יבול שיא
הרפת והחלב
חדר הכושר שנסגר

מועדון הכושר fitin עובר דירה לאחר 7 שנות פעילות

3 דק' קריאה

שיתוף:

לאחר 7 שנות פעילות – מועדון הכושר fitin של עמותת "גרציה – בריאות הגוף והנפש" שייסדה אינה דוברובולסקי , ממושב עין חמד – עובר דירה.  באחרונה נמצא מקום חלופי וקטן במוצא עילית לא מעט מתאמנים, רובם בגיל הזהב, נותרו ללא מענה

מועדון הכושר fitin : לפני כשבע שנים פתחה אינה דוברובולסקי, ממושב עין חמד, את עמותת "גרציה – בריאות הגוף והנפש" (המכונה גם מועדון כושר fitin) במטרה לתת מענה לתושבי מבשרת ציון, רובם בנות/בני גיל הזהב. בסוף 2019 (31.12) ולאחר שבע שנות פעילות, נאלצה העמותה בצער רב לפנות את הבניין בו פעלה, עקב הודעה על הריסת הבניין ובשל היעדר מקום ראוי ומתאים להמשך הפעילות.

אינה, תושבת עין חמד ומנהלת העמותה, נחשבת אחת ממאמנות הכושר הטובות בארץ, שעוסקת בעיקר באימונים קבוצתיים ואישיים, תוך הקניית איכות חיים לנשים בגיל השלישי. האימונים של אינה מיועדים גם לנערים ונערות בסיכון ולבעלי מוגבלויות. כעת הופסקה הפעילות.

זה לא סוד שפעילות גופנית סדירה ומתונה יעילה לא רק לשמירה על משקל תקין ועל אורח חיים בריא, אלא גם תורמת למצב רוח, ושומרת על מראה צעיר ורענן. בימינו ניתן לראות בחדרי הכושר לא רק צעירים המבקשים לחזק ולחשל את גופם, אלא גם בני הגיל השלישי – גיל הזהב – נשים וגברים השואפים לחזק את גופם ולהרגיש טוב יותר. על פי מחקרים מסתבר כי אחת הדרכים לשמר את חוזקו וחוסנו של הגוף היא האימון הגופני – המסייע לחיוניות האדם ולאורח חיים בריא, הכל כחלק מתהליכים רבים של דחיית תהליכי הזקנה.

ביום ראשון האחרון הגיעו למועדון הכושר של אינה, עשרות מתאמנים (רובן נשים בגיל השלישי), כדי להיפרד ממועדון fitin, שסיפק להן במשך שנים מעין בית שני אליו היו שייכות. מועדון הכושר היה מלא במכשירים, מוזיקה נעימה, פינה להחלפת ספרים ובעיקר מרחב אטרקטיבי בו כולן מתאמנות יחדיו, תומכות אחת בשנייה ונהנות ממסיבות, הרצאות והכרויות עם חברות חדשות. הנשים שהגיעו למסיבת הפרידה נכנסו למרחב פנימי – ששקק חיים – ונפרדו מממסגרת מטיבה אליה היו שייכות. מועדון הכושר שהיה פעם מלא במתאמנים – פונה לקראת סוף השבוע ונותר ריק, בעוד הנשים וחלק מהגברים שהתאמנו במקום התחבקו ונפרדו ומנסים לברר, היכן יתאמנו בעתיד.

 

"לאחר סיום המסיבה ולאחר יותר משבע שנים של פעילות בעמותה שלנו, נאלצנו לפנות את המבנה שנועד להריסה. לצערי, פניות חוזרות ונשנות אל הגורמים המשפיעים, שמטרתן לאתר מיקום אחר בו נוכל לפעול כעמותה – הפניות לא הועילו ולא מעט אנשים שזקוקים לאימונים באופן קבוע, נותרו ללא מענה ראוי"

 

מועדון הכושר ששכן בשכונת הקסטל הסמוכה למושב עין חמד, עבר מיקום – על אף ניסיונותיה של אינה למצוא חלופה ראויה באזור הקסטל. הפינוי התרחש כאשר לפני כחצי שנה נאמר לאינה כי המקום בו היא מקיימת את הפעילות מיועד להריסה. בכך, לאחר אינספור ניסיונות למצוא מקום חלופי ואינספור פניות לגורמים ברשויות – נסגר המרחב לפעילות בעין חמד. עם זאת, לקראת חנוכה נמצא פתרון ראוי למתאמנים במושב מוצא עילית שם מתקיימת פעילות ספורטיבית בהתאמה לגיל המתאמנים, כמו עיצוב הגוף, פילאטיס, יוגה, פלדנקרייז ועוד.

חיבוקים ופרידות

את אינה פגשנו במסיבת הסיום של מועדון הכושר, מסיבה בה רקדו המתאמנות הוותיקות באימון זומבה ולאחר מכן מפגש סיום עם כיבוד, חיבוקי פרידה ודברים מרגשים אותם כתבו המתאמנות לאינה. אחת המתאמנות הוותיקות וגם המתמידות, קראה מילים מרגשות שכתבה: "אינה היקרה, תמיד ידעת לקבל אותנו לאימון בוקר עם חיבוק ומילה טובה, כינויי חיבה ותמיכה בכל רגע. גם בנוגע לאימונים וגם בנוגע לקשיים אישיים."

אינה סיפרה ל"קו למושב" כי: "לאחר סיום המסיבה ולאחר יותר משבע שנים של פעילות בעמותה שלנו, נאלצנו לפנות את המבנה שנועד להריסה. לצערי, פניות חוזרות ונשנות אל הגורמים המשפיעים, שמטרתן לאתר מיקום אחר בו נוכל לפעול כעמותה – הפניות לא הועילו ולא מעט אנשים שזקוקים לאימונים באופן קבוע, נותרו ללא מענה ראוי.

"למרבה השמחה, הצלחנו למצוא דרך לשמר את הפעילות במתכונת מצומצמת יותר. כעת, לאחר פינוי מועדון fitin הקודם, אני שמחה להעביר שיעורים במוצא עילית. שעות הפעילות הן בבוקר והאימונים שנעביר בסטודיו החדש שלנו יהיו בעיקר שיעורי עיצוב הגוף, פילאטיס, פלדנקרייז, יוגה וכדומה. המטרה, לאפשר לנשים שהתרגלו במשך שנים לתוכנית האימונים שלנו, להמשיך להתאמן ולחתור לעבר מטרות פיזיות שהציבו לעצמן. מי שתרצה להירשם לאימונים קבוצתיים, תוכל ליצור עימי קשר לנייד 052-691-9351."

ומה בעתיד?

"בעתיד אמשיך לאמן נשים, גברים ובני נוער באימונים אישיים וקבוצתיים תוך מתן מענה למתאמנים בכל הגילאים, החל מילדים בבתי ספר עד לנשים וגברים בגיל השלישי."

בינתיים מצאנו לכם חדר כושר אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן