יבול שיא
הרפת והחלב
עמית יפרח

מזכ״ל תנועת המושבים עמית יפרח בברכה חגיגית

3 דק' קריאה

שיתוף:

"כאן הזמן להסתכל על חצי הכוס המלאה והוא היתרון בלהיות חלק מקהילת המושבים" – מזכ״ל תנועת המושבים בברכה חגיגית לכבוד חג הפסח

השנה כולנו נחגוג ליל סדר אחר. אם כולנו היינו רגילים לחגוג עד כה את ליל הסדר ולהיות מסובין סביב שולחן משפחתי רחב, או אף במסגרת קהילתית-מושבית, הפעם הוא יהיה במסגרת של משפחה גרעינית בלבד. אני רואה בליל הסדר הזה ליל סדר אחראי בו כולנו נשב מסובין באופן מצומצם ובכך ננצח את הקורונה.

"ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בקר: ועבר ה' לנגף את מצרים". בליל הסדר הזה נקרא את ההגדה והמינוחים בה יהיו אחרים עבורנו. לכולנו. אני מאמין שאם נשמור על עצמנו, נוכל לצאת אל החירות, אל השגרה שהתגעגענו אליה, אל החופש. כאן הזמן להסתכל על חצי הכוס המלאה והוא היתרון בלהיות חלק מקהילת המושבים. קהילה שדואגת לציבור שלה – לגיל השלישי, לבעלי המוגבלויות, למבודדים, לכל מי שצריך אותה.

ליל הסדר הינו עוגן משפחתי ומסורתי ואנו במושבים רוצים להבטיח שכל משפחה או מבוגר יחיד במושב יוכלו לעשות סדר כהלכתו וזאת באמצעות התמיכה של הקהילה והערבות הדדית האחד למען האחר, עד שנעבור את התקופה הזאת בבריאות וברפואה שלמה. אני רואה בחג הפסח ואיתו האביב, כתקופה שמביאה לנו תקווה והתחדשות. אני מאחל שכל החולים, יתחדשו בבריאות. שכל עם ישראל המבודד, יתחדש בביחד.

מזכ״ל תנועת המושבים בברכה חגיגית

שהפריחה תחל בנו. להינות מהדברים הקטנים- מהמשפחתיות, מציוץ הציפורים, מלבלוב הפרחים ומהחקלאות הישראלית שכה יקרה לנו. שחג הניקיון, יהיה גם ניקיון וטיהור לכדור הארץ בו החיות חוזרות למקומן הטבעי ואנו נבין כי שום דבר אינו מובן מאליו ואנחנו צריכים להוקיר את המקום בו אנחנו נמצאים.

זו השנה הראשונה שלי כמזכ״ל תנועת המושבים ואני מרגיש זכות להוביל ולהצעיד אותה קדימה. אנו פועלים לילות כימים כדי להביא עבורכם ועבור המרחב הכפרי כולו הישגים במגוון רחב של תחומים: חיזוק הקשר עם המושבים: אנו מקיימים סיורים ופגישות שבועיות ואף כנסים מקומיים ואזוריים במושבים הפרוסים בכל רחבי הארץ. בהתאם לנושאים העולים במפגשים, אנחנו מקדמים ופותרים נושאים מקומיים של המושבים אל מול הרגולציה בנושאי קרקעות, חקלאות ופעילות לא חקלאית, תעסוקה, תיירות ועוד.

בתחום הקרקעות

אני גאה להמשיך לייצג את המושבים ואת המרחב הכפרי כולו בנושאי הקרקעות בישיבות של רשות מקרקעי ישראל כמשקיף קבוע בה.

השנה נבחרתי לכהן כיו״ר פורום ההתיישבות ורשות מקרקעי ישראל בלשכת עורכי הדין. במסגרת תפקיד אני מייצג את ההתיישבות ופועל לקידום הסוגיות המשפטיות הנוגעות למרחב הכפרי.

הקפאת תיקון 116: אנו פועלים בכל המישורים – הפוליטיים, הרגולטוריים והמשפטיים כדי להקפיא את האכיפה על תיקון 116 וזאת כדי שנסדיר את השימושים במושבים באופן מידתי ובשלבים כדי שבעלי הנחלות לא ייפגעו ואף על בניית תכנית אסטרטגית לשינוי והסדרת השימושים במושבים ובקיבוצים וחשיבה מחודשת כיצד ניתן יהיה לאפשר פעילות לא חקלאית מידתית בתוך חלקות המגורים במושב.

בנוסף אנו פועלים למנוע כניסה של פקחים למושבים בימים אלו בה המשק הישראלי נמצא במצב חירום נוכח וירוס קורונה.

חיזוק שיתוף פעולה עם רשם האגודות בנושאים שונים

העלאת המודעות של כלל נושאי המרחב הכפרי בועדות השונות של הכנסת, בפגישות עם בכירי הממשלה ושריה, פגישות שוטפות עם בכירים במשק, חברי כנסת ושרים ועוד.

בתחום הקהילה

אנחנו מאמינים שקהילה חזקה משמעה מושב חזק ואיתן. אגף חברה וקהילה פועל לילות כימים כדי לחזק את הקהילה במושב, בין השאר באמצעות סמינרים מקצועיים, קורסים ומפגשים של רכזי התרבות, מזכירות המושבים וספרניות המושב.

האגף מקיים קורס למנהלי הישובים, קורס המקנה יידע וכלים בניהול המושב.

אגף חברה וקהילה מלווה את מושבים בתהליכים חברתיים וקהילתיים ונותן כלים רוחביים ומקצועיים לחיזוק הקהילה במושב

בתחום החקלאות

אנו פועלים בשיתוף פעולה עם כלל הארגונים החקלאיים כדי לחזק את החקלאות הישראלית, לקדם נושאים ולפתור משברים בנושאי ובענפי החקלאות השונים: מאז כניסתי לתפקיד, פעלנו רבות לחיזוק החקלאות המקומית תוך התנגדות לייבוא שלא כצורך.

בתחום משבר הקורונה אנו פועלים להכנסת צעירים לעבודה בחקלאות, לחיזוק המכירה הישירה, לחיזוק ענפים שנמצאים במשבר כמו ענף הפרחים, התבלינים וגידולים חקלאיים לייצוא ולהפצת נושאים חקלאיים על סדר היום התקשורתי-ציבורי.

בנוסף פנינו לראש הממשלה בדרישה להכין תוכנית חירום לחקלאות לטווח הקצר בכדי לפצות את החקלאים על הנזקים הכלכליים שנגרמו להם כתוצאה מסגירת שווקים עולמיים. בד בבד על דרישתנו לפתיחת השווקים הפתוחים להקלה על שיווק התוצרת לשוק המקומי.

בתחום הקנאביס הרפואי, הצגנו את חשיבות גידול הקנאביס לפיתוחה של החקלאות, לתרומה הכלכלית הלאומית ולתרומה הרפואית בארץ ובעולם כולו. אנו פועלים בכדי להשלים את הרגולציה בענף ולשחרר את האפשרות לייצא ולהבטיח למגדלים ודאות כלכלית בענף.

אנו פועלים לסיוע במשברים נקודתיים לרבות בענף ההודים בו לקחנו חלק בהכנת הסדר למגדלים בענף ההודים לטובת אבטחת המשך קיומו ויכולת המגדלים להתפרנס בכבוד ובענף העגלים כתוצאה מהחלטת הרש״פ למנוע כניסת עגלים מישראל אליה.

במבט מושבים אנו פועלים רבות להבאת עובדים זרים לחקלאות (לפני משבר הקורונה והיערכות עם סיומו), לקידום אנרגיה ירוקה והקמת מערכות סולאריות בבתים ובמשקים ועוד רבות.

ולסיכום – זו ההזדמנות שלי לאחל לכם, ליקירכם ולבני משפחותיכם – חג חירות שמח!

שיהיה חג של התחדשות ותקווה, חג של חירות אמיתית בעבודה ובמדינה. שיהיה זה חג של בריאות ורפואה שלמה.

הרמוניה, הדדיות ועזרה.

שתהיה לנו חירות לחשוב, חירות לבחור, חירות להיות.

שיהיה זה חג שופע שמחה וכל טוב.

אנו בתנועת המושבים כאן בשבילכם לכל שתצטרכו.

בברכת חג שמח,

עו״ד עמית יפרח, מזכ״ל תנועת המושבים

אציג תוכנית לאומית לפיתוח החקלאות וההתיישבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן