יבול שיא
הרפת והחלב
התרמה לנוער האוקריני

בני המושבים במבצע התרמה לנוער האוקראיני

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

אלפים מחניכי בני המושבים ברחבי הארץ נרתמו למבצעי התרמה ואיסוף ציוד

"במציאות של מלחמה קל לאבד את האמון בטוב של בני האדם. רצינו להוכיח אחרת." כך מסכמת עדן זגורסקי, רכזת בני המושבים בחוף הכרמל, את מבצע ההתרמה הגדול שהתקיים השבוע.

עם קבלת הידיעות על הנעשה באוקראינה, בדגש על הפליטים שאיבדו את כל רכושם, נרתמו אלפים מחניכי בני המושבים ברחבי הארץ למבצעי התרמה ואיסוף ציוד. אחד המוקדים הגדולים היו בחוף הכרמל, שם צוות המועצה הרים מבצע ענק – עשרות ארגזים (אחרי מיון וזריקה של ציוד לא רלוונטי) מוינו וקוטלגו לפי קהלים שונים (ביגוד גברים ונשים, צעצועים, כלי בית וכו').

"בשבועות האחרונים אנחנו שומעים יותר ויותר על המלחמה הנוראית והקשה באוקראינה, והידיעה על סבלם הגדול של האנשים הרבים כל כך מכבידה על הלב של כולנו. במציאות כזו קל לאבד את האמון בטוב של בני האדם. אחרי פעולה שעברנו יחד עם הקומונה, החלטנו לערוך מבצע איסוף בגדים ביישובי בני המושבים, לטובת פליטי המלחמה בארץ ומחוצה לה.  

"התחלנו להפיץ הודעות בין מרכזי הנוער ותהינו מה תהיה ההיענות. נדהמנו כבר בשעות הראשונות לגלות את רוחב הלב הגדול של תושבי חוף הכרמל מכלל היישובים, שדאגו להביא כמות אדירה של בגדים, מזון, שמיכות, מוצרי חשמל וצעצועים. היה מרגש לראות את מחלקת הנוער מתמלאת עד אפס מקום בכל הציוד שמבטא רצון אמיתי וכנה לעשות טוב. אחרי מיון מסודר, חלוקה לארגזים ווידוא שמדובר בציוד ראוי – מסרנו את הציוד לנקודות המסירה בחיפה, ששמחו לקבל את התרומות החשובות האלה." 

הצוות בחוף הכרמל ביקש להודות לשותפים הרבים, ובראשם צוות מחלקת הנוער, על העבודה המדהימה ושיתוף הפעולה. רועי יוסף, רכז המפעלים של בני המושבים, סיפר על מבצעי תרומה רבים ברחבי הארץ, עם טנדרים ועגלות שנוסעים ללא הפסק מהמועצות אל נקודות האיסוף המרכזיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן