יבול שיא
הרפת והחלב
אקזיט exit סדרת טלויזיה

סדרת טלויזיה: "אקזיט-exit" העשירון העליון פוגש את התפוז המכני

2 דק' קריאה

שיתוף:

סדרת טלויזיה אקזיט exit

הסדרה "אקזיט" תשקף את כל מה שרע בחברה קפיטליסטית. "אקזיט" (exit) היא דרמה נורווגית אפלה ומצליחה, המבוססת על סיפורם האמיתי של ארבעה גברים, אשר הפכו למולטי מיליונרים לפני גיל 30 ומעבירים את ימיהם בצריכה מוגזמת של סמים, אלכוהול ושירותי מין בתשלום.

הסדרה פוגשת את הארבעה באמצע שנות ה-30 לחייהם, כשהם חיים את החלום, אבל מתקשים לחיות את החיים עצמם. ארבעת החברים מונעים על-ידי דחפים נרקיסיסטיים, מוצאים עצמם במערבולת של הרס עצמי, שקרים והונאות.

ארבעת הפוחזים חסרי המצפון משתתפים באורגיות, מסיבות פרועות, אלכוהול וצורכים את כל מה שנדרש, כדי לברוח מהמציאות שמלווה את חייהם הפרטיים. בין היתר הם הופכים אלימים כלפי כל מי שמראה חולשה או מי שמהווה איום מבחינתם.

בעולם של אקזיט כולם עשירים, כולם יפים ורזים, כולם לובשים חליפות בגווני פסטל ולכולם יש מטפלות ומנקות.

הסדרה הנורווגית מדגישה את הניוון שמתרחש באנשים שיש להם יותר מידי כסף, פחות מידי מוסר ויותר מידי פריווילגיות.

עולמם של הגברים חסרי המוסר עוסק כל כולו בתענוגות החיים המושחתות ביותר, בכמיהה להרוויח יותר ויותר כסף ורכוש. זהו עולם מנוון ועצוב. העולם של אקזיט גם אלים במיוחד ומזכיר את עולמם של הנערים מהסרט "התפוז המכני" (1971) שהפכו למבוגרים מעושרים מאד.

תזכורת: "התפוז המכני" עוסק בנער מפונק וסאדיסט שיוצא עם חברים אל בר מעוצב. אלכס וחבריו יוצאים לאחר שתיה מרובה לרחובות, תוקפים אנשים, או פורצים לבתים ומתעללים ביושביהם.

יש להם הכל

המיליונרים של "אקזיט" שעל חייהם מבוססת הסדרה הם אנשים אמיתיים שהתראיינו עבור יוצרי הסדרה.

אותם מרואיינים מוצגים בסדרה במשחק מעולה של שחקנים נורווגיים, המציגים דמויות עלובות ואנוכיות ולעיתים אכזריות שחיות בעולם שהן עצמן יצרו, עולם שלמרות גווניו האסתטיים הינו קודר גשמי חומרי וקר.

הגברים (וגם כמה נשים בסדרה המופיעות בתפקידי משנה) בנרטיב של "אקזיט" מרוויחים דולרים על דולרים ויש להם לכאורה הכול

אבל הם מצויים במלכודות של מכונת הכסף, שממסמרת אותם לעבודה או לבנות הזוג שהם כבר לא אוהבים ואל החברה בה הם גדלו.

הם לא מפסידים כסף, אבל הם בהחלט מפסידים את האושר האמיתי של החיים שמצוי דווקא בדברים שלא עולים אגורה שחוקה.

"אקזיט" מעבירה מסר חשוב – יותר מידי כסף יכניס את בעליו לבועה חסרת מודעות. אל בועה חסרת אכפתיות כלפי האחר, להגשמה חולנית ואלימה של שגעון גדלות שנובע בעיקר מתסכול.

בזמן שמוחם של אנשי העשירון העליון קודח בניסיון להרוויח עוד ועוד כסף, המוח הרגשי והיצירתי מתנוון. אין למי לדאוג, אף אחד לא חשוב יותר, ואין מול מה להתקומם.

סדרה מעולה

מי שיצפה בדרמה האפלה והבוטה אולי יבין כי כסף זה ממש לא הכול בחיים וכי מדובר באלמנט שכשיש יותר מידי ממנו הוא יכול להשפיע על החיים לרעה, לאטום את העשירים (החדשים, יש לציין) לסביבה, הוא הופך את סביבת המחיה לסטרילית מידי וגורם לבידוד חברתי ונפשי.  

*אזהרת מסע:  "אקזיט" היא סדרה מעולה מלאה בסצנות מין שלעיתים עלולות להיות בוטות ואלימות. לכן הפעילו שיקול דעת בצפייה. בין היתר תמצאו סצנות מיניות שכדבריה של חברתי – שניסתה לתאר לי את קבוצת הוואצאפ של בעלה וחבריו – "יטמאו לך את הנפש", לכן הצפייה היא מגיל 16 בלבד ולאנשים בעלי נפש חזקה.

סדרת טלויזיה אקזיט exit: צילום:יח"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן