יבול שיא
הרפת והחלב
פקחי משרד החקלאות חשפו קיווי שהוברח מטורקיה

מפקחי משרד החקלאות חשפו 12 טון של קיווי שהוברחו מטורקיה

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

מפקחי משרד החקלאות חשפו 12 טון של קיווי שהוברחו מטורקיה שיועדו לשיווק והוצאו למכירה בשוק הסיטוני בחיפה

מפקחי משרד החקלאות חשפו קיווי שהוברח : אז בזמן שערכנו את קניות החג, ורכשנו פירות במגוון צבעים וטעמים, היו את אלו ששמרו עלינו! בעקבות מידע מודיעני, מפקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת ויחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות חשפו בשוק הסיטוני בחיפה כ-12 טון של קיווי שהוברחו מטורקיה ויועדו לשיווק בישראל. בחקירתו, המשווק, תושב העיר עכו, טען כי הוא רכש את הסחורה בבית אריזה ישראלי. אולם, ממצאי החקירה מצביעים אחרת. מהחקירה עלה כי ארגזי הקיווי, שהוצעו למכירה בשוק, הוברחו לישראל בתוך מכולה של אגסים שיובאו  ברישיון. הקיווי הועבר להשמדה, והנושא נמצא  בחקירה.

מפקחי משרד החקלאות חשפו קיווי שהוברח

הכנסת תוצרת זו עלולה להוביל לכניסת חרקים ומחלות צמחים שאינם קיימים בישראל אשר ביכולתם  לפגוע בגידולים מקומיים, לגרום לנזק בלתי הפיך ולהשמיד ענפי חקלאות שלמים. על פי החוק הגנת הצומח  שתכליתו מניעת חדירת נגעים והתפשטותם קיים איסור על יבוא תוצרת צמחית לישראל ללא אישור. עבירה על חוק זה היא עבירה פלילית. צריכת פירות מוגברת לט"ו בשבט? לא בכל מחיר!

בסוף שנת 2019 סוכל ניסיון לשיווק תותי שדה משטחי הרשות הפלסטינאית על ידי מפקחי משרד החקלאות. שנת 2019 עצר משרד החקלאות 42 טון פירות וירקות שמקורם בשטחי הרשות הפלסטינאית ועלולים להוות סכנה לבריאות הציבור. יש לציין כי על פי חוק שיווק תוצרת חקלאית, ישנם מספר תנאי סף לכניסת תוצרת חקלאית לארץ, ביניהם: חובת מעבר סחורות במקומות מוסדרים על פי חוק, בדיקת כמות שאריות חומרי ההדברה, דיגום לבדיקת מי ההשקיה בהם נעשה שימוש בעת גידול התוצרת, ובדיקת שאריות החומרים בהם נעשה שימוש.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן