, כשצעדנו והפגנו מול קריית הממשלה בת"א. גם כשהגיעו 300 טרקטורים לירושלים במסגרת 'מחאת החקלאים' – יעלון לא יצא ממשרדו להתראיין ולא הוביל מנהיגות חקלאית ולצערי, גם לא כאב את כאב החקלאים.
"לנו ב'צומת' יש את המנהיגים שלנו! יש לנו ביטחוניסט, אבל אנו לא עוסקים כרגע בביטחון אלא בענייני כלכלה, כרגע אנחנו מתמקדים בעיגון הזכויות שלנו בקרקע ועל כן קמנו והתאגדנו ולכן נבחר לכנסת ה-22.

"הסחף שמגיע מכל החקלאים בארץ הוא אדיר ומידי יום אנחנו עורכים בין שניים לשישה כנסים ברחבי הארץ וממלאים בין 40 ל-400 אנשים בכל כנס! קיבלנו על עצמנו את ההחלטה להתאחד – מ'צומת' יצא גיבוש שלא היה כמותו ב-70 השנה האחרונות, מימין ומשמאל, מהמושבים בדרום ומהקיבוצים בצפון, כולם מצטרפים אלינו. אנשים כמו מנכ"ל 'עוף טוב', הח"כ לשעבר איתן ברושי, שאמר: 'אני מצטרף אליכם', ששומר על קשר אתנו ואני בטוח שלבו עמנו והוא מזדהה במאת האחוזים עם רצוננו ועם רצון חברינו וחברותינו בקיבוצים. "אנחנו נוביל בכנסת את נושא שוק הדירות והפרנסה במושבים, במיוחד לאותם אנשים מבוגרים שבעבר עסקו ברפת או בלול קטן ונכשיר את הבתים סביב המשקים, כך שכל אדם שהגיע לגמלאות ואין לו פנסיה כחקלאי, יוכל ליהנות מפרי המשק ואין לנו הבחנה אם בעבר הוא גידל שם תרנגולות והיום הוא משכיר את המבנה לאנשים שבאו מהעיר.

"כידוע, בתקופה האחרונה הגיעו אנשי המנהל והאוצר למושבים ונותנים התראות תוך 30 יום, בדרישה לפנות דיירים ולהרוס מבנים ולא יקנסו בסכומים של 300-500 אלף ש"ח. אנחנו ב'צומת' נשנה את תיקון 116, כך שגם אנשים שרוצים לגור במושב ישלמו שכר דירה נורמאלי שיקבע מראש עם המנהל וילדיהם יוכלו ליהנות מהתשתיות החינוכיות המעולות במושב כבית נוער, בתי ספר ועוד.

"הישראלי משלם 400 שקל עבור סל ירקות, אנחנו דוגלים במכירה ישירה – לצמצם את העלויות ב-50%-70%! החקלאים מוכרים פירות וירקות ב-13 מיליארד שקל וברשתות מתרגמים זאת ל-50 מיליארד שקל. פער הרווחים הזה חייב להצטמצם ואנחנו נשים לזה סוף. המלאכה שלנו היא מרובה והאהדה למטרותינו ענקית! לפיכך, אני מבקש ב-17 לחודש מכולם להצביע ז"צ (זמן צדק) בקלפי, להצביע למען מפלגת 'צומת' והחקלאים."

כפר סירקין: כנס תמיכה במפלגת "צומת"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן