יבול שיא
הרפת והחלב
פרא אציל 2

סרט: פרא אציל – ניסיון לשרוד במשפחה חבוטה

2 דק' קריאה

שיתוף:

בסדרה הקומית המיתולוגית 'חברים', היה פרק שבו דמותה של 'רייצ'ל גרין' קראה ספר מפחיד במיוחד בשם 'הניצוץ', אותו הניחה כל לילה במקרר לאחר הקריאה, כדי שלא יקום לתחייה ויפגע בה. כך גם אני הרגשתי לגבי הספר 'פרא אציל' מאת דודי בוסי. מדוע? משום שהספר מתאר באופן לא צפוי ומבהיל התעללות של הורה בילד בצורה מפורטת, מזעזעת וברורה – מציאות שמפחיד אותנו לעסוק בה, כי אם היא לא שם – היא לא באמת קיימת. כך אנחנו רוצים לחשוב.

כעת, לאחר יותר משני עשורים מאז שיצא סרט פרא אציל של דודי בוסי לאור, מופיע על המסך הקטן הסרט 'פרא אציל' שמבוסס על עלילת הספר, אותה לא כדאי לפספס.

'פרא אציל' מספר את סיפורו של נער בן 15 בשם 'אלי'. אלי הוא נער לוחמני, נחוש וטוב לב שסובל מהשמנת יתר והפרעות אכילה ומתמודד עם קשיים של מגורים בבית אחד עם אם חד הורית (נרקומנית בגמילה), אב חורג רעיל ואב ביולוגי שהוא סוג של אמן מיוסר ופילוסוף פאסיבי עם בעיית שתייה חמורה.

הסביבה שבה גדל אלי, מאתגרת, בלשון המעטה. בסרט אנו נכנסים באופן אותנטי אל האווירה הקשה בחייו, בזמן שרוב הצילומים מתרחשים ב'שכונת הארגזים', בתל אביב, השכונה שבה מתגורר אלי. כך בין העוני, ההתעללות של האב החורג, חוסר האונים מול ההורים הגרושים, ההעלבות בבית הספר, ואם בגמילה שהופכת לאלמנט מכריע בחייו – מנסה אלי לתמרן בין אהבתו לאימו – אותה הוא מכנה בשמה הפרטי 'סימה', ובין הרצון לאחד בין ההורים הגרושים ולגרום להצלחת אביו כאמן. כך הוא מחפש גם את המקום שלו בחברה ובמשפחה תוך כמיהה לחוש רצוי ואהוב.

את הסרט, שנשען על עלילת הספר ביים וכתב מרקו כרמל ומככב בו השחקן, נוה צור, שעושה כאן עבודה מעולה וחסרת עכבות בגילום דמותו של 'אלי'. צור הוא כנראה ילד הפלא הבא בתעשיית הקולנוע הישראלי, ואף זכה בפרס אופיר לשחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט זה. בין היתר נוכל להנות ממשחקו הטבעי של אלון אבוטבול (תמיד נפלא!) בתפקיד אביו האלכוהוליסט של אלי, מהשחקנית, שירה האס, שנחשבת השחקנית המבטיחה ביותר בעשור האחרון – ומהשחקנית ליאת אקטע, שמככבת בתור האם הרעילה של אלי.

לסיכום, 'פרא אציל' שהופק בעקבות הצלחת הספר הופשר ויצא מהמקפיא כדי לרדוף אותי – מרדף מרתק ומסמרר! סרט מעולה שאי אפשר להתעלם ממנו. מי שקרא את הספר ויודע מול מה הוא מתמודד ומה צפוי בעלילה הלא קלה, יודע שעבור מי שלא קרא את הספר – לא יכין דבר לטרגדיה הנוראית שחווה אלי בעקבות ניסיונותיו לשרוד בתוך משפחה חבוטה.

סרט פרא אציל: סלקום TV, 94 דקות)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן