יבול שיא
הרפת והחלב
פסטיבל אקי נו

פסטיבל אקי-נו לקולנוע יפני באתר המקוון של סינמטק ירושלים

2 דק' קריאה

שיתוף:

פסטיבל "אקי-נו" לקולנוע יפני, שמתקיים ב-18-27/2/2021 באתר המקוון של סינמטק ירושלים. הפסטיבל יציג בבכורה בישראל את הסרטים הבולטים והטובים שהציע הקולנוע יפני בתקופה האחרונה ובהם סרטי דרמה, מתח, תעודה ואקשן יפני.

פסטיבל "אקי-נו" ("פסטיבל של סתיו")  לקולנוע יפני, יתקיים זו השנה החמישית בסינמטק ירושלים און ליין, בתמיכת THE JAPAN FOUNDATION ושגרירות יפן בישראל, והוא יציג בבכורה בישראל כמה מהסרטים הבולטים והטובים שהציע הקולנוע יפני בתקופה האחרונה ובהם סרטי דרמה, מתח, תעודה, סדרת טלוויזיה מלאה ואקשן יפני.

זו הזדמנות נוספת לקהל הישראלי להיחשף לתעשיית הקולנוע היפני מהגדולות והפורות בעולם. מאות סרטים מופקים במדינת האיים מדי שנה: ומדובר על סרטים שממשיכים מסורת קולנועית ותיקה שהחלה כבר בשנת-1897, ועומדים על כתפיהם של כמה מגדולי הבמאים של המאה ה-20 שיפן הביאה לעולם.

לצד המסורת הנרחבת, הקולנוע היפני העכשווי מצליח ליצור דור של במאים צעירים משלל ז'אנרים שונים היוצרים לעצמם שם בינלאומי, ומציגים סיפורים יפנים עכשוויים ואוניברסליים.

במהדורתו החמישית והמקוונת של פסטיבל אקי-נו יוקרנו באתר סינמטק ירושלים אפשר לצפות בכמה מהסרטים הטובים ביותר שיצאו מיפן בתקופה האחרונה, ביניהם:

* סרטו של קיושי קוראסאווה – "עד קצוות העולם"- סרט שצילם קוראסאווה באוזבקיסטאן על צוות תוכנית טיולים יפנית המגיע לאוזבקיסטאן. קוראסאווה ידוע כאחד מהקולות הבולטים והחשובים ביותר בקולנוע היפני של עשר השנים אחרונות.

* "פה ושם בעיר" – סרטו החדש של ריקיה אימאיזומי ("המרחק שביניהם") המצליח שוב להביא וייב אחר מחיי הצעירים ביפן.

* סרט תעודה מרתק "משימה: העימות האחרון"  על אחד מהסופרים הגדולים והשנויים במחלוקת ביפן. יוקיו מישימה, מביא תיעוד היסטורי נדיר של מפגש נפיץ בין הסופר הריאקציונר לבין מנהיגי הפגנות הסטודנטים בשלהי שנות ה-60'.

* "אהבה ראשונה", סרטו היפהפה, האלים והקצבי של טקאשי מייקה, אחד מהבמאים הפורים ביפן שבפילמוגרפיה שלו כ-100 סרטים וסגנונו צוטט כהשפעה על "להרוג את ביל" של טרנטינו.

* עוד בפסטיבל תוכלו לצפות בסרט "גנבי הסוסים: שבילי הזמן" קופרודוקציה יפן-קזחסטן שהיא שיתוף פעולה של הבמאית היפנית ליסה טאקבה והבמאי הקזחי ירלן נורמוקהמבטוב

* "אחרי השקיעה", סרטו המלודרמטי הסוחף של מישיו קושיקאווה, על הורים מאמצים הנאלצים להתמודד עם חזרתה של האם הביולוגית לחיי ילדם באי הקטן בו הם גרים.

* "נער גאורמה, נערת פנורמה" –  סרטה של הבמאית נאטקושי סטה, המבוסס על ספר מנגה פופולרי ומציג דרמת נעורים יוצאת דופן.

* צפו ב"איינו מוסיר" סרטו השני של הבמאי טאקשי פוקונאגה זוכה ציון לשבח פסטיבל טרייבקה 2020, סרט עלילתי מרגש על נער המתבגר בקהילת שבט ה-איינו ביפן ומתמודד עם אובדן אב וניכורו מהמסורת השבטית.

בנוסף, יציע הפסטיבל לצופים הרצאות ושיחות (מצולמות) עם במאים. הפסטיבל יציע השנה לראשונה במהדורה המקוונת לצד רכישת כרטיס בודד גם פס חופשי שיאפשר צפייה בכל סרטי הפסטיבל בימות הפסטיבל (וסדרת הטלוויזיה שתיכלל בו) ו שלושה אירועים נלווים לסרטים הכלולים במחיר.

(פסטיבל אקי-נו, סינמטק און-ליין: www.jer-cin.org.il טלפון: 9377*)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן