יבול שיא
הרפת והחלב
רכב ביטחון של רבשץ

וועד הרבש"צים בישראל: במידה ובית הדין הארצי לא ייתן מענה נפתח בשביתה מלאה

3 דק' קריאה

שיתוף:

"במידה ובית הדין הארצי לא  ייתן מענה נפתח בשביתה מלאה" כך אמר חן לוי, חבר בוועד הרבש"צים, בישראל * לדבריו, שביתה כללית של הרבש"צים פירושה החזרת הנשקים האישיים ורכבי הביטחון * משרד הביטחון ממשיך לטעון כי האחריות על הרבש"צים היא בידי הישובים והמועצות האזוריות

וועד הרבש"צים בישראל: מאבק הרבש"צים בישראל לקבלת הכרה כעובדי משרד הביטחון (משה"ב) ממשיך לצבור תאוצה. ביום שלישי שבוע שעבר, היו הרבש"צים אמורים לפתוח בשביתה כללית, כולל החזרת נשקיהם האישיים, אולם זו נדחתה בהסכמה, לאחר ששופטת בית הדין הארצי לעבודה קבעה דיון חירום בנושא הרבש"צים ליום שלישי השבוע.

כפי שדיווח ב-"קו למושב", באמצע דצמבר 2019 הורתה שופטת בית הדין המחוזי לעבודה על משרד הביטחון להצטרף למשא ומתן בין ההסתדרות הלאומית והרבש"צים לבין המועצות האזוריות. באותו דיון לא חסכה שופטת בהד"ן האזורי לעבודה, אריאלה גילצר, במילים בדבר אחריות משרד הביטחון לדאגה לרבש"צים.

השופטת ציינה, כי יש לקיים תוך 48 שעות דיון ראשון במשא ומתן ולדווח עליו לבהד"ן האזורי לעבודה. לטענת הרבש"צים משרד הביטחון לא הגיע לדיונים בלב חפץ ולכן תכננו הרבש"צים לפתוח בשביתה מלאה כבר ביום שלישי שעבר, אולם בשל החלטת השופטת המחוזית להעביר את הדיון בנושא לדיון בבית הדין הארצי לעבודה, דחה וועד הרבש"צים את השביתה.

חן לוי, חבר בוועד הרבש"צים, מסר כי: "מאז החרפנו את המאבק, אנחנו נמצאים כבר 17 ימים בעיצומים, אנחנו עדיין בנתק מול הצבא ומחר (יום שלישי השבוע) נראה מה יחליט בהד"ן ארצי לעבודה. גם השופטת בבהד"ן המחוזי לא הבינה איך המדינה מבזה את המדינה בצורה כזאת, זה היה באמת מחזה סוריאליסטי. בסופו של דבר מישהו צריך להיות המבוגר האחראי, הקשר שלנו עם התושבים ישיר ומיידי ואם בהד"ן הארצי לא ייתן לנו מחר תשובות נצא לשביתה מלאה, כוללה החזרת הנשקים וכלי הרכב, כך שגם אם נצטרך לתת מענה, לא יהיו לנו את הכלים לעשות זאת."

לדברי לוי: "מקומנו הטבעי להיות מועסקים במשה"ב, ואמנם עד תחילת עד שנות ה-2000 היינו מועסקים ע"י משה"ב. בעצם, יש כ-60 רבש"צים רבש"צים וותיקים שהם עדיין מועסקים על ידי משה"ב.

"זה תפקיד שנוצר עוד לפני קום המדינה – תמיד היה מישהו שאחראי על הביטחון ביישוב, שדאג לביטחון הישובים בפריפריה. מי שאמור להתמודד מול שריפה, מחבלים או חדירה ליישוב חייב להיות תחת אחריות משה"ב.

וועד הרבש"צים בישראל

"גם בשוטף, משה"ב דואג שנשמור על תקינות ומוכנות המתקנים ביישוב שבאחריותו – מערכת הכריזה, חדר ביטחון, המקלטים, הגדר ההיקפית – כל אלה הם באחריות הרבש"ץ לא רק בחירום אלא גם בשגרה. לאחרונה אנחנו רואים שמשרד הביטחון מקצץ בסל הביטחון של הישובים בפריפריה. מהרגע שנחזיר את הנשקים והרכבים זה יהיה מדובר בממש סיכון חיי אדם אבל נראה שלאיש לא אכפת. מצד אחד, אם רבש"צ מאבד נשק הוא עומד למשפט בבית דין צבאי ומאידך אם הוא נפצי אז משרד הביטחון לא מכיר בו. צריך לשים לזה קץ. מדובר באוסף של פקידים שאין להם קשר מציאותי עם השטח."

יש לציין כי רבש"צים רבים נפגעו במהלך מילוי תפקידם: זאביק עציון ז"ל מנירים, נהרג במבצע צוק איתן; יצחק קברטץ ז"ל, הרב"ש של מנרה נרצח ע"י יהודי ועמית שטיינהארט, הרבש"ץ של הר אדר, שחיסל את המחבל בפיגוע ביישוב נפצע קשה ועוד רבים אחרים. למעשה, רבים מהרבש"צים נפגעו בצורה כזאת או אחרת בעת מילוי תפקידו, אם מירי, פיצוץ, עימות פיזי, שריפה ועוד.

לטענת וועד הרבש"צים: "הרבש"צ נמצא באירועים מסכני חיים, אולם לאחר שההמולה שוככת והדי התקשורת דועכים – הרבש"צ לא מקבל את הכיסוי שהוא אמור לקבל, כי לא הישוב, לא המועצה ולא משרד הביטחון לוקחים עליו אחריות."

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "משרד הביטחון מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לכן גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם חדש, הכולל הגדלה של תקציב הסיוע במימון מרכיבי ביטחון למועצות וליישובים המעסיקים רבש"צים. רובן המוחלט של המועצות האזוריות, לרבות ביישובי עוטף עזה, כבר חתמו על ההסכם החדש וקיבלו את התקציב. מספר מועצות בודדות טרם חתמו ואנו פועלים מולן בניסיון להגיע לסיכומים".

בהד"ן לעבודה חייב את משרד הביטחון לקיים דיון עם הרבש"צים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בעונה זו של השנה מגדלים רבים נתקלים במחלת הפרצית בעדרים. על מנת לעשות קצת סדר בנושא, אכתוב הסבר פשוט שישפוך קצת אור על המחלה יוסי לאפר – יועץ מקצועי בין-לאומי. josephlepar@gmail.com הפרצית היא מחלת
3 דק' קריאה
עברה שנה וחצי מאז האדומות הגיעו מטקסס *תמונה ראשית: פרה שנרצעה פסולה מלכתחילה – תמונות מאתר כיפה לא להאמין, אבל בהודעת החמאס על הסיבות לפתיחת המלחמה עלה הטיעון, שבמיקום סודי ביהודה ושומרון, נמצאת קבוצה
7 דק' קריאה
חדשות מן העבר, חלק א גזע בקר לייצור חלב בחוברת של יוסף קריגר, אחד ממייסדי רמתיים, בשם "מזכרונותיו של ציוני", מופיעים פרטים מעניינים על יבוא בקר מהולנד, בראשית שנות ה-20 של המאה שעברה. יוסף
5 דק' קריאה
מדוע מחירי הבשר בעלייה ומחיר פרה ועגלה עלה מאוד? איך משפיעה המלחמה על הקורה בענף הבשר ועוד נושאים, שצוות בני בקר במפעלי העמק, מתמודד איתם בכל יום ביקור במכרז הבקר השבועי… מה תפקיד הארגון
5 דק' קריאה
עם קמינסקי בהובלת חלב בגולן מחלבת הגולן התחילה לעבוד מחדש בחודש מאי 23 תחת חברת זן לכול.  תחילה קיבלה חלב מתנובה ובתחילת השנה, יצאה לדרך עצמאית וקיימה מכרז לקליטת חלב ישירה והובלה למחלבה. במכרז
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן