יבול שיא
הרפת והחלב
תחנות כח בשרון

מאבק נגד הקמת תחנות הכוח בשרון: ראשי רשויות מהשרון והשומרון תומכים במאבק

2 דק' קריאה

שיתוף:

חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה וראשי רשויות מהשרון והשומרון תומכים במאבק

מאבק נגד הקמת תחנות הכוח בשרון: חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה וראשי רשויות מהשרון והשומרון סיירו ביום ראשון השבוע במועצה האזורית דרום השרון במטרה לקדם את המאבק בתוכניות תחנות הכוח ה'שלום' (תת"ל 91) ו'קסם' (תת"ל 98). ראשי הרשויות ומטה מאבק של התושבים קראו לח"כים: "זו מלחמה על הבית שלנו. חצי מיליון אזרחים לא רוצים לחלות או למות בגלל זיהום אוויר, אנחנו זקוקים לתמיכתכם לעצירת הקמת התחנות האלו." חברי הכנסת מימין ומשמאל ענו: "נרתום את חברי סיעתנו, נמנע את העלאת התכנית להצבעת קבינט הדיור כעת."

לאחר שאושרה ע"י הות"ל תכנית תחנת הכוח השלום, שעומדת כעת בפני אישור סופי של קבינט הדיור,  התכנסו אתמול במועצה האזורית דרום השרון חברי כנסת מהשמאל ומהימין, חרדים וחילוניים: יעקב אשר מיהדות התורה, מרק איפראימוב מישראל ביתנו, משה אבוטבול מש"ס, יעל גרמן ומיקי חיימוביץ' מכחול לבן, עומר בר לב ורויטל סוויד מהעבודה-גשר-מרצ ויואב קיש מהליכוד. עמם נפגשו ראשי הרשויות: מדרום השרון, הוד השרון, ראש העין, כוכב יאיר צור יגאל, ג'לג'וליה, אלפי מנשה, אורנית, כפר ברא, עמנואל וכפר קאסם.

מאבק נגד הקמת תחנות הכוח בשרון

אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון, סקרה בפני הח"כים את הסכנות הסביבתיות, הבריאותיות והביטחוניות של תחנות הכוח המונעות בגז אם יוקמו, ואמרה: "אנחנו נמצאים בדקה ה-90 וחייבים לעצור את התוכנית הזו שלא ראוי שתאושר ע"י ממשלת מעבר. אנחנו, ראשי הרשויות בשרון ובשומרון התחייבנו לקדם חלופות לייצור אנרגיה מתחדשת בשטחי הרשויות, באמצעות גגות סולריים ואנו מבקשים את תמיכתכם בהתנגדות לתחנה ובתמיכה באנרגיה החלופית."

חה"כ מיקי חיימוביץ מ'כחול לבן' אמרה: "אין מאבק שמאגד אוכלוסייה כל כך מגוונת כמו זה. האוויר שאנחנו נושמים והמים שאנחנו שותים לא יודעים אם אנחנו יהודים, ערבים, דתיים או חילוניים. כולנו נסבול מהתוכנית הזו." חברתה לסיעה, חה"כ יעל גרמן אמרה: "נקרא לקבינט הדיור לדחות את הדיון וראוי שכל חברי הכנסת הנוכחים פה יפנו לראשי המפלגות ויבקשו את תמיכתם במאבק."

חה"כ עומר בר-לב מ'העבודה גשר מרצ' אמר: "לקונצנזוס רחב כזה יש משמעות עצומה. מטרתנו הראשונה לעצור את השיירה ולדרוש שהנושא יבחן בטרם יאושר."

חה"כ משה אבוטבול מש"ס אמר: "אפשר להזיז את רבבות התושבים שיגיעו לירושלים ויעוררו את ההתייחסות לנושא."

לאחר הדיון יצאו הח"כים וראשי הרשויות לסיור בשטח, למיקומים בהן מיועדות להיבנות התחנות, כדי לסקור מקרוב את הקירבה לישובים הסובבים ואת נקודות התורפה הביטחוניות.

מאבק כנגד הקמת תחנת הכוח מזהמת בגלבוע

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן