יבול שיא
הרפת והחלב
פתיחת שנה במטה יהודה

חוזרים ללימודים במועצות האזוריות

4 דק' קריאה

שיתוף:

עדיין לא ברור בדיוק איך – אבל עשינו את זה – שנת הלימודים תשפ"א נפתחה כמעט ללא תקלות, למרות התסבוכת של שילוב לימודים באופן פיזי בבית הספר ולימודים "מרחוק" בזום.  ביום פתיחת הלימודים בחרה אילנה נולמן, מנהלת מנהל החינוך ההתיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, לשוחח עם תלמידים עולים, השוהים בבידוד לאחר שנחתו בישראל בימים האחרונים. במועצות רבות עלה מספר התלמידים החדשים בכיתות -חוזרים ללימודים במועצות האזוריות

 

חוף אשקלון: 308 תלמידים חדשים

5,478 תלמידי בתי ספר וגני ילדים פתחו ביום שלישי את שנת הלימודים במוסדות החינוך במועצה האזורית חוף אשקלון. במועצה מביטים במספרים בהנאה, זאת בשל העובדה כי השנה נרשמה עלייה גבוהה במספר התלמידים הלומדים במוסדות החינוך במועצה ביחס לשנת תש"פ, אז למדו במוסדות החינוך במועצה 5,170 תלמידים. על פי הנתונים לומדים בגני הילדים בחוף אשקלון 1234 ב-50 גני ילדים המפוזרים ברחבי היישובים השונים, וביניהם גם שני גנים לחינוך מיוחד. בקרב בתי הספר נרשם מספר של 2,171 תלמידי בית ספר יסודי שהחלו את שנת הלימודים בשישה בתי ספר שונים ו-2,073 תלמידים שהחלו את לימודיהם בחמישה בתי ספר על תיכוניים.

"המספרים הללו הם ראייה לאיכויות של מערכת החינוך בחוף אשקלון ולצמיחתה המתמשכת של הקהילה שלנו," אמר ראש המועצה, איתמר רביבו. "על אף שחלק ממוסדות הלימוד שלנו נמצאים בשטחי העוטף ועל אף שהתלמידים מתמודדים לעיתים עם שגרת חירום, אפשר להסתובב בין בתי הספר ולראות מרחבים צבעוניים, כיתות תוססות וחצרות מלאות בילדים, בזכות ההשקעה הבלתי פוסקת במערכת החינוך במועצה."

 

באר גנים חוף אשקלון
באר גנים חוף אשקלון

 

שיחה עם תלמידים בבידוד

כ-90,000 תלמידים  (ז'-י"ב) פתחו את שנת הלימודים תשפ"א במינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער ב-389 מוסדות חינוך (170 בתי ספר אזוריים ו-219 מסגרות חינוך פנימייתיות, ובכללם 46 כפרי נוער) הפרושים בארץ מאילת ועד רמת הגולן. מתוכם, כ-20,000 תלמידים לומדים במסגרות החינוך הפנימייתי וכ-2,300 תלמידים מחו"ל שהגיעו ללמוד בארץ. בין התלמידים,  12,454 תלמידי כתות ז' שהצטרפו אלינו ו- 14,842 תלמידי י"ב שיחתמו השנה את 12 שנות לימודיהם במערכת החינוך. יחד אתם פתחו את השנה כ-11,104 עובדי הוראה, כ-2,000 מחנכי פנימיה (מדריכים, מדריכות ואמהות בית), 500 עובדים סוציאליים, וכן 290 מנהלים ובהם 35 מנהלים חדשים, כולם עובדי חינוך וטיפול פועלים מסורים וחדורי שליחות. במינהל נפתחו 4 בתי ספר חדשים, כמחציתם בתי ספר לחינוך מיוחד.

מנהלת המינהל, אילנה נולמן, פתחה את שנת הלימודים בסיור חגיגי בכפר הנוער מוסינזון בהוד השרון, בניהולם של ישראל חילו, מנהל הכפר, רמי אגוזי, מנהל בית הספר וחיה בלחסן, מנהלת הפנימיה. במהלך הסיור, אליו נלוו חברי הנהלה ופיקוח, ביקרה נולמן במבני הלימודים והמגורים המשופצים וכן, שוחחה עם צוותי חינוך ותלמידים, חלקם תלמידים מחו"ל שנמצאים בבידוד בתוך הכפר, לאחר שנחתו בארץ בימים האחרונים, והשיח איתם נערך דרך החלונות.

"נגענו היום בפואמה חינוכית מרגשת ומקצועית, שניבטה לעיני כל," אמרה נולמן בתום הסיור "שוחחנו עם תלמידים וחברי סגל וראינו את הברק בעיניים, את התשוקה ואת הקשר העמוק למקום כבית. התרשמנו מעבודה מקצועית ומסונכרנת של הצוותים שמובילה את תלמידי הכפר להישגים משמעותיים. תודתי והערכתי לכל עובדי המטה, המפקחים, המנהלים סגלי ההוראה, החינוך והטיפול שנערכו במהירות לגיבוש וליישום מתווי הלמידה ואורחות החיים במוסדות החינוך, תוך התאמתם לצרכי אוכלוסיות התלמידים הבאים בשעריהם. אני מאחלת להם ולתלמידים שנת לימודים מוצלחת, משמעותית ובריאה."

 

שנה"ל נפתחה בחגיגיות בעמק יזרעאל

כ-12,572 פעוטות, ילדים ובני נוער שבו היום (שלישי) לספסל הלימודים ב-100 מוסדות החינוך ברחבי עמק יזרעאל, עם פתיחתה של שנת הלימודים תשפ"א. 2,152 ילדי הגיל הרך והגנים פתחו את השנה בהתרגשות ב-82 הגנים ברחבי המועצה. לצידם, 4,859 תלמידים בבתי הספר היסודיים, ביניהם 730 תלמידים נרגשים, שעלו היום לכיתה א' ו-5,564 תלמידי החינוך העל יסודי.

במהלך חופשת הקיץ שקדה המועצה בהכנת מערכת החינוך לשנת הלימודים, בהשקעה של כ-5.5 מיליון ש"ח. ראש המועצה אייל בצר, פתח את שנת הלימודים בסיור בין בתי הספר ברחבי המועצה, עם קבלת ילדי כיתות א'. "אנו מתחייבים להמשיך להיות קשובים לכל תלמיד ותלמידה בדגש על חינוך אישי, על מנת לאפשר לכל התלמידים לממש את הפוטנציאל הגלום בהם. החינוך העמק יזרעאלי יביא את תלמידי העמק, גם השנה, להצטיינות לימודית, ויהיה זה חינוך ערכי ברוח העמק. שנה טובה ומוצלחת!"

מנהל אגף החינוך יפתח גיא, בירך: "אני מאחל לתלמידים בכל מערכות החינוך, להורים, לצוותי החינוך, להנהלות ולעובדי בתי הספר והגנים, שנה של עשייה מעשירה ומרתקת. יעדי אגף החינוך הינם להמשיך ולקדם את החינוך העמק יזרעאלי כך שיביא לידי ביטוי את החיבור לארץ ולאדמה, כבסיס ההתפתחות והצמיחה של  כל ילד וילדה. ממנו ובאמצעותו תתפתח היכולת של כל אחד ואחת מהם, לחלום את חלומם האישי ולרכוש את הידע והביטחון, באמצעותם יוכלו להגשים חלומות ולפרוץ גבולות חדשים. בהצלחה לכולנו!"

 

פתיחת תשפ"א במטה יהודה

לאחר חופשת קיץ בצל הקורונה ולאחר היערכות אינטנסיבית של מנהל החינוך ומנהלי בתי הספר להתאים תכניות פדגוגיות למתווה הלמידה שנבנה בשכבות השונות – החלה שנה"ל תשפ"א במועצה אזורית מטה יהודה בצורה מוצלחת ומרגשת. השנה ילמדו במטה יהודה כ-13,000 תלמידים בכיתות א'-י"ב. כ-1000 תלמידים עלו השנה לכיתה א' וכ-750 תלמידים עלו לכיתה ז'. במטה יהודה ילמדו השנה 900 מורים ב-27 בתי ספר ועוד 160 גננות ב-128 גנים. המועצה השקיעה128 מיליון ש"ח בבדק בית, ריהוט, בציוד חיטוי ובמחשוב. ראש המועצה ניב ויזל סייר באחד בספטמבר בבתי הספר היסודי מעיינות בבר גיורא, בתיכון הרטוב בצרעה ובבית הספר היסודי השחר בטל שחר ואיחל לתלמידים ולצוותים החינוכיים שנה טובה, מוצלחת ומלאה ביעדים למרות האתגרים של התקופה לצד הקורונה.

לקראת פתיחת השנה בוצעו ההתאמות הנדרשות למסגרות החינוכיות. מנהלי התיכון ומנהלי היסודי קיימו השתלמויות לצוותים, בכדי לחזק את יכולתם לתת מענה ללמידה מרחוק ולאפשר מגוון רחב של מענים לפלטפורמות למידה ומענים רגשיים, במציאות המורכבת. בעקבות הקורונה, שאילצה שינויים בהסדרי ההסעות, יזמה המועצה סבסוד של רב קו "חופשי-חודשי" לתלמידים שלומדים בכיתות ט'-יב' מחוץ לגבולות המועצה ושאינם במיפוי משרד החינוך. במסגרת זו יתווספו שאטלים לאזורים נוספים. הפרטים מופיעים בהרחבה באתר המועצה, בדף הפייסבוק של המועצה וברשתות החברתיות של המועצה.

 

3,520 תלמידים במוא"ז מגידו

שנת הלימודים תשפ"א נפתחה בהצלחה  כ-3,520 פעוטות, ילדים ונוער חזרו לספסל הלימודים, ביניהם 274  תלמידי כיתות א' נרגשים שזכו לקבלת פנים חמה ,מרגשת וכל כך שונה משנים קודמות בשלושת בתי הספר היסודיים – "פלגים", "קשת התקווה" ו"עומרים". 205  תלמידי כיתות ז' עלו לתיכון "מגידו".

ראש המועצה, איציק חולבסקי, מנכ"ל המועצה, אברהם אזולאי ומנהלת מחלקת החינוך, קרין שטרן, סיירו הבוקר בכל מוסדות החינוך של המועצה , שהשנה שלא בדומה לשנים עברו נפתחה ללא טקסים בשיתוף ההורים, אולם בחגיגיות ויצירתיות מופלאה בהתאם להנחיות ובמתווה מיוחד ואחר שהוכן  במיוחד על ידי מנהלי וצוותי בתי הספר לכבוד תלמידי המועצה.

איציק חולבסקי, ראש המועצה, איחל לתלמידים שנה נפלאה, מעשירה ומרתקת לכל תלמידי המועצה. צוותי החינוך בכל המסגרות, יחד עם מחלקת החינוך של המועצה, עשו עבודת הכנה מעולה מול אתגרים ואילוצים חסרי תקדים. גאה מאד במערכת החינוך במועצה ובטוח שהיא תתמודד בצורה מצוינת עם האתגרים. תודה להורים שמעורבותם ותמיכתם חשובה מאד לנו ולילדים. שנת לימודים נהדרת!"

חוזרים ללימודים במועצות האזוריות צעד נוסף לקידום ילדים עם צרכים מיוחדים במועצה האזורית חוף אשקלון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן