יבול שיא
הרפת והחלב
הפגנת החקלאים

החקלאים יפגינו ביום רביעי השבוע

2 דק' קריאה

שיתוף:

החקלאים ובני משפחותיהם מכל רחבי הארץ יגיעו ביום רביעי (20.11.19) בשעה 14:00 להפגנה אל מול הקריה בתל-אביב, במחאה על החרם הפלשתיני

החקלאים יפגינו ביום רביעי השבוע: המאבק של החקלאים הישראלים נגד החרם הפלסטיני נמשך – כבר מעל לחודשיים שהרשות הפלסטינית סוגרת את המעברים לסחורות בקר ישראליות. בישראל מאפשרים לפלסטינים להמשיך להעביר את הסחורות כרגיל.

החקלאים יפגינו ביום רביעי השבוע – פרטים

החקלאים ובני משפחותיהם יגיעו ביום רביעי (20.11.19) בשעה 14:00 להפגנה אל מול הקריה בתל אביב ויקראו לרה"מ להתערב במשבר החמור שנוצר בחודשיים האחרונים בעקבות חרם של הרשות הפלסטינים על סחורה ישראלית. החקלאים קוראים לראש הממשלה להפעיל את כל האמצעים העומדים לראשותו על מנת לעצור את החרם. "זה אבסורד מקומם", אומרים החקלאים. "איך ייתכן שמדינת ישראל נותנת יד לחרם על החקלאים שלה. מי שמע דבר כזה. הם סוגרים את המעברים לסחורה ישראלית ואנחנו משאירים אותם פתוחים לסחורה פלסטינית?"
ב-25 השנים האחרונות, על רקע הסכמי פריס, היו פתוחים מעברי הגבול לסחורות משני הצדדים. בחודשים האחרונים, בצעד חד צדדי, סגרה הרשות הפלסטינית את המעברים ולא מאפשרת מעבר סחורות ישראליות.

מדינת ישראל לעומת זאת, מאפשרת לרשות הפלסטינית להמשיך להעביר סחורות חקלאיות כרגיל לישראל ולא נוקטת באמצעים הרבים שיש ברשותה על מנת לעצור את החרם.
החרם שנמשך כבר למעל  מחודשיים פגע אנושות בחקלאים בענף כולו. אורך הנשימה שלהם נגמר ואם לא ינקטו צעדים משמעותיים במיידי מאות משפחות ועוד כאלפי עובדים נוספים יקרסו כלכלית וימשכו את כל ענף הבקר והחלב איתם.
בהמשך השבוע יועברו פרטים מלאים לקראת ההפגנה ברביעי

בחודשים האחרונים נסגרו כבר מספר משקים של חקלאים שלא יכלו לעמוד במעמסה הכלכלית. היקף המתפרנסים מהענף היינו בהערכה מעל 2200 משפחות. מרבית המשפחות גרות בפריפריה, החל ממושב פארן בערבה דרך כפר יהושוע בעמק יזרעאל, מחולה בבקעת הירדן, בני יהודה בגולן, ופטיש בנגב ומדובר בפגיעה של מאות אלפי שקלים לחקלאות הישראלית.

לפרטים נוספים: שירה צחור- 0507474300 הדר אלוני- 0523795450

עשרות חקלאים הגיעו היום לביתו של שר הבטחון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן