יבול שיא
הרפת והחלב
איה כורם צילום אוהד רומנו

חורף מוסיקלי: שירים חדשים לכירבול תחת השמיכה

4 דק' קריאה

שיתוף:

באיחור אופנתי, החורף הואיל בטובו להגיע והעלה חיוך קל על פני החקלאים. למרבה השמחה, יצאו לאחרונה גם כמה שירים חדשים ומתאימים במיוחד לכירבול תחת השמיכה בימים ערפיליים אלו. מתחילים לקוות לפתיחתו של עולם התרבות – חורף מוסיקלי

 

איה כורם – חורף

ביום הכי סגרירי וסוער עד כה השנה, הוציאה כורם את "חורף" – שיר אהבה שובר לב שכתבה  במקור עבור אמן אחר. במהלך הכתיבה התאהבה בשיר והחליטה להוציאו בעצמה. מצויד בלחן, עיבוד ונגינה רגישים של בן זוגה, אדם בן אמיתי, השיר מתאים לתקופה הנוכחית כמו כפפה ליד. אחרי "רק אהבה", "לא עושים את זה ככה" ו-"כוח", שקיבלו חיבוק מתחנות הרדיו ומהקהל, מגיע הסינגל הרביעי מהאלבום השישי שייצא בשבועות הקרובים – וחושף צד נוסף של היוצרת המוכשרת הזו שמרגשת אותנו כבר לא מעט שנים.

 

חוה אלברשטיין ואבי קושניר – הייתה לה ארובה לבנה

כוח היצירה והעשייה לא חדל גם בימי הקורונה המאתגרים. לאחרונה נכנסו יחד לאולפן בזהירות וחדווה – חוה אלברשטיין והשחקן-זמר אבי קושניר להקלטת דואט לשיר שהלחינה חוה למילותיו של חנוך לוין. השיר יכלל באלבום החדש בהפקתו המוזיקלית של ערן ויץ לצד שירים חדשים נוספים, שחלקם כבר יצאו כסינגלים: "זה לא חדש" (עם אלון עדר) ו"בין הקירות" (עם אבישי כהן). אלברשטיין מספרת שהשיר ישב אצלה שנים, עוד מימי "שחמט", אבל לא הצליחה להלחין אותו: "זה קרה רק לאחרונה, תוך כדי עבודה על השירים החדשים עם ערן ויץ, פתאום זה פשוט הסתדר תוך כמה דקות, המילים והלחן. בנוסף לקושניר, מי שמלווה כאן בפסנתר הוא שלומי שבן והתוצאה מרהיבה."

 

חוה אלברשטיין ואבי קושניר צילום מני אליאס

 

 

אריבאבא – ביאליקמן

ב-9 בינואר, לכבוד יום הולדתו של חיים נחמן ביאליק, שיחרר ההרכב שפועל מהישוב הרדוף בגליל התחתון גרסת רגאיי עכשווית ל"אייך", אחד משירי האהבה הכי נועזים של ביאליק. את השיר הלחין רועי בירן (הסולן) כבר לפני 20 שנה ומאז שר אותו בחתונות של חברים מדי כמה שנים. לקראת ההקלטות לפני שנה, הוסיף רועי מילים משלו המתכתבות עם מילותיו של ביאליק ועוסקות בכיסופים ובתשוקה ובכוחן הגדול לעשות בנו שמות, וגם בחיפוש האושר שלנו "בחוץ" אצל אהובינו. רועי שר ומשורר את קטעי השירה המדוברת, אריאל (בתו) שרה קולות רקע ושי לוינשטין הפיק, עיבד ועשה מיקס לשיר שנכתב לפני כמאה שנה אבל נשמע מעולה גם ב-2021.

 

אבנר גדסי – שוב להתאהב

שיר חדש ומרגש לאחד האמנים הוותיקים שבשנים האחרונות זוכה לפחות הערכה – אבנר גדסי בשיתוף פעולה מפתיע עם מאור כהן ופיטר רוט שכתבו והלחינו את השיר. גדסי שזכה בפרס מפעל חיים בתחום המוזיקה הישראלית-ים תיכונית לשנת 2018 הוא מחלוצי ופורצי הדרך של המוזיקה הים תיכונית, אליה יצק השפעות של בלוז, רוק והמון נשמה. רוט וכהן שיוצרים יחד מוזיקה כבר שנים רבות במרכז הרוק הישראלי, שמחו על ההזדמנות שקיבלו: "אבנר הוא זמר מדהים שהבלוז והנשמה בוקעים מגרונו וגם היום אחרי חמישים שנות זמר קולו מדויק ועוצמתי. אנו נרגשים מאוד לשתף איתו פעולה."

 

שאנן סטריט – אידיאלים

סולן הדג נחש מוכיח באלבום סולו שלישי שהוא עושה את זה מצוין גם בלי החברים ללהקה המצליחה. באלבום החדש שיתף שאנן פעולה עם הרבה יוצרים חברים כמו: ברי סחרוף, דודו טסה, קרולינה, ריף כהן ומיכאל כהן. האלבום נפתח בטקסט רלוונטי מאי פעם של לא אחר מראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז"ל, בשיר "קום תקום": קודם כל שאל את נפשך אם צודק אתה או לא. אם רעיונך אינו צודק – תתחיל; ואם מפקפק אתה בצדקתו לאחר שהתחלת – אל תמשיך אך אם מאמין אתה שהצדק איתך… לך קדימה". מזל ששאנן כאן כדי להזכיר לנו מהם אידיאלים.

 

 

שאנן סטריט צילום אוהד רומנו
שאנן סטריט – אלבום סולו שלישי (צילום: אוהד רומנו)

 

 

גבע אלון – Under the waves

לראשונה, הזמר שהעתיק לפני כעשור את חיים למעלה גמלא בגולן, כותב שיר על פסנתר. חברו המוזיקאי אוהד בן אבי קיבל את הלחן והקליט בשמחה לשיר שיופיע באלבום המלא שייצא בקרוב. "תקופה מוזרה להוציא שירים. מצד שני אולי זה הדבר הנחוץ ביותר.  מסביב הכל נראה כמו סרט ולי אין רצון לדעת איך נגמר הסיפור. חלומות תופסים אותי באמצע היום ואני ממהר לצלול אליהם. להתרחק מהמציאות כמה שאני יכול. ובחלום אני בלילה שחור. עוקב אחר זוג עיניך שהן ניצוץ בודד, ותולה בהן את חיי. רודף כמו שיכור. לתפוס את האור. בערפל מחשבתי. בחשיכה אינסופית. מתחת לגלים." זו הייתה ההשראה של גבע לשיר ולנו נשאר רק להנות ממנה.

 

גבע אלון צילום גולי כהן

 

לאה שבת – בדרך שלך

הזמרת והיוצרת האהובה והמרגשת, פותחת את השנה האזרחית החדשה עם סינגל חדש. מדובר בשיתוף פעולה ראשון שלה עם אבי אוחיון, איתו כתבה והלחינה את השיר, לעיבוד והפקה מוזיקלית של מתן דרור. כתיבה עם אדם נוסף בשביל לאה זה דבר חדש, והיווה אתגר מעניין עבורה. החיבור והקרבה שנוצרו בתהליך כתיבת השיר היה מיוחד, וממנו נולד שיר מרגש ועוצמתי שמביא ביצוע קולי וירטואוזי ונדיר בקסמו מצד לאה, זמרת נשמה ויוצרת אהובה למעלה משלושה עשורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן