יבול שיא
הרפת והחלב
עטיפת הספר חושבים טוב

ספר: 'חושבים טוב' – עבודה עצמית יעילה

2 דק' קריאה

שיתוף:

כשהייתי בת 8 הורי העניקו לי ספר שנקרא "כעסים", משום שהרגישו שיש בתוכי זעם אצור. אבל למי היה זמן לשבת לקרוא ספר שלם, כשהייתי צריכה להכות כל כך הרבה מבני כיתתי שעלו על עצביי הקטנים? בתיכון כבר עברתי להתנצחויות מילוליות עם ילדים בציניות מהולה ברשעות. את חרצובות לשוני לא חסכתי מאף אחד, גם לא מהילד ששם פחית קולה על שולחני, וכשביקשתי להזיז אותה, ענה: "מה אכפת לך? את לא עושה עם השולחן שלך כלום!" כמובן שהשבתי מיד: "אז שים את הפחית על ראשך, גם ככה אתה לא עושה אתו כלום."

לצד כל אלה, היו בי מן הסתם גם תכונות טובות כמו חמלה נדיבות ורגישות, אבל הכעס הוא שניהל את חיי עד גיל מאוחר. בגיל 32 לאחר שהתחתנתי, עברתי להתגורר במושב פסטורלי ושליו והפכתי אמא גאה לשני כלבים בעייתיים, שירשו ממני את חוסר המנוחה. כשהבנתי שמאפיינים כאלו חלחלו גם לכלביי, החלטתי להתחיל לעבוד על עצמי, בתקווה שאולי בעקיפין גם הם יושפעו מכך. כעת בגיל כמעט 40, אני חיה בסוג של שלווה והשלמה, בעיקר בזכות עבודה עצמית קשה.

עבודה עצמית נדרשת כמעט לאורך כל ימי חיינו. זה נכון, לעיתים צריך לקחת הפסקות כדי לתת לחיים לנתב אותנו למקומות הטבעיים שלנו, אבל לתקן ולנסות לשפר, כדי שבסופו של דבר נסבול פחות ממחשבות טורדניות, כעסים וממרדף אינסופי כשאין באמת רודף – זה משהו חשוב שיש לעשות ובהחלט אין כמו ספר לעזרה עצמית כדי לעשות זאת.

ספר: 'חושבים טוב'

הספר "חושבים טוב", נועד לתת לנו את הכלים כדי להתחיל לפעול לשיפור החיים שלנו ולחיות אותם כמו שאנחנו רוצים וחולמים. הספר כולל כלים לעיצוב החיים כפי שייחלנו להם, ויכול לסייע בהתגברות על עכבות או פחדים. הספר יעזור לנו לצאת למסע בו נבחן את מה שחשוב לנו בחיים ומה שלא, תוך התגברות על פחד משינויים.

את "חושבים טוב" כתבה יהודית כץ, מנחת הפוד-קאסט המצליח "חושבים טוב" – פוד-קאסט שהאזנתי לו בלא מעט פקקי תנועה. מה ששונה בספר ובפוד-קאסט הוא, שלא מדובר בעוד ייעוץ אישי חובבני עמוס במילים חסרות משמעות וריקות מתוכן או ידע, כמו שנוטים יועצים אישיים 'דה לה שמעטא' לספק, אלא שמדובר בספר שיש בו מחשבה עמוקה על החיים, שנגזרת מתוך הפוד-קאסט המקצועי והטוב שלה.

כץ היא יזמית, יועצת, מרצה וכותבת המתמקדת בפסיכולוגיה חיובית ופסיכולוגיה מעשית מחקרית. היא למדה פסיכוביולוגיה (מדעי המוח) באוניברסיטה העברית, ערכה מחקר במעבדה לנוירופסיכיאטריה וכן, למדה אימון פסיכולוגי וטיפול קוגניטיבי התנהגותי.

הספר של כץ מספר לנו שכל אחת ואחד יכול לעצב את חייו כרצונו. שכול אחת ואחד יכול לחוות את החיים במלואם בסיפוק ובעוצמה. וגם אם קשה – זה יהיה הקשה האישי שלנו שאנו בחרנו בו. הספר וגם ההרצאות ייקחו אתכם אל הצד העמוק של הרצונות שלכם ואפילו יעזור לכם להגשימם ולבצע עבודה לשיפור עצמי באופן יעיל. בין היתר תוכלו לתרגל בספר תרגולים לאיתור הרצונות שלכם ומימושם ולקבל מיומנויות מעולות לחיים טובים ומספקים יותר.

("חושבים טוב", 30-40 ₪ (באונליין), 98 ש"ח בחנויות הספרים, הוצאת כתר)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה
כשהגיע איסרי לגיל 11 החל לאכול חול בתוספת מים ששתה מכוס זכוכית. הוריו עמדו להתגרש אז והאוויר התלכלך בהמון מיקרובים. זה היה אחרי ששהה בבית חולים איזה חודש, הוא התלונן ובכה מרה כל לילה
5 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן