יבול שיא
הרפת והחלב
עמית יפרח ושי חגג במכז הבניה הישראלי

פני הבנייה במרחב הכפרי לאן?

2 דק' קריאה

שיתוף:

פני הבנייה במרחב הכפרי לאן?: יו"ר אגף הקרקעות של תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', לקחו חלק בדיונים במסגרת הוועידה הארצית לבנייה פרטית ובנייה במרחב הכפרי.  עו"ד יפרח: "אנו מחכים לממשלה שתקום כדי לראות, האם תחליט לעשות שימוש בכלי הותמ"ל, שעבר זמנו"

עו"ד עמית יפרח, היועץ המשפטי ויו"ר אגף קרקעות בתנועת המושבים, השתתף בשבוע שעבר בישיבת הכנה לקראת הוועידה הארצית לבנייה פרטית ובנייה במרחב הכפרי, מטעם מרכז הבנייה הישראלי, שהתקיימה במלון "גליליון" ביסוד המעלה.

עו"ד יפרח נטל חלק במושב הפתיחה: "הבניה הכפרית לאן?". עוד השתתפו במושב: אוסנת קמחי ממשרד השיכון, ראשי מועצות אזוריות, יו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג׳ג׳, דגן יראל נציג התנועה הקיבוצית ועוד.

עו"ד יפרח השתתף גם בדיוני בקבינט ההתיישבות במסגרת הועידה. ביחד איתו נטלו חלק בדיונים: אמיר הלוי מנכ"ל משרד התיירות, שי רינסקי מנכ"ל משרד הכלכלה, שלמה בן אליהו מנכ"ל משרד החקלאות, אסנת קמחי סמנכ"ל לענייני הכפר במשרד הבינוי, שי חג'ג' יו"ר מרכז המועצות האזוריות, וחיים אוחיון יזם נדל"ן ותיירות. את הקבינט הנחה עו"ד עודד לבינסון, עורך כלכלי בגל"צ.

פני הבנייה במרחב הכפרי לאן?

עו"ד יפרח גם שימש כיו״ר שולחן הותמ"לים, בו השתתפו יו"ר מרכז המועצות שי חג׳ג׳ ויועמ״ש התנועה הקיבוצית עו״ד מיכי דרורי, וכן ראשי מועצות, אנשי תכנון, משרדי הממשלה ועיתונאים. לסיכום הפאנל גובשה מסקנה כי הותמ"ל במתכונתו הנוכחית סיים את תפקידו ותושבי המרחב הכפרי דרוכים לקראת הממשלה הבאה והחלטתה, האם בכלל לעשות בכלי זה שימוש נוסף בעתיד?

בסיום הכנס אמר עו"ד יפרח: "וועידת הבנייה מתחדשת כל שנה ומהווה מפגש משמעותי לטובת קידום סדר יומו של המרחב הכפרי. זוהי הזדמנות לדבר עם השלטון המרכזי על צרכיו של המפגש. הוועידה מאפשרת מפגש בלתי אמצעי המייצר מערכת יחסים טובה, הדדית ובריאה מול השלטון המרכזי. אנו שמחים להיות חלק משמעותי מאירוע זה ומודים לערן רום, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי, ממקימי הוועידה, שמאפשר לנו לקחת בה מקום משמעותי."

יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג׳ג׳, אמר בוועידה: "הצהרתי לפני כחצי שנה שהותמ״ל יעבור מהעולם. מה שהיה נכון ל-2014 אינו מתאים ל-2019, ואני שמח שבסופו של דבר הגיעו למסקנה שיש להתמקד בהתחדשות עירונית וביישובי המגזר הערבי."

כזכור, בשל הבחירות הוארך הותמ"ל אוטומטית עד דצמבר. עוד אמר חג׳ג׳: "יש לבצע את תכנון הבנייה במשותף, ולא, אנחנו, כמרכז המועצות, לא נשב מנגד״. עוד התייחס חג׳ג׳ לנושא תכנון הבנייה במגזר הכפרי ואמר: ״בזמן שנחתמים הסכמי גג בערים – למדינה אין שום תכנון לגבי ההתיישבות הכפרית״. חג׳ג׳ אמר כי הוא מצפה לקיום שיח שוטף עם המועצות האזוריות. ״כשמדברים איתנו אנחנו יודעים לתת פתרונות. כולל בותמ״ל."

עוד הוסיף, "הבניה הכפרית היא צורך חשוב ולצערי למדינה אין שום אמירה לגבי התיישבות כפרית. יש הסכמי גג בערים ובכפרית אין שום תכנון. כפי שיש תכניות גג בערים, כך צריך להיות תכנון ארוך טווח במרחב הכפרי וניתן לבנות עוד אלפי יחידות דיור בו. בכל העולם מבינים שההתיישבות הכפרית הכרחית. ובמקום לעודד התיישבות בצפון, בנגב- מכשילים. בעוטף עזה אין מגרש אחד פנוי. גם במועצת מרחבים, שיישוביה קרובים אף הם לרצועת עזה- אין מגרשים ויש ביקוש אדיר. זה מצביע על ניהול טוב, שמאפשר איכות חיים ולכן משפחות צעירות בוחרות להגיע. יש לנו הזדמנות להכפיל את ההתיישבות הכפרית."

ועידת הבנייה בקיבוצים – אז איך מסדירים שימושים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן