יבול שיא
הרפת והחלב
צילום מסך 2023 01 17 155801

על תכשיטים ותדרים

7 דק' קריאה

שיתוף:

דורון ליברמן גבאי מצרעה היא צורפת תכשיטים, הילרית ומתקשרת * בראיון עם אלמוג סורין היא מספרת על יצירת תכשיטים, תקשור, ריפוי ועצמאות

דורון ליברמן גבאי מצרעה היא אומנית רב תחומית. דורון עוסקת בצורפות מזה 14 שנה, מעצבת ויוצרת תכשיטי ריפוי והעצמה, וגם מתקשרת ומרפאה אנרגטית. דורון אמא לשלושה ילדים שעזבה את תפקידה הבטוח בהייטק לפני 13 שנה, והפכה ליזמית ועצמאית שלא מפחדת לקחת סיכונים. 

אבל לפני שאנו צוללות אל עולם של רוח ותכשיטים, דורון מספרת על ילדותה ועל הבחירה לחזור לצרעה, לאחר מגורים של כמה שנים בעיר תל אביב: "גדלתי בצרעה וכשבגרתי, עם הלימודים, עברתי לתל אביב. שני הילדים הראשונים שלי ושל בן זוגי רדי גבאי (מורה לטאי צ'י, קונג פו וצ'י קונג) נולדו בתל אביב והיה לי ברור שאני לא מגדלת אותם בעיר, לכן חזרנו לקיבוץ. חיפשתי לצאת מהעיר אל אזור כפרי מפני שרציתי להעניק לילדים שלי ילדות כמו שהייתה לי מבחינת איכות חיים, שלווה ובטחון לכן חזרנו לקיבוץ." 

איך התחיל תהליך היצירה? 

"מאז ומעולם הייתי יצירתית. אל השולחן שלי בסטודיו מגיעים כל הדברים שזקוקים לתיקון בבית, כי אני מתקנת הכול! אני מאד אוהבת לעבוד עם חומר, עם הידיים ועם כלי עבודה. בהשכלתי למדתי אנימציה קלאסית ואנימציית תלת ממד. עבדתי בהייטק וניהלתי מחלקת קריאייטיב אבל תמיד חסרה לי עבודה עם החומר עצמו, לקבל ממנו השראה, להיות חלק מלא מתהליך היצירה להתלכלך להיפצע! כול התהליך של היצירה בידיים היה חסר לי.  

"אז תוך כדי עבודה בהייטק השתתפתי בקורסים וסדנאות, בין השאר עבדתי עם חרוזי זכוכית, ניפוח זכוכית והתנסיתי גם בצורפות. למדתי בשנקר צורפות בקורס ערב וכשקשת, הבת הצעירה שלי, הולכת ומתפתחת לי בבטן, למדתי והשתלמתי אצל ישראל ריינלוד בלקה, צורף אדיר ואישיות גדולה. זכיתי שהוא מורה ומנטור שלי. 

"למדתי שלוש – ארבע פעמים בשבוע בסטודיו של ישראל בירושלים במשך שנה. מלבד צורפות אני מתקשרת ומרפאה רוחנית, המלווה בין השאר נשים שמתקשות להכנס להריון, נשים שחלו במחלת הסרטן ועוד. קולקציית תכשיטי הריפוי וההעצמה החדשה והמרגשת שלי, היא שילוב של שתי ההוויות שלי – הצורפות והאומנות, יחד עם ריפוי וטיפול. זו קולקציה של 9 תכשיטי ריפוי והעצמה, כל אחד מורכב ממילת כוח בעברית היוצרת את התכשיט. לכל תכשיט תדר ריפוי עוצמתי ומדויק משלו."

צילום מסך 2023 01 17 160135
תכשיט ריפוי והעצמה. צילום: אלונה קרני גלמן

מתי הרגשת בטוחה לעזוב את ההייטק ולעשות את מה שאת אוהבת? 

"כשפוטרתי מההייטק, לקחתי לעצמי יום להוציא קיטור. הרגשתי שזאת זכותי המלאה לאחר 14 שנות עבודה. תוך המחשבות לגבי העתיד, החלטתי לעשות את מה שאני באמת רוצה לעשות. מכיוון שאני בן אדם מאד פרקטי, כבר למחרת החלטתי שזה מה שאני עושה: מעיזה, פותחת ומרחיבה את הידע שלי ופותחת עסק משלי.  

"בעלי ואני, שהיינו שני אנשי הייטק, פתחנו עסקים יחד. תוך שעבדתי בהייטק פתחנו את העסק הראשון שלנו. היה לנו אתר משלנו והתמחינו בשיווק מוצרים איכותיים להורים וילדים. עשינו את זה תוך משרות מלאות, בשעות ה'פנאי' ובעיקר… בשעות הלילה.  

"כיום יש לנו מספר עסקים כשכול אחד מהם הוא עולם ומלואו. לי יש כמה מותגי תכשיטים שונים, לכול אחד מהם חנות אינטרנטית משלו, קהל שונה, היסטוריה שונה, פלטפורמות חברתיות ושיווק משלו. 

"התשוקה היא המניע" 

"להיות עצמאית זה אמנם מאתגר אבל כיפי בטירוף. אני מעצבת, צורפת, אני אשת השיווק והתוכן, צלמת, מעצבת גרפית, אחראית על הפתרונות הטכניים והלוגיסטיים, על תחזוקת החנויות האינטרנטיות ולא פעם כותבת שורת קוד. אני שרות לקוחות, אני רואת החשבון, הקניינית, ואני גם דורון: אמא ובת זוג. יש לי חתולה וחיים שלמים. להיות עצמאית זה כיף אדיר כי למדתי ואני עדיין לומדת המון בכל כך הרבה תחומים וכיוונים שלא יכולתי לתאר שאגע בהם."  

איך מקבלים את האומץ לעשות את הצעד הזה?

"שאלה מעולה! כדי בכלל לרצות, עוד לפני ה-לעשות את המעבר הזה, צריך שתהיה בך תשוקה בוערת ועמוקה למה שאת עושה, התשוקה היא בעצם המניע. אם יש משהו שבוער בך בפנים ואת מרגישה ויודעת שזה הייעוד שלך, שזה מה שהגעת הנה לעשות, אז את צריכה ללכת על זה. אני אישית הרגשתי שאני לא יכולה להמשיך עוד יום או שבוע בלי להיות במקום הזה של היצירה והריפוי.  

"אני קמה בבוקר מלאה בציפיה ובהתרגשות להתחיל את היום ובלילה, לפני השינה, אני אומרת 'תודה על היום הזה, תודה על כל מה שזכיתי לחוות, לעשות, ללמוד ולהעניק'. אני נמצאת בהתפתחות אינסופית, כל הזמן לומדת. ישנן תקרות זכוכית אבל הן רק שלי ורק אני אחראית לנפץ אותן.  

"עם השנים, בעקבות חיפוש פתרונות עבור העסקים שלי, למדתי כל כך הרבה בכל כך הרבה תחומים ובגלל העובדה שאני  One Woman Showבעסקים שלי, חיפשתי ומצאתי פתרונות חכמים ויעילים. יש כל כך הרבה אבנים שהפכתי בדרך, גדולות וקטנות, באמצעותן למדתי איך להתנהל חכם ויעיל יותר. אני מלווה נשים אל הריפוי שלהן, מלווה יוצרות שנמצאות בתחילת דרכן ומלווה יוצרות שרוצות ללמוד איך מוכרים את היצירות שלהן אונליין, וכן נשים שרוצות להיות עצמאיות."  

איך החיים במגזר הכפרי תורמים ליצירה שלך?

"החיים בצרעה נפלאים! אני אדם שצריך שקט וירוק בעיניים. גם כאשר גרתי בתל אביב תמיד דאגתי שיהיה לי ירוק במרחב. חיפשתי דירה עם גינה או עם גג גדול שהפך מהר מאד לג'ונגל ירוק, כי זה החמצן שלי. השקט, השלווה, איכות חיים והבטחון של חיים בקהילה – מאד מדברים אליי. אני יודעת שהילדים שלי תמיד בטוחים ומסתובבים כאן בביטחון, מבלים עם חברים וכולי. זה דבר שמאד תורם ל 'מיינד סט' שאני מחפשת עבור כולנו וכשאני יוצרת. העבודה במרחב כמו קיבוץ מספקת לי גם הכרות קרובה ואינטימית יותר עם חברות מהקהילה שגם רוכשות ממני, מפנות אלי לקוחות ואני אליהן." 

כיצד תכשיטים יכולים לרפא או להעצים בן אדם?

"בנוסף לעבודת הצורפות אני גם מרפאה באמצעות תקשור ועבודה אנרגטית. אני מטפלת בעיקר בנשים, מלווה נשים שמתקשות להכנס בהריון, מלווה נשים אשר מתמודדות עם מחלת הסרטן או כאלה הנמצאות בכל מיני משברים/ מחלות או צמתים בחייהן.  

"הטיפול נעשה תוך מדיטציה ודמיון מודרך. תוך כדי תהליכי הריפוי החלו להגיע אלי סמלים מאד עוצמתיים, כשהסמלים מלווים במילות כוח ובאלמנטים אנרגטיים שונים. בכל תכשיט שזורה מילה היוצרת את התכשיט. בצד השני של התכשיט כתובה מנטרה אשר מחזקת את התדרים. לכל תכשיט יש תדר ריפוי והעצמה משלו.  

"נשים שמחוברות ורגישות לאנרגיה, מרגישות בקלות את התדרים ומזהות את התכשיט המתאים להן. תמיד מרגש אותי לראות איך נשים נמשכות באופן אינטואיטיבי לתכשיט ספציפי. כשאני פורסת את התכשיטים בירידים, אני רואה איך נשים ניגשות ואוחזות תכשיט ספציפי ביד, עוד בכלל לפני שהן רואות את המסר שטמון בו או את העיצוב שלו והבחירה תמיד מדויקת. הסיפור שהן מספרות לי לאחר שהבינו באיזה תכשיט בחרו באופן אינטואיטיבי, תמיד  מדהים ומאד מרגש.  

"בנוסף לכך, יש גם ביקוש למתנות שיהוו תמיכה. יש אנשים אשר רוכשים את התכשיטים כמתנה עבור נשים שמתמודדות עם מחלה או משבר הדורש תמיכה, חיזוק וריפוי אנרגטי. תכשיטי ריפוי מאד מרגשים אותי."  

ספרי לי קצת על תהליך התקשור שלך?

"על תקשור  בכלל ועל ריפוי בפרט אני יכולה לדבר שעות! מאז שאני צעירה תקשור הוא משהו שמאד ברור וטבעי לי…אני אדם ארצי וטכני עם שתי רגליים על הקרקע, אז שני הדברים הללו: הרוחניות והארציות חיו אצלי שנים במקביל, בלי להיפגש.  

תמיד ידעתי דברים לפני שהם קרו וראיתי 'דברים'. בהתחלה קראתי לזה 'משהו פסיכי' או 'משהו מטורף', עד שגיליתי מחקרים שעוסקים בנושאים שהיו לי ברורים או אינטואיטיביים ולא ידעתי לקרוא להם בשמות. יכולות הריפוי איתה אני עובדת היא לא שלי, היא זורמת דרכי ואני מאפשרת לה לעבור ולהגיע למי שזקוק לה. זכיתי באיזשהו מקום ואני מאמינה שיש לי זכות וחובה להעביר את זה הלאה. היכולת הזו היא לא רק עבורי, עבור המשפחה שלי והחתולה… היא עבור כולם. 

"העבודה עצמה נעשית בעיקר תוך מדיטציה ודמיון מודרך, כשהנשים שאני עובדת איתן מקבלות ליווי והדרכה לעבודה עם תדר ריפוי. אני מלמדת אותן איך להתחבר וליצור ריפוי עבור עצמן, לעבוד עם האנרגיות והיכולות שלהן. הן לומדות לאפשר לעצמן להרגיש טוב ולהחלים, בכל הרבדים. בפועל, ממש לא משנה לי מה שמו של הטיפול או שמה של הטכניקה ומאיפה היא הגיעה – העיקר שבזכותה אנשים נרפאים בכל הרבדים של ההוויה, פיזי, מנטלי, רגשי, רוחני ואנרגטי – אז למה לא לנסות? מקסימום… זה יצליח!.  

"כל אחד יכול לרפא את עצמו, חד משמעתית. אם מכירים את האלמנטים לריפוי, בוחרים, מאפשרים ומתאמנים על ריפוי – אפשר להצליח להירפא. נדרשים מודעות, רצון ותרגול כדי לשנות אוטומטיים שמוטמעים בנו כדי לאפשר ריפוי וכן, הסכמה להתמסר ולהיפתח לדברים חדשים שלא ניסינו או הכרנו קודם לכן. התנסיתי בטכניקה הזו אותה אני מלמדת בעצמי ולא פעם ריפאתי את עצמי ברמות פיזיות ומנטליות. אני רואה מטופלות שלי שמיישמות זאת בעצמן, ומקבלת לא מעט פידבקים על החוויה. לצערי, לרוב רק כשאנחנו מגיעים לתחתית ועם הגב אל הקיר, אנחנו מוכנים להיפתח ולהסכים לנסות דברים חדשים. לחלוטין לא צריך להגיע הכי נמוך כדי להסכים להתנסות במשהו חדש ולהירפא."  

פעמוני הרמוניה להריון 

בין התכשיטים והפריטים שדורון מוכרת, אפשר למצוא פעמוני הרמוניה להריון. על פלא הפעמונים היא מרחיבה: "פעמון הרמוניה להריון הוא תכשיט שעונדות נשים בזמן ההיריון. סביב החודש החמישי להריון התינוק מתחיל לשמוע. הצליל העדין של הפעמון מלווה את התינוק ואת האם לאורך ההריון ועוזר לחזק את הקשר ביניהם. את הפעמון עונדים על הצוואר, כשהפעמון נח על הבטן, ואפשר לנגן בו כדי לגרום לתינוק לזוז ולהגיב.  

"כשהיה לי שקט מידי בהריון, שיחקתי עם הפעמון, העברתי אותו על אזורים שונים בבטן והתינוקת שלי בעטה אליהם. יש לי פעמון שענדתי בהריון עם הבת הגדולה שלי שכיום היא בת 15. כשהיא הייתה בת 12 הפעמון שלה צלצל במקרה (כשעשיתי סדר בדברים בבית) והיא מיד זיהתה את הצליל של הפעמון ששמעה כשהייתה עוד ברחם. זה היה כל כך מרגש, לשתינו.

The Charmer פעמון הרמוניה להריוןww.The Charmer.com 1
פעמון הרמוניה להיריון. צילום: אלונה קרני גלמן

"את פעמוני ההיריון הכרתי בטיבט שם טיילתי לא מעט.  במהלך ההריון הראשון שלי ענדתי פעמון, ואנשים שאלו מה זה והאם אני יכולה להכין כזה גם עבורם. מאז התחלתי לייבא פעמונים לארץ, לשזור ולמכור בחנויות שלי. הפעמונים נרכשים ומוענקים לא מעט כמתנה לאשה בהריון. 

"את מחרוזות הענברים גילינו עם כאבי בקיעת השיניים אצל הילדים שלנו. עם ההקלה הגדולה שהם הביאו איתם, היה לנו ברור שאנחנו לא יכולים לשמור את הפלא הזה רק לעצמנו ולילדים שלנו. 

"ענבר הוא בעצם שרף מאובן בן מיליוני שנים, שנכרה באזורי יערות מחטים עתיקים. הענברים מקלים על כאבי בקיעת שיניים אצל תינוקות ומפחיתים את התופעות הנלוות לתקופת בקיעת השיניים, כגון: חום, שלשולים, ריור, חוסר שקט. בנוסף, הם מחזקים את מערכת החיסון, מקלים על סטרס ומשרים שלווה ורוגע. נשים רוכשות מאיתנו שרשראות ענברים כדי לאזן את בלוטת התריס, עבור הפחתה בנשירת שיער ובדומה לקטנטנים, חיזוק מערכת החיסון והשראת רוגע ושלווה. יש רופא ילדים באזור שמפנה אלינו הורים לתינוקות שסובלים מכאבי שיניים. הוא אומר להם שהוא לא יודע איך זה עוזר, אבל זה עוזר! ושולח אותם אלי." 

בצד הפאשניסטי של העניין, דורון מתמחה בתכשיטי פירסינג בעבודת יד, אותם היא  צורפת בכסף וזהב בסטודיו הביתי שלה. התכשיטים נמכרים לכל העולם. לדורון מותג בינלאומי ותיק בשם Pata Jewelry Pata – המציע תכשיטים שדורון צרפה בעבודת יד ובהתאמה אישית.  

"מדובר במותג בינלאומי ותיק שלי. אני צורפת ושולחת את התכשיטים שלי לכל העולם. את התכשיטים של המותג מזמינות מנשים צעירות, דרך כל שכבות הגיל עד סבתות מגניבות. יש אימהות שמחפשות מתנות לחגים וחגיגות עבור הבנות שלהן ויש גם לא מעט גברים שבוחרים לעצמם תכשיטים. דוגמניות מובילות דעת קהל מכל העולם מזמינות ממני תכשיטים ויש לי הרבה שיתופי פעולה פוריים ומרגשים איתן. מותג נוסף שלי הוא The Charmer המציע שרשראות ענברים לתינוקות ענברים, ענברים לנשים, תכשיטי ריפוי והעצמה, פעמוני הרמוניה להריון ועוד."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן