יבול שיא
הרפת והחלב
תמונת רצים ובעיקר רצות בשביל הגיבורות

מרוץ "בשביל הגיבורות – מרוץ ורוד בעמק"

4 דק' קריאה

שיתוף:

בסוף השנה שעברה התקיים בעפולה מרוץ "בשביל הגיבורות – מרוץ ורוד בעמק", שבא לתמוך בחולות ומחלימות מסרטן השד, להגביר את המודעות למניעת המחלה, לקדם אורח חיים בריא ולהקים מרכז טיפול תומך במרכז הרפואי. סיפורן של גלית תמיר ולימור רגב, שתיהן ממושב נהלל, שיזמו את המרוץ לראשונה בישראל

 

לימור רגב וגלית תמיר
לימור רגב וגלית תמיר

 

מרוץ בשביל הגיבורות – מרוץ ורוד בעמק

בשביל הגיבורות – מרוץ ורוד בעמק: בסוף שנת 2019 פתחתי את דף הפייסבוק שלי, תמונות של ענבל, הכלה שלי, התנוססו בדף שלה ובידיה היה כיתוב שאמר: "לכבודה של אמא שלי הגיבורה". אמה של ענבל נפטרה לפני שמונה שנים. דמעות הציפו את עיניי, דמעות של עצב ודמעות של התרגשות על ההישג של ענבל, שרק לפני שבועות ספורים הצטרפה לקבוצת ריצה שמובילה גלית תמיר.

ככה הגעתי לשיחה עם גלית תמיר ולימור רגב, שתיהן ממושב נהלל, שיזמו את מרוץ "בשביל הגיבורות". המרוץ נערך בעפולה, ב-22.12.2019 – הייתה זו הפעם הראשונה שהתקיים. אגודת ידידי המרכז הרפואי העמק ערכה לראשונה את "בשביל הגיבורות – מרוץ ורוד בעמק", במטרה לתמוך בחולות ומחלימות מסרטן השד, להגביר את המודעות למניעת המחלה, לקדם אורח חיים בריא ולהקים מרכז טיפול תומך במרכז הרפואי "העמק".

 

גלית תמיר: " כאשר הגיע חודש אוקטובר, חודש המודעות לסרטן השד ומועד המרוץ – הם עשו לי הפתעה, הכינו חולצות ורודות, כתבו על החולצות 'גלית' עם מסרים של חיזוק. קיבלתי תמונות של כל הרצות מכל העולם. אחרי הסיפור הזה, החלטתי להביא את המרוץ לארץ. ההחלטה נבעה מהתחושה שחוויתי. 'מישהו מוכן לצאת בשבילי מהבית'

 

המרוץ הוזנק והסתיים בפארק העירוני בעפולה, וכלל מסלול ריצה והליכה של 5 ק"מ תחרותי ו-2 ק"מ עממי. במרוץ השתתפו יחידים, משפחות וקבוצות ריצה מקרב הקהילות המגוונות המרכיבות את האזור. המרוץ כלל גיבוש קבוצתי ומשפחתי לקבוצות שרצו עבור אחת הנשים החולות או המחלימות מסרטן השד. כל המשתתפים קיבלו חולצות ועליהן לב, עם מקום לרשום את שם החולה למענה הם רצים. במתחם הזינוק והסיום של המרוץ התקיים הפנינג קהילות בריא ושמח, ובו מתחם טיפולים אלטרנטיביים, דוכני בריאות הפעלות ומופע מוסיקלי.

ד"ר זיו רוזנבוים, מנהל המרכז הרפואי העמק, הודה לכל מי שסייע ותרם להצלחת המירוץ: "תודה לעמותת ידידי בית החולים ובמיוחד ללימור רגב, חברת העמותה, שיזמה את המירוץ יחד עם חברתה, גלית תמיר, המחלימה מהמחלה. תודה גדולה לעיריית עפולה שתמכה וסייעה. הכסף שנאסף מיועד למען המערך האונקולוגי במרכז הרפואי העמק," אמר ד"ר רוזנבוים.

סובב עולם

מסתבר שמרוץ הגיבורות הוא סובב עולם.

גלית תמיר: "אני ומשפחתי היינו בגאנה כשלוש שנים. הילדים התחנכו בבית הספר האמריקאי. שם התקיים פעם בשנה, מרוץ להעלאת המודעות לסרטן השד. המטרות: גיוס כספים למען חולות סרטן השד, וקידום המודעות לגילוי מוקדם. "התרומות שנאספו במרוץ זה היו עבור נשים חולות סרטן השד מגאנה, על מנת שתטופלנה באופן המיידי כמקובל בעולם המערבי  בו, בעזרת גילוי מוקדם. מעל תשעים אחוז מהנשים נרפאות מסרטן השד. לעומת זאת, בגאנה, רק ארבעים אחוז נרפאות מהמחלה הארורה.

"כיון שהמרוץ נערך בבית הספר, ציינו בכל שנה את שם החולה (תמיד מישהי הייתה חולה), בין אם זו אחת האימהות, או אחת המורות. בשנת 2018 הגעתי לביקור שגרתי בארץ, עשיתי בדיקות וגיליתי שאני חולה בסרטן השד. שלחתי הודעה לקבוצה בגאנה, הודעתי שאני לא חוזרת והתחלתי בטיפולים להחלמתי. "כאשר הגיע חודש אוקטובר, חודש המודעות לסרטן השד ומועד המרוץ – הם עשו לי הפתעה, הכינו חולצות ורודות, כתבו על החולצות 'גלית' עם מסרים של חיזוק. קיבלתי תמונות של כל הרצות מכל העולם. אחרי הסיפור הזה, החלטתי להביא את המרוץ לארץ. ההחלטה נבעה מהתחושה שחוויתי. 'מישהו מוכן לצאת בשבילי מהבית'.

"כאשר סיימתי את הטיפולים, הייתי עדיין עם קרחת ואז פגשתי את לימור רגב, במפגש שהתקיים במועדון שלנו במושב. לימור, עם החיוך הרחב שלה, החמיאה לי על המראה שלי עם הקרחת ותוך כדי שיחה שיתפה אותי שהיא רצה בשדות נהלל. המפגש הזה בינינו החזיר אותי לריצה. התחלנו לרוץ שלוש פעמים בשבוע, נפגשנו בבקרים ורצנו יחד בשדות המושב".

שיתוף פעולה
לימור רגב: "המרוץ הפך להיות פרויקט קהילתי שיצר גלים ומעגלים של שותפים, מתנדבים, קבוצות ריצה, ובודדים שהצטרפו. כל  מי שנרשם למרוץ רשם על תג עבור איזה גיבור או גיבורה  שחלה בסרטן,  הוא רץ. אנשים רצו עבור אדם יקר להם"

 

לימור רגב: "כמה חודשים קודם הצטרפתי לאגודת הידידים של בית החולים העמק בעפולה. חשבתי שזה יכול להיות פרויקט יוצא מן הכלל, פרויקט חברתי שיצור שיתוף פעולה חדש בין בית החולים לקהילה. הפרויקט הזה מעצים חולות ומחלימות מסרטן השד, פרויקט שמעודד אורח חיים בריא"

"המטרה היתה שכל ההכנסות תהיינה קודש להקמת מרכז טיפולי תומך אונקולוגי בבית חולים העמק. פרויקט שמייצר קשר הדדי בין אוכלוסיית העמק ובית החולים. המפגש  ביני  לבין גלית, הביא להחלטה של מימוש הרעיון, הפיכת החלום והחזון למציאות". "המרוץ הפך להיות פרוייקט קהילתי שיצר גלים ומעגלים של שותפים, מתנדבים, קבוצות ריצה, ובודדים שהצטרפו. כל מי שנרשם למרוץ רשם על תג עבור איזה גיבור או גיבורה שחלה בסרטן, הוא רץ. אנשים רצו עבור  אדם יקר להם".

"המרוץ הזה הפך למסע רגשי ואינדיבידואלי של כל משתתף ומשתתפת במרוץ. המרוץ חרג  מכל היעדים שהצבנו. התכנון היה שישתתפו בו כ-500 משתתפים, אולם, בסופו של דבר, השתתפו כ-1,300 אנשים, ביניהם בעיקר נשים. את המרוץ קיימנו בפארק העירוני בעפולה, שנמצא ממש ליד בית החולים 'העמק'. הגיעו גם קבוצות מבית החולים ותמכו בו גופים רבים."

גלית: "אחת המטרות של המרוץ הזה היא קיום אורח חיים בריא והקמת מרכז תומך עם טיפולים תומכים  לחולות במחלה, כמקובל במספר מרכזים רפואיים. היו התארגנויות מרגשות, מכפר החורש, לדוגמא, הגיעה קבוצה של כחמישים נשים וגברים, שעל חולצתם צוינה הגיבורה מהישוב שכולם רצו עבורה. זוהי קבוצת כח מאד גדולה עבור החברה וגם עבורם. גברים שהשתתפו במרוץ לבשו אף הם חולצה ורודה. "צריך לזכור – ההתמודדות עם סרטן השד, מאד לא פשוטה. מטרות המרוץ הן בראש וראשונה תמיכה בנשים חולות סרטן השד, וכן, קידום אורח חיים בריא, חשיבות הגילוי המוקדם ותרומה למערך האונקולוגי בבית החולים ולנו. עבורי הריצה הינה כח חיים. הריצה עזרה לי וסייעה לי להתגבר במהלך התקופה הקשה, הן מהבחינה הפיסית והן מהבחינה המנטלית."

לימור רגב, שבזכות היותה מנהיגה מובילת קהילות ויוצרת שיתופי פעולה, הרימה את הכפפה בפגישה אקראית במועדון – והפכה רעיון מופלא לפרויקט סוחף שהוא חוויה מעצימה, מרגשת ומאחדת, המהווה חלק מקהילה הולכת וגדלה עבור מאות אלפי אנשים ברחבי העולם.

"בית הספר למנכ"ליות העתיד"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן